וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה בשטח פתוח בעוטף עזה; צה"ל תקף בתגובה ברצועה

אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

27.2.2017 / 15:10

לאחר שרקטה שוגרה לעבר שטח פתוח בשער הנגב בפעם הרביעית בחודש האחרון, חיל האוויר תקף יעדי חמאס ברצועה. הארגון בתגובה: "לא נאפשר את המשוואה החדשה שיוצרת ישראל". ליברמן: "לא נקבל טפטופים, מציע לחמאס להירגע"

צילום: ערוץ הכנסת וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

חיל האוויר החל לתקוף היום (שלישי) יעדים של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מערבית למחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז רצועת עזה. התקיפות התבצעו בתגובה להתפוצצות רקטה בשעות הלילה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב.

מצה"ל נמסר כי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בנפילת הרקטה. אזעקת צבע אדום לא הופעלה כיוון שהשיגור בוצע לעבר שטח פתוח. מדובר בשיגור הרביעי במהלך החודש האחרון.

במסגרת תגובת צה"ל נורו גם פגזים לעבר עמדת חמאס בצפון הרצועה, ודווח על תקיפות נוספות ברפיח ובחאן יונס. לפי צה"ל הותקפו חמש מטרות, אך כלי תקשורת פלסטיניים טוענים כי אירעו לפחות 15 תקיפות.

עוד בוואלה! NEWS:
עוד מקרה של השחתת קברים יהודיים בארה"ב: "מחריד, זה חילול המת"
מחשש להדלפות לתקשורת: הבית הלבן בדק את הטלפונים של עובדיו
ראש ארגון פשיעה מהצפון נעצר בתל אביב - בגלל אלה ברכבו

נפילת רקטה במועצה האזורית שער הנגב. פברואר 2017. שי מכלוף
מקום נפילת הרקטה, הבוקר/שי מכלוף

בעקבות התקיפות, ארגון חמאס מסר בתגובה: "לא נאפשר את המשך התקיפות על מוצבי חמאס ויצירת משוואה חדשה עם ישראל - יהיה אשר יהיה המחיר". שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "אין לנו שום רצון ליזום מהלך צבאי בעזה, אבל גם לא נקבל טפטופי ירי. אני מציע לחמאס לעשות סדר ולהירגע".

דובר משרד הבריאות הפלסטיני ברצועת עזה, אשרף קודרה, מסר לכלי התקשורת כי לפי שעה ידוע על שלושה נפגעים בתקיפות הישראליות, כולם ברפיח, וככל הנראה במצב קל. במקביל, דווח על פינוי מפקדות של גדודי עז א-דין אל-קסאם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ענן עשן מעל מקום התקיפה במרכז רצועת עזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
דיווחים פלסטיניים על תקיפות צה"ל ברצועת עזה. פברואר 2017. גוגלמפז, עיבוד תמונה
דיווחים פלסטיניים על תקיפות צה"ל ברצועת עזה. פברואר 2017/עיבוד תמונה, גוגלמפז

במועצה האזורית אשכול, שתי רקטות שנורו לעבר ישראל מחצי האי סיני בשבוע שעבר התפוצצו בשטח פתוח. השיגורים הגיעו פחות מיממה לאחר שבהודעה רשמית של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסיני, האשים הארגון הסוני את ישראל בהריגת חמישה מאנשיו בתקיפה אווירית. מאוחר יותר לקח הארגון אחריות על הירי.

בליל ה-9 בפברואר נורו לעבר אילת ארבע רקטות. שלוש יורטו בידי מערכת כיפת ברזל והרביעית נפלה בשטח פתוח. ארבעה בני אדם שלקו בחרדה פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. שלוחת "המדינה האסלאמית" בחצי האי סיני קיבלה אז אחריות על השיגור, ומסרה כי "המלחמה תעשה רע ליהודים ולנוצרים".

בתחילת החודש, רקטה התפוצצה בשטח פתוח באזור המועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה לירי תקף כמה פעמים צה"ל יעדים ברצועת עזה. תחילה תקפו כלי טיס של חיל האוויר שלוש עמדות חמאס בצפון הרצועה. לאחר מכן נורתה אש טנקים לעבר עמדה נוספת באזור, וטנק של צה"ל תקף יעד בדרום הרצועה.

(עדכון ראשון: 5:00)

נפילת רקטה במועצה האזורית שער הנגב. פברואר 2017. שי מכלוף
מקום נפילת הרקטה, הבוקר/שי מכלוף
תקיפת צה"ל ברצועת עזה. פברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
אזור התקיפה במרכז רצועת עזה, היום/צילום מסך, טוויטר
תקיפת צה"ל ברצועת עזה. פברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
אזור התקיפה במרכז רצועת עזה, היום/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully