וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "אנחנו לקראת השלמת חקירת נתניהו, בקרוב נעביר החומר לפרקליטות"

6.3.2017 / 9:59

אלשיך אמר כי המשטרה צפויה לסיים את עבודתה בהקדם בתיקים 1,000 ו-2,000, שבהם נבדק החשד שראש הממשלה קיבל טובות הנאה. "אנחנו נמצאים בסוף", סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS לפני חקירתו הרביעית של נתניהו. מו"ל ידיעות אחרונות מוזס צפוי להיחקר שוב

צילום: מאצ'י הוף

המפכ"ל רוני אלשיך אמר היום (שני) כי המשטרה צפויה לסיים בקרוב את עבודתה בפרשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, שעות לפני חקירתו הרביעית של נתניהו בשני התיקים המתנהלים נגדו בחשד לקבלת טובות הנאה.

"אנחנו נמצאים בסוף, אנחנו מבצעים השלמות חקירה, זה לא הרבה, וברגע שנשלים את המהלך נגבש את החומרים ונעביר זאת לפרקליטות", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS במהלך טקס מינוי נציב כבאות והצלה. חוקרי יאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה), בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור, יחקרו היום שוב את נתניהו במעונו בירושלים.

החקירה הנוכחית תתמקד בתיק 1,000, במסגרתו נבדק החשד כי ראש הממשלה קיבל במשך שנים, באופן שיטתי ועל פי הזמנה, טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים. ייתכן גם כי החוקרים יעמתו אותו עם ממצאים נוספים בפרשת 2,000, ממנו עולה לכאורה כי נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס רקמו ביניהם הסכם חשאי, ובמסגרתו הראשון יפעל לצמצום תפוצת החינמון "ישראל היום" שנמצא בבעלות מקורבו שלדון אדלסון, ובתמורה יזכה לסיקור אוהד בעיתונו של מוזס.

לקריאה נוספת:
המפכ"ל על חקירות נתניהו: "אנחנו יודעים מה היה שם, אוספים ראיות"
בפרקליטות צפויים להקל עם ארי הרו: "קידם משמעותית את חקירות נתניהו"
שרה נתניהו בחקירתה על בקבוקי השמפניה: "חילופי מתנות לגיטימיים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס מינוי והענקת דרגה למפכ"ל הנכנס רב ניצב רוני אלשיך, 03 דצמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא נותר הרבה". נתניהו ואלשיך/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, צוות החוקרים מבקש לבצע חיקור דין לאיש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר במסגרת תיק 1,000. בנוסף לכך, יתבצע חיקור דין להשלמת החקירה של איש העסקים ארנון מילצ'ן. החוקרים ממתינים לאישורים על מנת לצאת לאוסטרליה ולארצות הברית במטרה לסיים את החקירה.

גורם במשטרה העריך כי לאחר השלמות החקירה יגיע תורו של נתניהו. "לא מן הנמנע שנצטרך לחקור שוב את ראש הממשלה", אמר. לאחר חקירתו היום של נתניהו צפויה חקירה להתבצע חקירה נוספת של מוזס בימים הקרובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

החקירה צפויה להסתיים בתוך שבועות

לפני חודש וחצי אמר המפכ"ל כי חקירות נתניהו נמצאות בישורת האחרונה. "אנחנו יודעים מה היה שם, אנחנו נותנים פוש כדי שזה לא יימתח יותר מדי זמן, אנחנו יודעים את הרגישויות הציבוריות סביב העניין הזה ואני מעריך שתוך כמה שבועות נהיה אחרי הכול. אין לנו מחלוקות מהותיות עם הפרקליטות, הדיון הוא בעיקר בפרשנות", אמר אלשיך בתדרוך לעיתונאים בסוף ינואר, כחודש לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה על חקירה פלילית נגד נתניהו בשתי הפרשות.

ג'יימס פאקר. ניר פקין
יידרש לחיקור דין באוסטרליה. איש העסקים ג'יימס פאקר/ניר פקין

הוא הוסיף כי מעט מאוד אנשים מעורבים בחקירות. "קצת יותר ממספר האצבעות ביד אחת. עשינו חקירה במשך חודשים ושום דבר לא דלף. החקירה הפרונטלית היא הדבר המרכזי. היכולת הגבוהה של התשאול למי פונים קודם ואת מי חוקרים קודם היא מאוד קריטית וכך היה. התפקיד של המשטרה הוא אחד, להגיע לחקר האמת, להבין מה היה ושתיים, להביא ראיות. אנחנו כרגע בשלב של הבאת ראיות ונמצאים בישורת האחרונה".

בחודש שעבר העריכו במשטרה כי החקירה תסתיים בתחילת מרץ, כפי שפורסם בוואלה! NEWS. ואולם ככל שהזמן חלף גברה ההערכה בארגון כי ידרשו כמה שבועות בודדים נוספים להשלמת החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully