וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוטובוס השנאה": עיריית מדריד אסרה על קמפיין נגד טרנסג'נדרים

הרשויות בספרד מנעו מאוטובוס של קמפיין נגד לימוד על להט"בים בבתי ספר להיכנס לבירה, וראשת העירייה הבהירה כי הדבר נועד למנוע פשע שנאה. על האוטובוס, שהושק השבוע, נכתב: "לבנים יש פין ולבנות יש פות, שלא יעבדו עליכם"

קרדיט ווידאו: דף הטוויטר 'HO', עריכה: שניר דבוש

הרשויות בספרד מנעו היום (רביעי) את כניסתו של אוטובוס של ארגון נגד טרנסג'נדרים למדריד, לאחר שעורר סערה במדינה. ראשת עיריית מדריד מנואלה כרמנה הסבירה כי האוטובוס, בצבעי כתום ולבן ועליו כתובות נגד טרנסג'נדרים ונגד לימוד הנושא בבתי הספר, לא יורשה לשוב לרחובות העיר, על מנת למנוע פשע שנאה.

האוטובוס של ארגון "Hazte Oir" – "השמע את קולך" – הושק בתחילת השבוע, ועליו הכתובות "אם נולדת גבר, אתה גבר. אם נולדת אישה, תמיד תהיי אישה" ו"לבנים יש פין ולבנות יש פות, שלא יעבדו עליכם". הוא הופיע לראשונה ביום שני, במחאה על מיזם להגברת המודעות לטרנסג'נדרים וטרנסג'נדריות שאושר לפעול בבתי הספר במדינה בחודש שעבר.

עוד בוואלה! NEWS:
בריטניה תגרש מבקשי מקלט הומואים: "תעמידו פנים שאתם סטרייטים"
"החלטה היסטורית": תנועת הצופים בארה"ב תקבל טרנסג'נדרים
חיל האוויר פרסם תמונה של זוג גברים שהכירו בצבא - הגולשים זעמו

אוטובוס של ארגון נגד טרנסג'נדרים מחוץ למדריד, ספרד, 1 במרץ 2017. Hazte Oir, AP
"אם נולדת אישה, תמיד תהיי אישה". האוטובוס בפאתי מדריד, היום/AP, Hazte Oir
אוטובוס של ארגון נגד טרנסג'נדרים מחוץ למדריד, ספרד, 1 במרץ 2017. Hazte Oir, אתר רשמי
"אין מקום לאוטובוסים להט"בופוביים". השקת האוטובוס בתחילת השבוע/אתר רשמי, Hazte Oir

על פי הארגון, הוא מתנגד ללימוד על "גיוון מיני" ול"שליטת הדוגמה של הלובי ההומוסקסואלי בבתי הספר". מבחינה חוקית, האיסור על כניסת האוטובוס לשטח מדריד התאפשר בזכות חוק העזר העירוני האוסר על פרסום חוצות. חאבייר ברברו, חבר מועצת העיר האמון על תחום הביטחון, מסר כי המשטרה עצרה את "אוטובוס הבושה".

פעילי הארגון מחו היום מחוץ לבניין העירייה, וטענו כי כניסת האוטובוס המדובר לרחובות העיר נאסרה ללא כל הליך משפטי. נשיא הארגון, איגנסיו ארסואגה, טען בשיחה עם רשת BBC כי לקבוצה יש את הזכות למחות "נגד אינדוקרינציה מינית" וכי עומדת להם הזכות לחופש הביטוי. לדבריו, הכתובות על האוטובוס הן "עובדות ביולוגיות שנלמדות גם הן בבתי הספר".

ראשת עיריית ברצלונה אדה קולאו הבהירה כי לא תאפשר לאוטובוס להיכנס לעיר. "בברצלונה אין מקום לאוטובוסים להט"בופוביים", כתבה בהודעה שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה. "אנחנו רוצים שהילדים שלנו יגדלו עם חופש וללא שנאה". העירייה הזהירה את הארגון כי יקבל קנס של עד 3,000 אירו (כ-11,500 שקלים) על הפרת תקנות פרסום חוצות אם ייכנס לשטח העיר.

הפגנה של ארגון נגד טרנסג'נדרים מול בניין העירייה, מדריד, ספרד, 1 במרץ 2017. AP
הפגנת תומכי הארגון מול בניין העירייה במדריד, היום/AP
הפגנה של ארגון נגד טרנסג'נדרים מול בניין העירייה, מדריד, ספרד, 1 במרץ 2017. AP
הפגנת תומכי הארגון מול בניין העירייה במדריד, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully