וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כיבוש שדה התעופה: צבא עיראק חדר לקני דאעש במערב מוסול

24.2.2017 / 15:10

כוחות הביטחון נכנסו לשתי שכונות בחלקה של העיר שעדיין נמצא בידי הארגון הקיצוני, במקביל לטיהור שדה התעופה הסמוך שישמש בסיס למתקפה. ראש הממשלה הודיע כי חיל האוויר תקף מטרות דאעש בסוריה. גורם בדמשק אישר כי התקיפה הייתה מתואמת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כוחות הביטחון של עיראק הנתמכים בידי ארצות הברית חדרו היום (שישי) לראשונה לחלקה המערבי של מוסול, יום לאחר שפתחו במתקפה בכמה חזיתות במטרה להשלים את כיבוש מעוזו האחרון של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בהתפתחות נפרדת, הודיע ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי כי חיל האוויר תקף עמדות של דאעש בתוך שטח סוריה בתגובה לסדרת פיגועים שהוציא לפועל לאחרונה בבירה בגדאד. גורם צבאי בסוריה מסר כי היה זה בתיאום עם דמשק.

אתמול השתלטו הכוחות על שדה התעופה של מוסול, והיום השתלטו באופן מלא על בסיס רוזלאני הסמוך. לפי דובר מטעם הצבא, הכוחות נכנסו לשכונות תל א-רומאן ואל-מאמון. כוחות המשטרה הפדרלית והיחידה המיוחדת למלחמה בטרור מטהרים את שדה התעופה ממטעני צד ומפצצות שהטמינו לוחמי דאעש עם נסיגתם אתמול. בגדאד מתכננת לשקם את מסלולי ההמראה בשדה התעופה כדי שימש בסיס להדיפת הארגון ממערב מוסול, שם ככל הנראה לכודים כ-750 אלף אזרחים.

כוחות עיראקיים באזור מוסול, 24 בפברואר 2017. רויטרס
לוחמים עיראקים באזור מוסול, היום/רויטרס

כוחות הממשל שחררו את מזרח מוסול בחודש שעבר, אך דאעש עדיין מחזיק במערב העיר שנחצית על ידי נהר החידקל. מפקדי הצבא צופים כי הקרב במערב מוסול יהיה קשה יותר מזה במזרח, מאחר שהטנקים וכלי הרכב המשוריינים אינם יכולים לעבור דרך הסמטאות והרחובות הצרים שבשכונות המערביות בחלקה העתיק של מוסול.

ראש ממשלת עיראק אמר בהודעתו כי "אנחנו נחושים לרדוף אחרי המחבלים שמנסים להרוג את בנינו בכל מקום שהם נמצאים, ולכן נתנו הוראה לחיל האוויר לתקוף עמדות של דאעש בחוסייבה ובאל-בו כמאל בתוך סוריה, מאחר שהם אחראים לפיגועים האחרונים בבגדאד". לדבריו, "הגיבורים שבשמיים ביצעו את הפעולה והכו את המחבלים בהצלחה אדירה".

נפילת מוסול תנחית מכה קשה לדאעש, שאיבד בחודשים האחרונים שטחים רבים שהיו בשליטתו בעיראק ובסוריה. היום הודיע צבא טורקיה כי הושלם כיבוש העיר אל-באב בצפון סוריה, אחרי שבועות ארוכים של קרבות עזים בין המורדים הנתמכים בידיו לבין הארגון הקיצוני. דאעש עדיין שולט בא-רקה, שאליה מתקדמים כוחות מורדים הנתמכים בידי ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully