וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא עיראק מתקדם למרכז מוסול; 45 אלף אזרחים נעקרו מבתיהם

כוחות הצבא פתחו במתקפה חדשה לכיבוש העיר העתיקה ומבני הממשל שבה מידי דאעש, כחודש וחצי לאחר שחרור מזרח העיר האסטרטגית. על פי נתוני האו"ם, עשרות אלפי אזרחים נמלטו ממערב מוסול בשל הלחימה בשבוע האחרון

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

כוחות צבא עיראק פתחו היום (ראשון) במתקפה חדשה לכיבוש מרכז העיר העתיקה של מוסול, בגדה המערבית של נהר החידקל החוצה את העיר – כך נמסר בהודעה רשמית מצבא עיראק. בכך, מתקרבים כוחות הצבא, הזוכים לתמיכה אווירית של צבא ארצות הברית, באופן משמעותי להשלמת שחרור העיר מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), לאחר שחרור הצד המזרחי של העיר בחודש ינואר.

במהלך סוף השבוע עצרו הכוחות את התקדמותם בשל תנאי מזג האוויר הקשים, אולם החל משעות הבוקר התקדמו הכוחות למרחק של כמה מאות מטרים ממבני הממשל בעיר העתיקה. המבנים עצמם הושמדו בלחימה, ולא שימשו את כוחות "המדינה האסלאמית", אולם ההשתלטות עליהם תהווה הישג סמלי אסטרטגי בלחימה.

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה מתחילת הקרב על מוסול: 12 נפגעו במתקפה בנשק כימי
השחתת קברים והרס בתים: נקמת התושבים המשוחררים בדאעש
אחרי כיבוש שדה התעופה: צבא עיראק חדר לקני דאעש במערב מוסול

הלחימה בין כוחות צבא עיראק לדאעש, מערב מוסול, 4 במרץ 2017. רויטרס
כוחות הצבא העיראקי במערב מוסול, אתמול/רויטרס
הלחימה בין כוחות צבא עיראק לדאעש, מערב מוסול, 4 במרץ 2017. רויטרס
כוחות הצבא נלחמים בדאעש במערב מוסול, אתמול/רויטרס

במקביל, הארגון הבינלאומי להגירה מסר היום כי יותר מ-45 אלף בני אדם נמלטו מבתיהם במערב מוסול בשל הלחימה המחודשת, החל מ-25 בפברואר. על פי נתוני סוכנות האו"ם, יותר מ-17 אלף עקורים הגיעו ממערב מוסול רק ביום שלישי האחרון, ו-13 אלף נוספים ביום שישי. האזרחים נעצרו על ידי כוחות הצבא עם הגיעם מהשטח שבשליטת דאעש לשטח שבשליטת הצבא, ועברו בדיקות ביטחוניות מחמירות על מנת לוודא שהם לא נושאים על גופם מטעני חבלה.

אזרחים נמלטים מהאזור שבשליטת דאעש, אתמול:

רויטרס

ביום רביעי השתלטו כוחות הצבא על הדרך המרכזית האחרונה שמובילה למערב מוסול. בכך, לדברי גורמי צבא ותושבים מקומיים, נקטעו כל דרכי הגישה של לוחמי דאעש המבוצרים במערב העיר. הדרך שעליה השתלט הצבא מקשרת בין מוסול, העיר הגדולה ביותר בעיראק שהייתה תחת שליטת דאעש, לתל עפר, מעוז נוסף של הארגון האסלאמיסטי שנמצא במרחק של כ-60 קילומטרים ממערב לעיר, ומשם לגבול הסורי.

באותה בעת דווח בכמה כלי תקשורת ערביים כי מנהיג "המדינה האסלאמית" אבו בכר אל-בגדאדי פרסם הודעה כתובה לאנשיו במוסול, שבה הודה למעשה בתבוסת הארגון במערכה על מוסול. אל-בגדאדי, על פי הדיווחים, קרא ללוחמים להסתתר או להימלט אל האזורים ההרריים שסביב לעיר.

על פי גורמי ממשל במחוז נינווה, שבו נמצאת מוסול, הודעתו של אל-בגדאדי, שכותרתה "נאום פרידה", הופצה אתמול ללוחמים על ידי אנשי הדת והאימאמים של הארגון. נמסר בה כי אל-בגדאדי הורה על סגירת "המשרד הממשלתי" של דאעש, שמטפל בכל הנוגע לרווחת החיילים ולסדר הכוחות, ודרש מלוחמים זרים לשוב למדינותיהם או לבצע פיגועי התאבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully