וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשות נתניהו: חוקרי יאח"ה יגבו בימים הקרובים עדויות חדשות בארה"ב

7.3.2017 / 19:35

פרסום ראשון: צוות החקירה של ראש הממשלה נשאר בארה"ב על מנת לבצע חיקורי דין נוספים - הן בתיק 1,000 והן בתיק 2,000. מילצ'ן אישר לחוקרים את דברי עוזרתו בנוגע ל"קופה קטנה", ששימשה לרכישת חליפות לראש הממשלה. הוא גיבה את דבריו בקבלות והתכתבויות בנושא

צילום: ערוץ 1

החוקרים הישראלים נחתו בשבוע שעבר בארצות הברית, ימים בודדים אחרי שמשרד המשפטים האמריקני אישר את ההליך. הם הגיעו לווילה בלוס אנג'לס של ארנון מילצ'ן - אחד מאנשי העסקים ששמם נקשר בפרשת 1,000 ועל פי החשד העניקו מתנות בשווי מאות אלפי שקלים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרעייתו - לפגישה שנמשכה שעתיים וחצי. החוקרים הציגו בפניו פרטים חדשים שסיפקה העוזרת שלו – מידע שנמסר חודשים לפני כן אבל נשמר בסוד במסדרונות היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה).

נדמה היה כי במשך חודשים, החוקרים לא התייחסו כלל למידע הזה. בין היתר דיברה העוזרת על תקציב מיוחד של מילצ'ן למימון מותרות ואחזקה שוטפת של נתניהו. מעין "קופה קטנה" לאותן הוצאות, שעל פי גורמים שונים כללו חליפות ומוצרים נוספים על פי דרישת משפחת נתניהו. מילצ'ן אישר את המידע שסיפקה העוזרת לחוקרים, ואף נמצאו קבלות והתכתבויות התומכות בגרסתה.

ההתפתחות האחרונה עם מילצ'ן ועוזרתו קידמה משמעותית את החקירה. לוואלה! NEWS נודע כי צוות יאח"ה נשאר בארצות הברית במטרה לבצע חיקורי דין נוספים בימים הקרובים - ובהם גם של המיליארדר שלדון אדלסון - הן בתיק 1,000 והן בתיק 2,000.

לקריאה נוספת:
בפרקליטות צפויים להקל עם ארי הרו: "קידם משמעותית את חקירות נתניהו"
תיק 1000: המשטרה והפרקליטות מתעקשות לחקור את פאקר בחו"ל
"נתניהו פנה גם לשגריר ארה"ב בישראל בבקשה לסייע למילצ'ן"

ישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2017. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
חליפות ששולמו מקופת הוצאות קטנה. נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

שני התיקים מוגדרים כחקירות "הטחות". במהלכן מנהלים החוקרים והנחקר מלחמת התשה, רווית עצבים ואמוציות, ובה הם נדרשים להוביל את הנחקר לנקודה שסימנו מראש. רק אז הם שולפים את האס המנצח שלוכד את הנחקר ברשת.

בפרשת טובות ההנאה, חיפשו החוקרים קצה חוט למידע נוסף על עניין המתנות של מילצ'ן ואחרים. הם הלכו וחיפשו חזור ושוב, עד ששמה של העוזרת של מילצ'ן, הדס, עלה. בתחילה היא סירבה לדבר, אולם לאחר מאמצים רבים היא הסכימה למסור עדות.

עדות זו מוגדרת על ידי החוקרים "יהלום". מה שהדס סיפרה הוא חלומו הרטוב של כל צוות חקירה, ודאי בפרשה רגישה והרת גורל כזו. העוזרת מסרה מידע שלא יסולא בפז: שמות, מקומות, זמנים, מחירים ועוד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

רב-אומן מול רב-אומן

המפכ"ל רוני אלשיך נחשב לרב-אומן בתשאול חשודים – שם שיצא לו עוד מימיו בשב"כ. נראה כי יותר משהוא אוהב לפקד, אלשיך אוהב את העבודה בחדר החקירות, פנים מול פנים – ולנהל קרב מוחות עם החשוד. זו אולי הסיבה העיקרית שאלשיך צלל למצולות החקירות בתיקים 1,000 ו-2,000. מי שעוקב אחרי התנהלות החוקרים מבין ומזהה את טביעת האצבע של המפכ"ל בכל צעד וצעד בחקירה.

אלשיך נראה אתמול מחויך לפני החקירה. הוא ידע היטב מה החוקרים שלו צפויים לשלוף במעון ראש הממשלה שעות לאחר מכן. המפכ"ל לא רמז דבר על כך שהחוקרים שלו כבר השלימו את המשימה בלוס אנג'לס, וגבו עדות שנייה ממילצ'ן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס מינוי והענקת דרגה למפכ"ל הנכנס רב ניצב רוני אלשיך, 03 דצמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
קרב מוחות בין החוקר לנחקר. המפכ"ל אלשיך ורה"מ נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתמול אמר אלשיך כי המשטרה צפויה לסיים בקרוב את עבודתה בפרשות ראש הממשלה. "אנחנו נמצאים בסוף, אנחנו מבצעים השלמות חקירה, זה לא הרבה, וברגע שנשלים את המהלך נגבש את החומרים ונעביר זאת לפרקליטות", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS במהלך טקס מינוי נציב כבאות והצלה.

עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד, המייצגים את נתניהו, אמרו היום בהתייחסם לחקירה אמש כי הייתה "עניינית". לטענתם, "ראש הממשלה ענה לכל השאלות שנשאל ויצא מהחקירה רגוע לחלוטין". הם הוסיפו: "אנו חוזרים ואומרים כי לא יהיה כלום, כי לא היה כלום".

ארנון מילצ'ן. AP
העוזרת שלו סיפקה לחוקרים מידע דרמטי. מילצ'ן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully