וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיך להסתבך: טענות חדשות לשחיתות נגד מועמד הימין לנשיאות צרפת

על פי העיתון הצרפתי "לה קנאר אנשנה", פרנסואה פיון קיבל עשרות אלפי אירו מאיש עסקים שקשור בהעסקתו "המזויפת" של רעייתו – ולא דיווח כלל על קבלת התשלום. עורך דינו לא הכחיש, אך גם לא פירט: "הסכום הוחזר במלואו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(ברקע החקירה: פיון ביטל השתפות בעצרת מרכזית בפריז, בשבוע שעבר)

פרנסואה פיון, מועמד מפלגות הימין לנשיאות צרפת, קיבל בשנת 2013 קרוב ל-50 אלף אירו מאיש העסקים מארק לדרה דה לשרייר, מבלי שהכריז על כך לרשות העליונה לשקיפות ציבורית – כך דווח היום (שלישי) בעיתון הצרפתי "לה קנאר אנשנה". דה לשרייר הוא בעלי חברת הייעוץ האסטרטגי "2F Conseil" וכתב העת La Revue des deux mondes, שבו הועסקה לכאורה רעייתו של פיון, פנלופה.

העסקתה כביכול של פנלופה פיון בלשכתו של בעלה ובכתב העת המדובר עמדה בשבועות האחרונים במרכז שורה של חשיפות, שלמרביתן אחראי אותו עיתון סאטירי "לה קנאר אנשנה". על פי אותן חשיפות, פיון קיבלה מאות אלפי אירו מכספי המדינה כשכר על עבודה שלא באמת ביצעה בפועל.

עוד בוואלה! NEWS:
ר"מ צרפת לשעבר ז'ופה ריסק את תקוות הימין: "לא אתמודד בבחירות"
גוברים הקולות לסילוק מועמד הימין בצרפת: "אני מותקף מכל כיוון"
דיווח בצרפת: פשיטה על ביתו של מועמד הימין בבחירות

מועמד הימין לנשיאות צרפת במסיבת עיתונאים מיוחדת, פריז, 1 במרץ 2017. רויטרס
"לא מצא לנכון לדווח". פיון/רויטרס

התחקיר החדש, שמגיע לאחר שפיון הבהיר כי לא יפרוש מהמרוץ לנשיאות, יפורסם במלואו במהדורת העיתון מחר. עד כה, פרסם העיתון כי פיון "לא מצא לנכון לכלול" את אותו סכום שקיבל מדה לשרייר בהצהרתו הפומבית. עורך הדין של פיון, אנטונין לוי, מסר לעיתון כי הסכום "הוחזר במלואו".

ביום ראשון נשא פיון נאום לוחמני בפני עשרות אלפי מתומכיו בפריז. לדבריו, הוא "מותקף מכל הכיוונים ואני חייב להקשיב לכם, להקשיב לקהל הענק שדוחף אותי קדימה, אבל אני צריך לשמוע גם את הקולות של אלו שמטילים בי ספק". במהלך נאומו, הוא תקף את הנשיא הסוציאליסטי היוצא פרנסואה הולנד, את מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן ואת מועמד המרכז עמנואל מקרון.

במקביל, ראש הממשלה לשעבר אלן ז'ופה, שהפסיד לפיון בפריימריז של מפלגות הימין בחודש נובמבר, הבהיר כי לא יבקש להיכנס שוב למרוץ לנשיאות. שמו עלה לאחרונה בדיווחים תקשורתיים ובשיחות פנימיות של בכירי המפלגה הרפובליקנית כמחליף אפשרי לפיון, אולם אפשרות זו נשללה. בתוך כך, כמה מבכירי הקמפיין של פיון הודיעו על התפטרותם בימים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully