וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל לשעבר בקמפיין רשת חדש: "הפילוג בחברה מסוכן לביטחון ישראל"

במסגרת יוזמה חדשה של תנועת "פנימה", מאות ישראלים, ובהם אנשי ציבור וסלבריטאים, פרסמו סרטונים בפייסבוק שיוצאים נגד השנאה בשיח הישראלי. בין המשתתפים: בני גנץ, עידן רייכל, אריק זאבי והרבנית עדינה בר שלום

צלמים זמניים מורשים

מאות ישראלים הצטרפו לקמפיין חדש ברשתות החברתיות, היוצא נגד הפילוג והשנאה הגדלה בשיח הציבורי בחברה הישראלית. במסגרת הקמפיין, שאותו יזמה תנועת "פנימה", ידוענים ישראלים העלו פוסטים וסרטונים העונים באופן אישי על השאלה "מה מחבר בינינו?".

בסרטון שפרסם הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, דרש "אנחנו נעשה מקום אחד לשני ונתקרב. לא מתוך ריחוק והתנשאות, אלא מתוך מקום של קרבה וכבוד הדדי". עוד הוא הוסיף: "אנחנו כאן ביחד וזו עובדה. כל אחד מגיע ממקום שונה - מפולין, ממרוקו, מאתיופיה ומארצות הברית. יהודים ושאינם יהודים, גברים, נשים, אזרחי המדינה והתושבים בה. לכל אחד עץ משפחתי שונה, היסטוריה שונה. אז מה בעצם משותף לנו? עתידנו".

"על העבר לא ניתן לשלוט ובהנחה שאנחנו מעדיפים שלא לנקוט בדרך של אמת אלטרנטיבית, הרי שעברנו נתון והעתיד עדיין בידינו", המשיך גנץ. "איך נשלב עבר, הווה ועתיד? אנחנו נעשה מקום אחד לשני ונתאחד. השונות היא מתנה, היא איננה נטל או עול. עברנו מבדיל בינינו ועתידנו מחבר בינינו". לדבריו, "הפילוג שבינינו מסוכן לביטחון ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
פרשות נתניהו: חוקרי יאח"ה יגבו בימים הקרובים עדויות חדשות בארה"ב
"הולכים לעשות מנגל": התיעוד האחרון של הצעירים שנרצחו בנתניה
משטרת ניו יורק: האיומים על מרכזים יהודיים "מאורגנים"

חברי המועצה הציבורית של 'צו פיוס' הרימו כוסית לכבוד השנה החדשה. חן לאופולד, מערכת וואלה! NEWS
"השונות היא מתנה, היא איננה נטל או עול". גנץ/מערכת וואלה! NEWS, חן לאופולד

דמות ציבורית בולטת נוספת שפרסמה סרטון במסגרת הקמפיין היא הרבנית עדינה בר שלום, בתו הבכורה של הרב עובדיה יוסף ומקימת המכללה החרדית בירושלים. "הקמתי את המכללה מתוך רצון להביא להשתלבות המגזר החרדי בתוך הציבור הכללי", סיפרה. "מתוך מקום של עוצמה, של ידע, מתוך כלים שהם רוחשים במכללה שלנו כדי להשתוות ולהיות שווים בין שווים ולתרום ולו במעט לאיחוד עם ישראל".

"למדתי את זה מאבי, הרב עובדיה יוסף, שעשה הכל כדי לאחד את עם ישראל", המשיכה. "למדתי ממנו את זה אחרי מלחמת יום הכיפורים, כשהוא הכיר את עגונות עם ישראל. הוא לא שאל מי אשכנזייה, מי ספרדייה, מי חילונית ומי דתייה. הוא פעל כדי להתיר קרוב לאלף עגונות. למדתי ממנו את חשיבות האיחוד ועם זאת, לא לאבד מהזהות, ולהתחבר אליה".

בין האישים שלקחו חלק בקמפיין נמנים פרופ' דן שכטמן, משה פרץ, עומר אדם, עידן רייכל, אבי בניהו, חנוך דאום, אברום בורג, קרן פלס, רונה רמון, אריק זאבי, מוקי, מירי מסיקה, יוחנן פלסנר, ג'ודי ניר מוזס, עידן עמדי, חיים אתגר, הרב אלקנה שרלו, ראשי הערים דב צור ושמעון לנקרי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עדינה בר שום בכנס יהדות, מאי 2015. ניב אהרונסון
"למדתי מהי חשיבות האיחוד, אך לא לאבד מהזהות". בר שלום/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully