וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים הגיעו לסייע לצעיר שאיים להתאבד - ועצרו אותו בגלל שתיל קנאביס

12.2.2017 / 12:55

השוטרים שהגיעו לסייע לצעיר בשנות ה-20 לחייו מצאו בדירתו את השתיל ומיהרו לעצור אותו מבלי להגיש לו סיוע נפשי. השופטת הורתה לשחררו ומתחה ביקורת על התנהלותם: "תמוה בעיניי כיצד פועלת המשטרה שנועדה לסייע לאדם במצוקה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעצר בחשד ל"הפעלת מעבדת סמים". שתיל הקנאביס שנתפס בדירה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

צעיר בשנות ה-20 לחייו מתל אביב שפרסם אמש (שבת) פוסט בפייסבוק ובו הביע מצוקה נפשית, מצא את עצמו במעצר בגין גידול קנאביס. בפוסט כתב הצעיר כי הוא עומד לשים קץ לחייו, אלא שהשוטרים לא הציעו לו עזרה ואף הביאו אותו לדיון בבית המשפט וביקשו להאריך את המעצר בשלושה ימים. השופטת שחררה אותו מיד ושלחה אותו לבדיקה פסיכיאטרית.

שוטרי סיור של מרחב יפתח שהוזעקו לדירה גילו כי הוא עזב אותה. אחד השוטרים הבחין בחדרו בשתיל קנאביס, ולמרות שהשוטרים לא היו מצוידים בצו חיפוש ולא היה ברשותם מידע מקדים על חשד לעבירת סמים בדירה, הם החרימו את השתיל והחלו לחפש אחר הצעיר. זמן קצר לאחר מכן הוא אותר ונעצר בחשד להפעלת מעבדת סמים בביתו.

למרות שמדובר בהליך לא חוקי, הובא הצעיר לבית המשפט והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים. עו"ד יעל פינקלמן ניסן, המייצגת את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית טענה כי המעצר אינו חוקי ומתחה ביקורת קשה על התנהלות השוטרים: "מה שקרה כאן הוא בלתי ייאמן, כל ההליך פסול מעיקרו".

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת הישראלי העצור במדינה ערבית: מלחמת גרסאות בין זק"א לשר קרא
הרב ברלנד במסר לחסידיו: "לא להתקרב לבית החולים, הם בפרנויה"
בן 27 מתל אביב נעצר בחשד לביצוע מעשה סדום בילדה בת 4

פיגומים נפלו על בית קפה, רחוב יוניצמן, תל אביב. דצמבר 2016. ניב אהרונסון
נלקח מיד למעצר. ניידת משטרה/ניב אהרונסון

השופטת רונית פוזננסקי כץ קיבלה את טענותיה והחליטה לשחרר מיד את החשוד ללא תנאים מגבילים ושלחה אותו לבדיקה פסיכיאטרית בשל מצבו הנפשי הקשה, תוך שהיא מבקרת את התנהלות המשטרה. "המקרה בתיק זה חריג ומפתיע. המשטרה הגיעה ללא צו חיפוש ולא בשל חשד לעבירת סמים אלא כאמור על מנת להבטיח את שלומו של החשוד", כתבה השופטת.

"תמוה בעיני בית המשפט כיצד זה שפועלת משטרה אשר נועדה לסייע לאדם אשר אפשר כי נמצא במצוקה הפכה להיות תיק מעצר עם בקשה להארכת מעצר של שלושה ימים. החשוד הביע מצוקה נפשית וזו הסיבה שהמשטרה ניגשה אל ביתו. לפיכך, צריך היה להגיש לו עזרה הנוגעת לעניין זה בלבד", פסקה השופטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully