וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הלהט"ב: דגלי גאווה נתלו על בניין הרבנות בירושלים

20.11.2016 / 9:13

המשטרה פתחה בחקירה לאחר שפעילי תא מרצ באוניברסיטה העברית תלו דגלי קהילת הלהט"ב במחאה על דברי הרב שלמה עמאר, שכינה את חבריה "כת של תועבה". היום מתכננים גורמים בקהילה הגאה להפגין מחוץ ללשכתו של הרב בבירה

עריכה: יאיר דניאל

בניין הרבנות בירושלים כוסה הלילה (ראשון) בדגלי גאווה, ומרגלות המדרגות במבנה נצבעו בצבעי הגאווה, זאת כמחאה נגד רב העיר והרב הראשי לשעבר, שלמה עמאר, והתבטאויותיו נגד הקהילה הלהט"בית. מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה, במסגרתה צוות זיהוי פלילי הגיע למקום וזומנו גורמי עירייה. המחאה מגיעה לאחר שעמאר כינה את הקהילה "כת של תועבה", והוסיף כי "התורה מחייבת על זה מיתה".

מי שתלה את הדגלים הם פעילי תא מרצ באוניברסיטה העברית. בעמוד הפייסבוק של מרצ נכתב כי הפעילים מוסרים לרב "שיהיה לך שבוע אוהב, גאה ומלא בקבלת האחר". "אמירותיו מתירות הדם של הרב עמאר אינן מקובלות עלינו", הדגיש יו"ר תא מרצ באוניברסיטה העברית, גלעד בר-און, "בתור האנשים שמשלמים את משכורתו אנחנו דורשים שהרב עמאר יחזור בו. חברי תא הסטודנטים של מרצ דאגו לו להפתעה עליזה הבוקר".

עוד בוואלה! NEWS:
בארה"ב חוששים: המינויים של טראמפ "יבטלו עשורים של התקדמות"
שחקן מחזמר בברודווי פנה לפנס בתום המופע - טראמפ דורש התנצלות
העיצומים מחריפים - וגם הריבים: משבר פנימי בין הטייסים ליו"ר הוועד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגל הגאווה שנתלה מחוץ לרבנות בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום אחר הצהריים מתכננים סיעת ירושלמים בעיריית ירושלים וגורמים נוספים מהקהילה הגאה להפגין מחוץ ללשכתו של הרב בעיר. מנגד, חבר מועצת העיר אריה קינג מארגן הפגנת תמיכה ברב עמאר.

בשבוע שעבר הגיש מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב לשעבר, עודד פריד, תלונה נגד הרב עמאר, בגין הסתה לגזענות ולאלימות. בראיון לאולפן וואלה! NEWS אמר פריד כי "זו אלימות כנגד הקהילה כולה ואני מרגיש מאוים, גם ברמה האישית".

"יש רבנים, גם בקרב האורתודוקסים, שחושבים אחרת. אני לא מנסה לשנות את תפיסת עולמו, עם כל הכבוד, הוא יכול לחשוב בראשו ובמוחו גם מחשבות חשוכות ופרימיטיביות, אבל ברגע שהוא אומר את זה בפומבי צריך לשים את הגבול", אמר. "אפשר לדעת לאן זה יכול להידרדר. זה קרה בשנה שעברה במצעד הגאווה בירושלים, בוודאי לא צריך לחכות לרצח הבא. הרבה אנשים מקשיבים למה שיש לרב לומר ויכולים לקחת את החוק לידיים ולראות בזה ציווי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מתקפה חריפה הרב הראשי של ירושלים: "נשות הכותל חולות נפש; התגלמות השטן". ספק 500
"כת של תועבה". הרב שלמה עמאר/ספק 500

"למה לא למדנו את הלקח? הגיע הזמן שהרב ואנשים נוספים יפסיקו להסית", הדגיש פריד. "ההסתה הורגת אותנו. אני מקווה שהתלונה במשטרה תהיה תחילתו של תהליך שבסופו לא נשמע קריאות כאלה".

הרב עמאר התבטא בחריפות בריאיון לישראל היום, שם אמר כי "זו כת של תועבה, זה ברור. זו תועבה. התורה מחייבת על זה מיתה. זה בשורה הראשונה של החמורה בעבירות. צריך לדעת את האמת. אומרים 'נטייה', 'סטייה' – שטויות. יש תאווה, ואדם יכול להתגבר עליה אם הוא רוצה, כמו כל התאוות. זה מהתאוות האסורות ביותר, החמורות ביותר".

(עדכון ראשון 08:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully