וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: לעולם לא תהיה כמורת נשים בכנסייה הקתולית

2.11.2016 / 18:00

האפיפיור, שמאז בחירתו הפיח רוחות של שינוי בכנסייה, נשאל מתי יתאפשר לנשים לקחת חלק פעיל יותר, והפנה למסמך של האפיפיור יוחנן פאולוס השני שסתם את הגולל על הנושא. "הוא אמר את המילה האחרונה והיא עדיין עומדת בעינה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

האפיפיור פרנציסקוס אמר אתמול (שלישי) כי הוא מאמין שהאיסור של הכנסייה הקתולית על כמורת נשים ייוותר בעינו לנצח ולעולם לא ישתנה. אמירה זו מפיו היא ההצהרה הברורה ביותר שלו בנושא מאז נבחר לתפקיד.

בשיחה עם עיתונאים על סיפון מטוסו בדרכו מרומא לשבדיה, ציינה עיתונאית שבדית שראש הכנסייה הלותרנית קיבלה לשורותיה אישה ושאלה אם הכנסייה הקתולית תאפשר זאת גם בעשורים הקרובים. "האפיפיור יוחנן פאולוס השני אמר את המילה האחרונה בנושא והיא עדיין עומדת בעינה", אמר פרנציסקוס.

לקריאה נוספת:
האפיפיור חזר לוותיקן מהביקור ביוון - עם 12 פליטים סורים
האפיפיור ממשיך במהפכה: הקלות בביטול נישואים קתולים
האפיפיור נגד זיהום הסביבה: "העולם מתחיל להיראות כערימת זוהמה"

האפיפיור פרנציסקוס בשבדיה. נובמבר 2016. רויטרס
"לעולם לא". האפיפיור פרנציסקוס/רויטרס

פרנציסקוס התייחס בדבריו למסמך מ-1994 של האפיפיור יוחנן פאולוס השני שסתם את הגולל על כמורת נשים. לפי הוותיקן, מסמך זה הוא חלק בלתי נפרד מהמסורת הקתולית. או אז, לחצה העיתונאית על האפיפיור: "אבל לנצח? לעולם לעולם לא?", והוא השיב: "אם את קוראת בזהירות את ההצהרה של יוחנן פאולוס השני זה הולך בכיוון הזה".

פרנציסקוס אמר בעבר כי הדלת לכמורת נשים סגורה, אך תומכי הרעיון קיוו כי אפיפיור כלשהו בעתיד יהפוך את ההחלטה, במיוחד לנוכח העובדה כי קיים מחסור של כמרים ברחבי העולם. בתגובה לדברים, הוועדה להסמכת נשים לכמורה, ארגון המקדם כמורת נשים, מסרה בהצהרה כי ל"המילה האחרונה לא תהיה של הפטריארכיה".

הכנסייה הקתולית מלמדת כי נשים לא יכולות לשמש ככמרים משום שישו במודע בחר רק גברים לשליחיו. לטענת תומכי כמורת נשים, הוא בחר זאת רק משום שזו הייתה הנורמה באותו הזמן. באוגוסט האחרון הקים האפיפיור ועידה כדי לחקור את תפקידן של נשים בנצרות המוקדמת, מהלך שהעלה תקוות לכך שנשים ימלאו יום אחד תפקיד גדול יותר בכנסייה, שמונה 1.2 מיליארד חברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully