וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטה היסטורית": תנועת הצופים בארה"ב תקבל טרנסג'נדרים

לאחר יותר ממאה שנה שבה תנועת הנוער הסכימה לקבל חניכים בנים רק על פי הרישום בתעודת הלידה, נקבע כי "הגישה הקודמת אינה מתאימה עוד". במקביל, הנשיא טראמפ הבטיח לתמוך בקהילת הלהט"ב: "גאה להגן מפני דיכוי"

רויטרס

תנועת הצופים בארצות הברית הודיעה אמש (שני) כי תקבל לשורותיה בנים טרנסג'נדרים. מאז הקמתה של תנועת הנוער לבנים בשנת 1910, היא הסכימה לקבל חניכים רק על בסיס הרישום בתעודת הלידה, אולם כעת הפרטים בטופס הרישום, שאותו ממלא החניך בעצמו, יכריעו בשאלת הקבלה לתנועה.

ההחלטה ההיסטורית התקבלה לאחר שבשנה שעברה התבקש טרנסג'נדר בן שמונה מניו ג'רזי לעזוב את תנועת הנוער, אחת מהגדולות ביותר בארצות הברית. "נקבל צעירים על פי הזהות המגדרית המצוינת בטופס ההרשמה", מסרה בהודעה רשמית דוברת הצופים אפי דלימרקוס. "הגישה הקודמת אינה מתאימה עוד, מאחר שהקהילה וחוקי המדינה מתייחסים לזהות מגדרית באופן שונה, והחוקים משתנים ממדינה למדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
דתיים התרעמו על פרסומת סופר פארם - התנצלותה עוררה זעם בקהילה הגאה
עתירה לבג"ץ: להנפיק תעודות לידה לזוגות לסביות - עם שמות שתי האימהות
מחאת הלהט"ב: דגלי גאווה נתלו על בניין הרבנות בירושלים

חניך הצופים במצעד הגאווה בסן פרנסיסקו, יוני 2014. רויטרס
רק ב-2013 התקבלו הומואים מוצהרים. חניך הצופים במצעד הגאווה בסן פרנסיסקו, 2014/רויטרס

זק ווהאלס, אחד ממייסדי ארגון "צופים למען שוויון", אמר כי הוא "גאה" בהחלטת התנועה. "זהו יום היסטורי עבור הצופים האמריקנים", נמסר מהארגון המייצג את הקהילה הלהט"בית בשורות תנועת הנוער, "ההחלטה לאפשר לבנים טרנסג'נדרים להשתתף בתכניות היא צעד חשוב קדימה עבור המוסד האמריקני הזה". בשנת 2013 הסירה תנועת הנוער את האיסור על השתתפותם של הומואים מוצהרים בפעילויותיה.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבטיח היום לשמור על זכויותיהם של להט"בים המועסקים בסוכנויות פדרליות, בהתאם לצו נשיאותי שעליו חתם קודמו בבית הלבן ברק אובמה בשנת 2014. שינוי הכיוון מאובמה עורר חשש כי טראמפ יבטל את הצו, אולם הבית הלבן הבהיר בהצהרה רשמית: "הנשיא גאה להיות המועמד הרפובליקני הראשון שהזכיר את קהילת הלהטב"ק בנאום קבלת המועמדות, והבטיח כבר אז להגן על הקהילה מאלימות ומדיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully