וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשפניות לבשו שחור: האבל לא דילג על חיי הלילה של תאילנד

המועדונים בבנגקוק נסגרו מוקדם והברים הפסיקו להגיש אלכוהול בשל הכאב על מותו של המלך הנערץ. חיילים בבירה מוודאים שלא מתקיימות חגיגות ונערות הליווי התלבשו צנוע. פקחים בודקים שסוחרים לא מעלים את מחירי הבגדים השחורים

צילום: רויטרס

האבל הכבד שפקד את תאילנד בעקבות מותו של המלך הנערץ פומיפון השפיע גם על חיי הלילה במדינה, שבימי שגרה ידועים כפרועים וסוערים. מועדונים סגרו את שעריהם בשעת ערב מוקדמת, ברים רבים הפסיקו למכור אלכוהול, ואפילו החשפניות ונערות הליווי הפוקדות את רחובות בנגקוק החליפו את לבושן הפרובוקטיבי בשמלות שחורות ובנעליים סגורות.

"אנחנו לא משמיעים היום מוזיקה ולא עורכים מסיבה בגלל שכולם כל כך עצובים", אמר רט צ'ואון, ברמן מקומי, לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא הביע דאגה מהפסד ברווחים, אך הדגיש: "אנחנו חייבים לעשות זאת כי המלך מת ואנחנו עצובים מאוד".

עוד כתבות בנושא:
"הלב שלי התרוקן": אלפים חלפו מול ארונו של מלך תאילנד
מותו של המלך "האלוהי" עלול לפלג עוד יותר את תאילנד השסועה
"מקווה שתהיה התחשבות בתיירים": ישראלים בתאילנד דואגים ל"פול מון"

נשים לובשות שחור באזור בילויים בבנגקוק, בירת תאילנד, לאחר מות המלך פומיפון, אוקטובר 2016. רויטרס
נשים לובשות שחור באחד הברים בבנגקוק/רויטרס

הצבע השחור, צבע האבלות, התפשט בכל המדינה לאחר מותו של המלך. אזרחים רבים נאלצו לרכוש בגדים שחורים חדשים כדי לציין את האבל הלאומי, והרשויות בתאילנד קראו לסוחרים שלא לנצל את המצב ולא להעלות את מחירי הבגדים השחורים. בנוסף, חוקרים נשלחו לשווקים כדי לוודא שהסוחרים לא מנצלים את האזרחים האבלים. "שר המסחר שלח צוותים כדי לוודא שבגדים אינם נמכרים במחירים גבוהים מדי" אמר דובר לשכת ראש הממשלה.

לאחר מותו של המונרך הוותיק בעולם, ראש הממשלה פריות צ'אן-אוצ'ה הכריז על שנת אבל, וקרא לציבור להימנע מחגיגות למשך 30 יום לפחות. עשרות אירועים – מופעי מוזיקה, מסיבות חתונה ופסטיבלים דתיים, בוטלו. משרדי החוץ במדינות העולם קראו לאזרחיהן לכבד את העם התאילנדי ולשכת התיירות במדינה קראה לאזרחי מדינות זרות להתלבש באופן צנוע.

חיילי הצבא הגיעו למועדונים בבירה והורו לבעליהם לסגור את השערים. בין היתר, הגיעו החיילים אל אחת הסמטאות הידועות לשמצה בבנגקוק, שבה מועדוני חשפנות רבים, בסביבות השעה 22:00, כיבו את אורות הניאון וכפו סגירה מוקדמת. "חמישה חיילים הגיעו לפתע והתבקשנו לשלם וללכת", אמר תייר מבלגיה בן 31. "העובדים החלו לסגור את המקום והנערות נעלמו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אזרחי תאילנד האבלים על מותו של המלך פומיפו מגיעים לארמון המלך שבבנגקוק כדי לעבור מול ארונו, אוקטובר 2016. AP
תושבי תאילנד האבלים שהגיעו לארמון המלך בבנגקוק/AP

ברחוב הקוואסן המפורסם שבלב בנגקוק, הברים כיבו את המוזיקה והגישו אלכוהול בכוסות נייר במקום בדליי האלכוהול המפורסמים. "אם עדיין לא יהיו מסיבות ואלכוהול בעוד יום או יומיים, ייתכן שאעזוב את תאילנד", אמר תייר הולנדי בן 24.

אתמול הוצב ארונו של המלך בארמון המפורסם שבלב בנגקוק. רבים מתושבי הבירה, לבושים בשחור כאות אבל, עמדו בצדי הדרך בעת ששיירת כלי הרכב עשתה את דרכה למשכן המלכותי, ומיליונים נוספים צפו באירוע ששודר בכל ערוצי הטלוויזיה. במהלך היום הגיעו אלפים למקום כדי לחלוק כבוד אחרון לשליט, שבו ראו כאב וכחצי-אל.

פומיפון, או בשמו השושלתי ראמה התשיעי, נחשב לסמל לאחדות במדינה שידעה עשור של אי-יציבות פוליטית ושל שתי הפיכות צבאיות. הוא נחשב בעיני רבים ל"אלוהים חיים" ודיוקנו מעטר מקומות ציבוריים כמו גם בתים פרטיים.

אזרחי תאילנד האבלים על מותו של המלך פומיפו מגיעים לארמון המלך שבבנגקוק כדי לעבור מול ארונו, אוקטובר 2016. AP
אלפים הגיעו לארמון המלך/AP
רחי תאילנד אבלים על מותו של המלך פומיפון אדוניאדט שהלך לעולמו, אוקטובר 2016. רויטרס
אזרח אבל בתאילנד/רויטרס
אזרחי תאילנד האבלים על מותו של המלך פומיפו מגיעים לארמון המלך שבבנגקוק כדי לעבור מול ארונו, אוקטובר 2016. AP
הכניסה לאמרון המלך בבנגקוק, היום/AP
אזרחים בתאילנד עומדים מחוץ לארמון המלך פומיפון אדוניאדט שהלך לעולמו, אוקטובר 2016. רויטרס
אזרחים בתאילנד עומדים מחוץ לארמון המלך פומיפון אדוניאדט שהלך לעולמו, אוקטובר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully