וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה אי-הפללת צרכני קנאביס; המלצות לביצוע - תוך חודשיים

השרים אישרו את הצעת המחליטים של השר ארדן והשרה שקד, לפיה עד מאי תוגש לממשלה המלצה למדיניות שתאפשר את יישום הרפורמה באכיפה. הוועדה תבחן, בין היתר, את גובה הקנסות שיוטלו. שקד: "הטיפול בתופעה - לא דרך אזיקי ההפחדה"

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת המחליטים לאי הפללת משתמשי קנאביס, אותה הגישו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד. לפי ההצעה, תוקם ועדה לבחינת יישום המדיניות, שתגיש המלצות לממשלה תוך חודשיים, לאחר שיוגשו ליועץ המשפטי לממשלה.

לפי ההצעה שנחשפה בוואלה! NEWS, המשרד לביטחון הפנים והאוצר יפתרו בתוך חודש את המחלוקת סביב השאלה לאן יעברו כספי הקנסות שיוטלו על המשתמשים. באוצר מעוניינים שיעברו לקופת המדינה, ובמשרד לביטחון הפנים מבקשים לייעדם להסברה ולחינוך.

הוועדה תדון בשלל סוגיות לבחינת אופן יישום המדיניות שעליה הכריז ארדן ועבודתה תתבסס על התכנית לפיה משתמש שנתפס לראשונה בגין החזקה או שימוש עצמי בקנאביס, יוטל עליו קנס של 1000 שקל באם יודה. הקנס לא יופיע ברשימת התיקים שבמרשם הפלילי אלא ינוהל רישום לצרכי מעקב. אם המשתמש לא יודה, רשאית המשטרה לפעול בהתאם לסמכות הנתונה לה.

עוד בוואלה! NEWS:
מ"פיגוע של דאעש" ל"אירוע מצער": הדריסה בכפר הבדואי - שלב אחר שלב
פרסום ראשון: הממשלה תאשר ביום ראשון אי-הפללת צרכני קנאביס
משרד החוץ יוזם: חידוש היחסים עם ונצואלה וקובה והתקרבות לאו"ם

קנאביס. תצפית TPS
קנס במקום תיק פלילי. איך תיראה מדיניות אי ההפללה?/תצפית TPS

על משתמש שנתפס בפעם השנייה יוטל קנס כפול, ובפעם השלישית תפתח נגדו חקירה, והתיק יועבר למשטרה בהתאם לראיות. בעבירה הרביעית ומעלה המשתמש יופנה להליך פלילי. המדיניות לגבי קטינים תהיה שונה: בפעם הראשונה יופנה הקטין לטיפול במסגרת שירות המבחן במשרד הרווחה. אם יסרב, הקטין יופנה להליך פלילי בהתאם לשיקול דעת המשטרה. בפעם השנייה, יועבר התיק ליחידת הסדר מותנה במשטרה ובפעם השלישית, יופנה להליך פלילי.

"מדינת ישראל אינה יכולה לעצום עיניים מול השינויים הנעשים ברחבי העולם כלפי צריכת קנאביס וכלפי השפעותיו", אמרה שקד לאחר אישור ההצעה. "בין אם נמנה על תומכי השימוש בקנאביס ובין אם נמנה על מתנגדיו, לא נכון יהיה לשפוט משתמשי קנאביס לפי הדין הפלילי. הצעדים הנכונים לטיפול בתופעה יגיעו דרך שערי החינוך וההסברה ולא דרך אזיקי ההפחדה. השר ארדן אמר כי "אישור הממשלה הוא צעד חשוב בדרך ליישום המדיניות החדשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מציג את ההחלטה בנוגע לשינוי האכיפה הפלילית בנוגע לסמים קלים, תל אביב, 27 בינואר 2017. מגד גוזני
השר ארדן מציג את מדיניות אי ההפללה/מגד גוזני

חברת הכנסת תמר זנדברג, יושבת ראש הוועדה למאבק בסמים, אמרה כי "זהו צעד חשוב אך לא סוף הדרך. זה מסר שמיליון ישראלים שצורכים קנאביס הם לא פושעים".

(עדכון ראשון: 08:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully