וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 1000: המשטרה והפרקליטות מתעקשות לחקור את פאקר בחו"ל

1.3.2017 / 14:45

גורמים במערכת אכיפת החוק טוענים כי עדותו של איש העסקים האוסטרלי, שהעניק לפי החשד מתנות לראש הממשלה ולרעייתו, חיונית - ולכן יש לתשאלו באוסטרליה. לפי הערכות, נתניהו יידרש לחקירה נוספת בימים הקרובים

צילום: שי מכלוף, עריכה: שניר דבוש

המשטרה והפרקליטות מתעקשים על ביצע חיקור דין ותשאול לאיש העסקים ג'יימס פאקר באוסטרליה במסגרת תיק 1000 – כך נודע היום (רביעי) לוואלה! NEWS. פאקר הוא אחד מאותם אנשי עסקים שעל פי החשד העניקו טובות הנאה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרעייתו שרה, ובמשטרה סבורים כי עדותו חיונית להשלמת החקירה.

כמו כן, במשטרה מתכוונים לקבוע מועד חקירה נוסף לנתניהו כבר בימים הקרובים. לפי הערכות, ראש הממשלה יידרש לחקירה נוספת בסוף השבוע הקרוב או במהלך השבוע הבא.

לקריאה נוספת:
גרסת שרה נתניהו בפרשת המתנות: "מילצ'ן קרא לי סיסטר"
נתניהו לחוקרים: שילמתי על הסיגרים בכסף מזומן שנתן קרוב משפחה
ליברמן: "גם אם יהיה כתב אישום - נתניהו לא צריך להתפטר"

ג'יימס פאקר. ניר פקין
עדותו חיונית לפרשה. איש העסקים פאקר/ניר פקין

בחודש שעבר העריכו במשטרה כי חקירות נתניהו בתיק טובות ההנאה ובפרשת 2000 יסתיימו בתחילת מרץ, אולם עתה נראה כי החקירות יושלמו לקראת סוף החודש. החוקרים, בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור, הציגו באחרונה לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את חומרי החקירה בשתי הפרשות וההתקדמות בהן, וקיבלו הנחיות לביצוע שורת פעולות חקירה.

לפי שעה, במשטרה ובפרקליטות סבורים כי חומרי החקירה שנאספו מפלילים את נתניהו בחשדות המיוחסים לו. עם זאת, ההחלטה על הגשת כתב האישום נופלת לפתחו של מנדלבליט, שיידרש להכריע בנושא בקרוב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
איש העסקים ארנון מילצ'ן. GettyImages
זרוע נוספת בחקירת התיק. מילצ'ן/GettyImages

בחודש שעבר דווח בעיתון "הארץ" מפי בכירים לשעבר בממשל הקודם של ארצות הברית כי נתניהו פנה במהלך שנת 2014 גם לשגריר בישראל דן שפירו, נוסף לשר החוץ לשעבר ג'ון קרי, בבקשה לסייע לאיש העסקים ארנון מילצ'ן - ששמו נקשר, יחד עם זה של פאקר, בחקירת תיק 1000 - בקבלת ויזה לארצות הברית. במסגרת החקירה עלו החשדות כי השניים קיבלו ממילצ'ן סיגרים, בקבוקי שמפניה ותכשיטים במשך שנים - אך לטענתם מדובר היה במתנות בלבד.

כשבועיים לפני כן פורסם בוואלה! NEWS כי בידי המשטרה תכתובות דואר אלקטרוני והודעות טקסט בין משפחת נתניהו ומילצ'ן, שבהן מתועדות דרישות אספקה ופירוט לגבי המוצרים שדורשת המשפחה. בין היתר, עולות בתכתובות בקשות לסיגרים ושמפניה ורודה בשווי עשרות אלפי שקלים. לפי גורמים המעורים בפרטי החקירה, הפירוט בתכתובות חד משמעי וכולל דרישה לקבלת הסיגרים ובקבוקי השמפניה הוורודה, שמכונים בתכתובות "עלים" ו"ורודים".

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו סיפרה לחוקרי המשטרה בעדותה כי מילצ'ן נהג לכנות אותה "סיסטר" (אחות). לדבריה, שפורסמו בחדשות ערוץ 10, "ביבי באמת לא ידע על כך שהייתי מקבלת יין ממילצ'ן. הוא ראש ממשלה, איש עסוק מאוד, חזר הביתה וראה יין על השולחן ולא שאל שאלות. זה בכלל לא היה במודעות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully