וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזהים את בוא האביב": רבבות עגורים החלו בנדידה מהחולה לאירופה

5.3.2017 / 19:50

כמחצית מ-40 אלף העגורים שהגיעו בספטמבר לאגמון החולה, ערכו השבוע "אימוני טיסה" והיום החלו לעזוב את האזור לכיוון ארצות אירופה הקרות. "עובדת באגמון כבר הרבה שנים, אבל בכל פעם המראה הזה גורם לי לרעוד מהתרגשות", סיפרה מנהלת התוכן וההדרכה באגמון

צילום: ענבר רובין מקק"ל

אחרי חודשים ארוכים שאותם העבירו העגורים באגמון החולה, החלו הבוקר (ראשון) עשרות אלפים מהם בנדידת האביב שלהם אל ארצות אירופה הקרות. בחודש ספטמבר הגיעו יותר מ-40 אלף עגורים לאגמון החולה של קק"ל ובמהלך החורף שהו בו ובסביבתו. לפני עשרה ימים הם החלו ב"אימוני הטיסה שלהם" והבוקר עזבו את האזור כ-20 אלף מתוכם לכיוון צפון-מערב.

"אני כבר הרבה שנים עובדת באגמון החולה, אבל בכל פעם המראה הזה גורם לי לרעוד מהתרגשות", סיפרה ענבר רובין, מנהלת התוכן וההדרכה באגמון החולה לוואלה! NEWS. "זה התחיל כמו שעון - בדיוק בעתו. הבוקר בסביבות השעה 9:00 הם פרסו כנף והחלו לטוס בהמוניהם. כרגע נשארו בין 10,000 ל-15 אלף עגורים באגמון וגם הם צפויים לעזוב בימים הקרובים".

לקריאה נוספת:
חיים חדשים בשידור חי: יותר ממאה אלף צופים בג'ירפה שעתידה ללדת
עצלנים, תלמדו: מחקר חושף כי פילים ישנים במשך שעתיים בלבד
חוקרים בריטים טוענים: מצאנו את העדות המוקדמת ביותר לחיים

נדידת עגורים על נוף הר החרמון, מרץ 2017. קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
על רקע החרמון/מערכת וואלה! NEWS, קק"ל

הסימנים הראשונים לנדידת האביב, ניתנו כבר לפני עשרה ימים, כאשר העגורים החלו את "אימוני הטיסה", לקראת חזרתם לביתם שבארצות הקרות, שם תתחיל באפריל עונת הרבייה שלהם. "ביחס לשנה שעברה, השנה הם אפילו התעכבו כאן קצת, כי בשבוע שעבר היו כמה ימים גשומים שהפריעו להם באימונים", הסבירה רובין.

"כמו בכל שנה, גם השנה, בשבוע האחרון של חודש פברואר, העגורים עלו בלהקות לגובה, בדקו את תנאי הנדידה ומזג האוויר, מתחו שרירים, הריחו את המרחקים וחזרו. אני משערת שאחת הסיבות שהם עולים לגובה היא כדי לבדוק את כיוון רוחות הסילון המסייעים להם בנדידה. בסתיו רוחות הסילון הן צפוניות ובאביב הן דרומיות ומסייעות להם לנדוד בחזרה צפונה. רוב העגורים אמנם עבר עזבו את אגמון, אבל אלו שנשארו כן, ממשיכים גם היום באימוני הטיסה שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נדידת עגורים על נוף הר החרמון, מרץ 2017. קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
נודדים לארצות קרות יותר/מערכת וואלה! NEWS, קק"ל

תקופת הח?ר?יפ?ה (שהייה וחניה של עופות באזור מסוים בעונת החורף) של העגורים באגמון החולה החלה בחודש ספטמבר, בסתיו, ומסתיימת באביב, אז מתחילה הנדידה שצפויה להיגמר במהלך חודש אפריל. בתקופת החריפה הם מבלים את זמנם בין השדות המשמשים להם "חדר אוכל" לבין מימי אגמון החולה, שבהם הם לנים בשעות החשכה. כשהימים מתארכים, מתעורר בעגורים הצורך לחזור לאירופה ובפרט לרוסיה כדי להתחיל בביתם את עונת הרבייה שמתחילה בסוף אפריל.

"היום העגורים החלו לעזוב אמנם את הארץ, אבל בסוף השבוע האחרון הגיעו לכאן אלף החסידות הראשונות שגם הן החלו כעת את נדידת האביב שלהן. מעל חצי מיליון חסידות עוצרות למנוחה באגמון ומאמצע מרץ-תחילת אפריל יצטרפו גם השקנאים לאגמון החולה המשמש להם כתחנת מנוחה לנדידה הארוכה שלהם", סיכמה רובין. "גם אם ירד עוד גשם, מבחינתי היום, זה היום הראשון של עונת האביב. הציפורים הן הראשונות לזהות את חילופי העונות".

נדידת עגורים על נוף הר החרמון, מרץ 2017. קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
זיהו את חילופי העונות. עגורים מעל אגמון החולה/מערכת וואלה! NEWS, קק"ל
נדידת עגורים על נוף הר החרמון, מרץ 2017. קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
נדידת עגורים על נוף הר החרמון, מרץ 2017/מערכת וואלה! NEWS, קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully