וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ההתקרבות למצרים: "חמאס שיגר שלוש רקטות לעבר הים"

5.3.2017 / 9:35

מצרים הודיעה כי מעבר רפיח ייפתח באופן חריג פעמיים בשבוע - לשני הכיוונים, בד בבד עם פרסום דיווחים על שיגורי שלוש רקטות מצד חמאס. בחודשים האחרונים מנהלת מצרים דיאלוג עם ראשי הארגון ברצועה לצורך קידום מהלכים כלכליים

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: תיעוד ירי תגובה של צה"ל לעבר חמאס, בשבוע שעבר)

גורמים ברצועת עזה דיווחו הבוקר (ראשון) כי חמאס ביצע שלושה שיגורי רקטות לעבר הים. לפי הגורמים הלא-רשמיים, השיגורים בוצעו בתגובה לתרגיל שביצעה אוגדת עזה לאחרונה. הפיצוץ לא נשמע, והשיגורים לא הוכרו במערכות הצבאיות של ישראל.

בצל השיגורים, הודיעו גורמים רשמיים במצרים כי מעבר רפיח ייפתח בימים שני ורביעי באופן חריג לשני הצדדים. בחודשים האחרונים נפתח המעבר לכיוון אחד ממצרים, כמחווה של רצון טוב של קהיר. ההודעה מעידה על התקרבות נוספת בין חמאס למשטר המצרי, שמנהל בחודשים האחרונים דיאלוג עם ראשי הארגון הסוני ברצועה, במטרה לקדם מהלכים כלכליים לטובת תושבי עזה, ובמקביל להפעיל מנופי לחץ על דאעש בסיני.

ביום חמישי נורו יריות לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות שגרתית סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לכלי הרכב. צה"ל הגיב בירי טנקים ובירי מכלי טיס של חיל האוויר והשמיד שתי מטרות חמאס בבית להיא שבצפון הרצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
ירי בוצע לעבר כוח סמוך לגדר בצפון רצועת עזה; צה"ל השיב אש
רקטה התפוצצה בשטח פתוח בעוטף עזה; צה"ל תקף בתגובה ברצועה
תקיפות נרחבות של צה"ל ברצועה; "נכה ביד ברזל את מאורות הטרור"

עשן בנתיב שיגור רקטה מרצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
שיגור רקטה מרצועת עזה, בחודש שעבר/רויטרס

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב מרדכי, פרסם ביום הירי פוסט בעמוד הפייסבוק בערבית שלו: "המשך ערעור השקט בגבול עם עזה ידחוף את ישראל להגיב נחושות. ישראל אינה רוצה בהסלמה אך אינה יכולה להבליג על הירי שבוצע בלילה מעזה לישראל ולכן תקף היום צה"ל".

"פעולות ארגון הטרור נגד ישראל לא פוסקות", הדגיש מרדכי, "החל מירי והמשך בתמיכה בפעולות טרור ביהודה ושומרון וכלה בניצול שפל ובזוי של התווך ההומניטרי. אנו חוזרים ומדגישים כי כל ניסיון לשימוש במנהרות יוביל למותם של יושביהן".

ביום רביעי התפוצצה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. לא נשמעה התרעת "צבע אדום" בטרם הנפילה. מדובר בירי השני מרצועת עזה באותו שבוע, והחמישי בחודש. ביום שני נורתה רקטה שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully