וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הישראלי העצור במדינה ערבית: מלחמת גרסאות בין זק"א לשר קרא

12.2.2017 / 11:25

בשיחה עם וואלה! NEWS טען השר, הנמצא בקשר עם משפחתו של בן חסין, כי משפטו נדחה בפעם האחרונה, ודרש את הכסף שגויס עבור המשפחה. בזק"א דוחים את טענותיו: "אין גזר דין מוות וגם אם המשפחה תקבל את הכסף, הוא עדיין יקבל עונש"

עריכה: ניר חן

(בווידאו: השר איוב קרא בריאיון לוואלה! NEWS על בן חסין)

משפטו של בן חסין, הצעיר הישראלי שמואשם ברצח נהג מונית ועצור במדינה ערבית עוינת, נדחה הבוקר (ראשון) בפעם האחרונה – כך טוען השר איוב קרא, הנמצא בקשר עם משפחת חסין. השר קרא הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי השופט במדינה הזרה, שלה אין יחסים עם ישראל, הבין כי בישראל נעשים מאמצים כדי לגייס את הסכום הנדרש לקיום סולחה בין משפחת הנרצח לבין משפחת חסין והחליט לדחות את הדיון בגזר דינו.

כעת דורש השר קרא מארגון זק"א להעביר את הכסף שגויס למען המשפחה. "שיעבירו את 120 אלף הדולרים, הם צריכים להבין את האילוצים, זה לא אמריקה", אמר. זק"א הודיע לפני כשבועיים כי גייס את מלוא סכום הכופר - 120 אלף דולרים - אך מסרב להעביר את הסכום לידיים פרטיות ודורש שעו"ד שמייצג את המשפחה יפתח חשבון בנאמנות כדי שאפשר יהיה להעביר לשם את הכסף".

עוד בוואלה! NEWS:
לפני שהותקף בבני ברק כתב החייל בפייסבוק: "פה כדי להציק להם"
משוחרר עסקת שליט שהפך לאיש החזק בעזה ועלול להצית מחדש את הדרום
צה"ל פשט על בית המחבל מפתח תקווה: משפחתו תוחקרה ונשללו היתרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צריכים להציל את היהודי הזה". בן חסין/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר קרא מסר כי היום בתום הדיון, התקשר עורך הדין המייצג את חסין במדינה הזרה לאביו והודיע לו על ההחלטה, והוא בתורו מסר על כך לשר. השר אמר כי בזק"א "לא מבינים שמדובר במדינה ללא יחסים בינלאומיים ודיפלומטיים עם ישראל, לא מדובר בארצות הברית או אנגליה, צריך להבין את התרבות של המדינה הזאת, מול כל האילוצים הללו, אנחנו צריכים להציל את היהודי הזה". לדבריו, "אני מוכן לדאוג שישלחו נציג של זק"א שיסע לשם בחשאיות ויפעל משם להסדיר את כל העניין הזה, כדי שיהיה בטוח שנעשה את מה שדרוש ביושרה".

עם זאת, בזק"א נותרו בעמדתם נגד העברת הכספים ללא נאמן. בארגון טוענים כי עורך הדין של משפחת חסין לא מוכן לפתוח חשבון בנאמנות ומעוניין שהכסף יועבר אך ורק לחשבונות פרטיים. "מאז שגייסנו את הכסף אנחנו מתחננים שמישהו יבוא וייקח את הכסף לטובת הדבר הזה, הרי כל עו"ד מתחיל יודע לפתוח חשבון בנאמנות", אמר יו"ר זק"א יהודה משי-זהב. הוא טען כי "כל הסיפור הזה הוא משחק על המניפולציה הרגשית של הציבור הישראלי".

איוב קרא ואביו של אדם חסין, הישראלי שנלחם בדאעש ומואשם ברצח נהג מונית במדינה ערבית זרה. פייסבוק, צילום מסך
"לא מוכן לקחת אחריות". השר קרא ואביו של בן, אילן חסין/צילום מסך, פייסבוק

הוא הוסיף כי הוא לא מבין מדוע עורך הדין של המשפחה לא רוצה לפתוח חשבון בנאמנות. "למה הוא מתחמק? יש סיבה שהוא לא רוצה לעשות את זה, הוא לא מוכן לקחת אחריות, הסיפור הוא לא הכצעקתה, היום אנחנו מבינים שלא מדובר בסיפור יהודי אנטישמי אלא בסיפור פלילי ואין גזר דין מוות, אז שיפסיקו להעביר אלינו את האשמה, אנחנו שמים את הכסף על מגש רק שיבואו לקחת".

משי-זהב דחה את טענת השר קרא כי המשפט נדחה היום. "אנחנו יודעים מיום שישי שהמשפט נדחה, זה לא נכון שהמשפט נדחה הבוקר כי הוא לא היה אמור להיות היום". לדבריו, "אין גזר דין מוות וגם אם המשפחה תקבל את הכסף, הוא (חסין) עדיין יקבל עונש". על הצעת השר קרא לשלוח נציג של זק"א בחשאיות למדינה הערבי, אמר משי-זהב: "אני גם רציתי ויזה לשם ומשרד החוץ אמר לי שזאת מדינה עוינת ואסור לי לנסוע לשם, כך שזה לא רלוונטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully