וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעיית הנשיא: "הוא לא מכיר את מי שמינה"; הנשיא: "מקומה במטבח"

עאישה, אשת נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי, טענה כי השלטון מנוהל על ידי גורמים עלומים, והוסיפה: "לא אשתתף בקמפיין ולא אבקש מאף אישה להצביע לו". לדברי הנשיא, הוא "יכול לטעון שיש לו יותר ידע"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

עאישה בוהארי, רעייתו של נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי, הזהירה אותו כי לא תתמוך בו בבחירות הבאות אם לא יעשה שינויים בשלטונו, שמנוהל, לדבריה, על ידי גורמים חיצוניים עלומים. בריאיון לרשת BBC אמרה אתמול (שישי) בוהארי כי בעלה לא מכיר את רוב בעלי התפקידים הבכירים שהוא מינה, ורמזה כי גורמים אחרים עומדים מאחורי המינויים הנשיאותיים.

בוהארי נבחר לנשיאות בשנה שעברה לאחר שהבטיח להילחם בשחיתות ובהעדפת המקורבים בשלטון הניגרי. החלטת אשת הנשיא לפרסם בציבור את דאגותיה אמנם מפתיעה את הציבור הניגרי, אך היא משקפת את חוסר שביעות הרצון הכללי ממנהיגותו של הנשיא בן ה-74.

עוד בוואלה! NEWS:
"מקווה שתהיה התחשבות בתיירים": ישראלים בתאילנד דואגים ל"פול מון"
טראמפ נגד אונסק"ו: "התעלמות מקשר של 3,000 שנה בין ישראל לבירתה"
צבא ארה"ב תקף לראשונה מטרות של המורדים בתימן: "נשיב לכל איום"

עיישה בוהארי, אשתו של נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי. טוויטר, צילום מסך
"השתתפתי בקמפיין האחרון שלו, לא אעשה זאת שוב". עיישה בוהארי/צילום מסך, טוויטר

בריאיון לכתב ה-BBC שנערך בבירה אבוג'ה, אמרה בוהארי: "הנשיא לא מכיר בערך 45 אנשים מכל ה-50 שהוא מינה וגם אני לא מכירה אותם, אף שאנחנו נשואים כבר 27 שנים". עוד הוסיפה כי אנשים שאינם שותפים לחזון של מפלגת השלטון APC מונו כעת לתפקידים בכירים בגלל השפעות זרות. "יש אנשים שיושבים בבתיהם בשילוב ידיים ואנחנו קוראים להם לתפקידים מינסיטריאליים", הסבירה.

כשנשאלה מי הם האנשים ש"חטפו", לדבריה, את השלטון, היא סירבה לומר. "אתם יודעים מי הם אם אתם צופים בטלוויזיה", אמרה. על השאלה אם הנשיא הוא בפועל האיש השולט במדינה, השיבה: "על האזרחים להחליט זאת". עוד אמרה אשת הנשיא כי בעלה טרם הודיע לה אם יתמודד בבחירות הבאות, שייערכו בשנת 2019. "הוא עוד לא אמר לי, אבל החלטתי כאשתו, שאם הדברים יימשכו כפי שהם עד 2019, לא אשתתף בקמפיין בעדו שוב ולא אבקש מאף אישה להצביע לו כמו שעשיתי קודם. לא אעשה זאת שוב".

כשנשאלה לגבי ההישג הגדול ביותר של שלטון בעלה, אמרה שזהו שיפור המצב הביטחוני בצפון-מזרח המדינה, היכן שפועלים המורדים מארגון בוקו חראם מאז 2009. "כולם יכולים להסתובב חופשי וללכת למקומות פולחן. אפילו ילדים במאידוגורי חזרו לבתי הספר", אמרה אשת הנשיא, בהתייחסות לבירת מדינת בורנו, שהפכה בעבר למעוז ארגון הטרור הג'יהאדיסטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי בטקס השבעתו לתפקיד, מאי 2015. AP
הבטיח להילחם בשחיתות. השבעתו של הנשיא בוהארי/AP

הנשיא בוהארי הגיב לדברים במהלך ביקור רשמי בגרמניה, וטען: "אני לא יודע לאיזו מפלגה משתייכת רעייתי, אבל מקומה במטבח, בסלון ובחדר האחר". בוהארי אמר את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת עם הקנצלרית אנגלה מרקל, שנראתה המומה למדי. הוא הוסיף כי לאחר שהתמודד בבחירות לנשיאות כמה פעמים ואף ניצח, הוא כעת "יכול לטעון שיש לו יותר ידע" מאשר לרעייתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully