וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הקנאביס: ח"כ השכל תחרים הצעות חוק של הקואליציה

13.2.2017 / 13:07

הצעת החוק שהגישה הח"כית מהליכוד לאי-הפללה של משתמשי קנאביס שוב נדחתה בוועדת השרים לחקיקה בעקבות התנגדות השרים שקד וליצמן. בעקבות זאת, היא הודיעה כי תחרים הצעות חוק של הבית היהודי ויהדות התורה. לדבריה, רק חקיקה תבטיח את יישום התכנית שעליה הכריז ארדן

צילום: יותם רונן וניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש וניב מעוז

(בווידאו: השר גלעד ארדן מציג את שינוי המדיניות הקנאביס, בחודש שעבר)

ח"כ שרן השכל (הליכוד) הודיעה לעמיתה למפלגה יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן כי בכוונתה להחרים בשבוע הקרוב את ההצבעות על הצעות החוק של הבית היהודי ויהדות התורה. זאת, כנראה, כצעד מחאה על כך שהשרים איילת שקד ויעקב ליצמן התנגדו בוועדת השרים לחקיקה להצעת החוק שהגישה לאי-הפללה על קנאביס - בדומה למדיניות שעליה הכריז השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לפני כשבועיים - בפעם השלישית.

השרים התנגדו להצעתה של ח"כ השכל מאחר שהשר ארדן מתכנן בקרוב להעביר את המדיניות החדשה עליה הכריז במסיבת עיתונאים חגיגית בהחלטת ממשלה. אולם, לטענתה, החלטת ממשלה ולא חקיקה פרטית או ממשלתית היא הדרך להעלים את המהלך המהפכני.

עוד בוואלה! NEWS:
במרכז פגישת נתניהו-טראמפ: סנקציות על איראן ומאבק בחיזבאללה
חוק המואזין אושר בוועדת השרים, אך יקודם רק בתיאום עם נתניהו
מתקפה בליכוד נגד בנט; נתניהו: "טעות לחשוב שעם טראמפ אין מגבלות"

ח"כ שרן השכל על השדולה שהקימה למען הרחבת שימוש בקנאביס רפואי. מערכת וואלה!
"ישנו מאגר שלם של החלטות ממשלה שנקברו ולא ייושמו". ח"כ השכל/מערכת וואלה!

"ישנו מאגר שלם של החלטות ממשלה שנקברו ומעולם לא יושמו, כי אף אחד לא מחייב אותן. ברגע שהממשלה תחליט על מדיניות והמשטרה תמשיך לפתוח תיקים פליליים, אל מי נבוא בטענות? לא תהיה לנו כתובת", אמרה ח"כ השכל.

לדבריה, רק חקיקה תבטיח את "הפסקת הרדיפה של אזרחים בישראל". הצעת החוק של ח"כ השכל עלתה לוועדת השרים שלוש פעמים בחודש האחרון, אך בכל פעם נדחתה מחדש.

בסוף חודש ינואר הודיע השר ארדן על שינוי מדיניות אכיפת השימוש בסמים קלים, ובמסגרתה לא יופללו צרכני קנאביס. לפי המדיניות החדשה, יוטלו על המשתמשים קנסות ללא רישום פלילי, ותיק פלילי יהווה "מוצא אחרון".

המדיניות החדשה תובא בקרוב כהחלטת ממשלה בטרם יחל יישומה, והיא קובעת כי המשטרה תתמקד באכיפה במרחב הציבורי - ולא בבתיהם של המשתמשים. על עבירה ראשונה יוטל קנס של כאלף שקלים, ללא רישום פלילי; על עבירה שנייה יוטל קנס כפול; בעבירה השלישית תותנה סגירת התיק הפלילי בהסדר, שלפיו המשתמש יתנדב בעמותת אל-סם או בעמותה אחרת העוסקת בתחום; ובעבירה הרביעית ומעלה תהיה אפשרות לפעול במישור הפלילי, לפי שיקול דעת המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully