וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב תקף לראשונה מטרות של המורדים בתימן: "נשיב לכל איום"

הצי תקף שלושה בסיסי תקשורת של החות'ים לאורך חופה של המדינה, בעקבות שיגורי טילים לעבר משחתת אמריקנית בים האדום, שיוחסו למורדים הנתמכים בידי איראן. אלו הכחישו אחריות לכך

המורדים החות'ים שיגרו טילים בליסטיים לעבר המשחתת האמריקנית/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא ארצות הברית שיגר היום (חמישי) טילים לעבר שלושה בסיסי תקשורת של המורדים החות'ים לאורך חופיה של תימן, בתגובה לשני שיגורים במהלך השבוע האחרון של טילים לעבר המשחתת האמריקנית "מייסון" בים האדום. גורמים רשמיים בפנטגון מסרו שהנשיא ברק אובמה אישר את התקיפות, הראשונות שמבצעת וושינגטון ישירות נגד המורדים בתימן, הנתמכים בידי איראן. החות'ים הכחישו לאחר התקיפה כי הם אלו ששיגרו את הטילים לעבר המשחתת.

בבית הלבן ביקשו להדגיש את האופי המצומצם למדי של המתקפה האמריקנית, שכוונה נגד מכ"ם שאפשר את שיגורי הטילים הכושלים לעבר המשחתת האמריקנית, בסמוך למיצר באב אל-מנדב האסטרטגי. "המתקפות המוגבלות האלה למטרת הגנה עצמית בוצעו על מנת להגן על אנשי הצוות שלנו, על כלי השיט שלנו ועל חופש הניווט שלנו", מסר דובר הפנטגון פיטר קוק. "ארצות הברית תשיב לכל איום לכלי השיט שלנו ולתעבורה המסחרית, כפי שנמצא לנכון", הבהיר.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר ההפצצה בבירת תימן: המורדים ירו טילים לעבר משחתת אמריקנית
אחרי התקיפה בצנעא: ארה"ב תבחן המשך התמיכה בערב הסעודית בתימן
האו"ם: 140 הרוגים ויותר מ-500 פצועים בתקיפה סעודית בבירת תימן

המשחתת האמריקנית USS Mason, המפרץ הפרסי, ספטמבר 2016. רויטרס
"נגן על חופש הניווט". המשחתת האמריקנית בים האדום, בחודש שעבר/רויטרס

ניסיון התקיפה החות'י של המשחתת האמריקנית מגיע ככל הנראה כתגובה להפצצות הסעודיות במדינה, ובעיקר לתקיפה אווירית שביצע חיל האוויר הסעודי בבירה צנעא בשבוע שעבר, שבה נהרגו כ-140 בני אדם שהשתתפו בהלוויה של גורם בכיר המזוהה עם החות'ים. כוחות המורדים, שנאבקים זה קרוב לשנתיים בממשלה המוכרת של הנשיא עבד רבו מנסור האדי, הכחישו כל קשר לשיגור הטילים נגד המשחתת האמריקנית.

ביום שני, הקואליציה הערבית בהובלת ערב הסעודית מסרה כי יירטה טיל שנורה על ידי החות'ים לעבר בסיס צבאי באזור העיר טאיף, שבמרכז ערב הסעודית. טיל נוסף נורה לעבר אזור העיר מארב שבמרכז תימן, שנחשב למעוז של כוחות הממשל התימני. מוקדם יותר החודש, ירו החות'ים טיל לעבר ספינה של צבא איחוד האמירויות הערביות.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
תקיפה של הקואליציה בהובלת ערב הסעודית על אולם שבו נערך ניחום אבלים בצנעא, בירת תימן, אוקטובר 2016. רויטרס
"חורבן עצום". זירת התקיפה בצנעא, בשבוע שעבר/רויטרס

בשנה וחצי האחרונות, כוחות צבא מטעם הממשל בריאד תוקפים בשיתוף עם צבאות של מדינות נוספות במפרץ הפרסי יעדים של המורדים החות'ים, והטילו על תימן סגר ימי ומגבלות סחר. הפצצת ניחום האבלים ביום שבת, שבה נהרגו גורמים פוליטיים מוכרים, היא אחת מהמתקפות הקטלניות ביותר במהלך הלחימה, וריאד הכחישה את אחריותה אליה.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון טען היום כי "מתקפות אוויריות של הקואליציה הסעודית כבר הביאו לחורבן עצום והשמידו חלק נכבד מהמתקנים הרפואיים והתשתיות החיוניות של המדינה". לדבריו, "חייבת להיות קבלת אחריות על ההתנהלות המזעזעת בנוגע למלחמה כולה". מאז מרץ 2015, נהרגו בתימן יותר מ-4,125 אזרחים, ורבים במדינה זקוקים לסיוע הומניטרי דחוף.

(עדכון ראשון: 8:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully