וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הממשלה תאשר ביום ראשון אי-הפללת צרכני קנאביס

1.3.2017 / 15:55

השרים צפויים לאשר את הצעת המחליטים של השר ארדן והשרה שקד, לפיה תוך חודשיים תוגש לממשלה המלצה למדיניות מפורטת שתאפשר את יישום הרפורמה באכיפה. הוועדה תבחן, בין היתר, את גובה הקנסות שיוטלו

צילום: יותם רונן וניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש וניב מעוז

הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב את הצעת המחליטים שהגישו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד, ליישום המדיניות שהציג ארדן על אי-הפללה בגין שימוש עצמי בקנאביס – כך נודע לוואלה! NEWS. על פי ההצעה, תוקם ועדה בין-משרדית שתבחן את יישום המדיניות, וזו תגיש את המלצותיה לממשלה לביצוע תוך חודשיים.

בשבועות האחרונים נוסחה ההצעה באופן סופי ועלו בעקבותיה דיונים סביב השאלה לאן ייכנסו כספי הקנסות, סוגיה שטרם נפתרה. החלטותיה של הוועדה, שתבחן סוגיות הקשורות בחקיקה בעקבות המדיניות החדשה, גובה הקנסות שיוטלו על המשתמשים ושאלות נוספות הקשורות בתקציב, חינוך ורווחה, יובאו בפני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט טרם שיוגשו לממשלה.

עוד בוואלה! NEWS:
הקרב על הקנאביס: ח"כ השכל תחרים הצעות חוק של הקואליציה
"הסתובבתי עם אות קין": מעשני קנאביס שנעצרו מברכים על אי-הפללה
השוטרים הגיעו לסייע לצעיר שאיים להתאבד - ועצרו אותו בגלל שתיל קנאביס

השר לביטחון פנים גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בנושא אי הפללת צרכני קנאביס בבימ"ש המחוזי בתל אביב, 26 בינואר 2017. מגד גוזני
תיק פלילי יהיה "מוצא אחרון". ארדן בפתח מסיבת העיתונאים שבה הכריז על המדיניות החדשה/מגד גוזני

הבשורה הדרמטית במדיניות אכיפת השימוש בסמים קלים, ובמסגרתה לא יופללו צרכני קנאביס, הוצגה על ידי ארדן בסוף חודש ינואר. לפי המדיניות, יוטלו על המשתמשים קנסות ללא רישום פלילי, ותיק פלילי יהווה "מוצא אחרון". ארדן אמר כי המשטרה תתמקד באכיפה במרחב הציבורי - ולא בבתיהם של המשתמשים.

הצעת המחליטים דומה למדיניות שהציג ארדן ולפיה על עבירה ראשונה יוטל קנס ללא רישום פלילי ועל עבירה שנייה יוטל קנס כפול. בעבירה השלישית, תותנה סגירת התיק הפלילי בהסדר שלפיו המשתמש יתנדב ב"אל-סם" או בעמותה אחרת העוסקת בתחום, ובעבירה רביעית ומעלה תהיה אפשרות לפעול במישור הפלילי, לפי שיקול דעת המשטרה. המדיניות על קטינים תהיה שונה, כשזו תתמקד בגישה טיפולית של מפגשים כדי למנוע מהם להשתמש בסם. אם הקטין יסרב, הוא יופנה למסלול פלילי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הוועדה למינוי שופטים בראשות שרת המשפטים איילת שקד נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור ושר האוצר משה כחלון, 22 בפברואר 2017. נועם מושקוביץ
"לא ייתכן שמאות אלפי אנשים ייחשבו לפושעים". שקד/נועם מושקוביץ

השינוי הדרמטי הצפוי במדיניות האכיפה נגד המשתמשים נולד בעקבות ממצאי הצוות שהקים ארדן בראשות מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים רותם פלג. הצוות בחן בחודשים האחרונים את המדיניות הקיימת וקבע כי יש לשנותה, על מנת ליצור התאמה למציאות הקיימת של משתמשים רבים בקנאביס.

חוות דעת רשמית של משרד המשפטים בהובלת השרה שקד סללה גם היא את הדרך למדיניות החדשה. נייר העמדה שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS המליץ להכיר בהיקפי המשתמשים הגדולים בישראל בסמים קלים ובצורך בשינוי אופן האכיפה, לפחות לגבי אחזקה ושימוש עצמי, מאכיפה פלילית לאכיפה חלופית כגון עבירות קנס או עבירות מנהליות, זאת בדומה למדיניות שהציג ארדן. שקד אמרה אז כי "לא ייתכן שמאות אלפי אנשים ייחשבו לפושעים. אולם צריך לקחת בחשבון את מגוון השיקולים והדעות. כל שינוי ייעשה בתיאום עם כלל הגורמים המעורבים בדבר ובהובלת השר ארדן".

מהשרה שקד נמסר: "בשורת אי ההפללה לצרכני הקנאביס הינה שינוי מבורך ומתבקש של המצב הקיים. זוהי אבן דרך על מנת שאלפי אנשים נורמטיביים ייפסקו מלהיחשב לפושעים. אני שמחה על כך שהגענו להסכמות לשביעות רצון כלל המעורבים בדיון החשוב הזה ובקרוב נתקן מספר תקנות לשינוי המצב על בסיס המלצות הרשות למלחמה בסמים".

השר ארדן מסר בתגובה: "רפורמת 'אי הפללה- באחריות' עוברת לשלב היישום ואם כל גורמי הממשלה יסייעו ליישמה נוכל לפעול לפי המדיניות החדשה כבר בעוד חודשיים".

(עדכון ראשון: 15:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully