וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיצומים באל על מחריפים - וגם הריבים: משבר פנימי בין הטייסים ליו"ר הוועד

20.11.2016 / 8:30

הסכסוך בחברת התעופה הלאומית ממשיך לפגוע בנוסעים, עם שיבושים חריפים בלוח הטיסות - הכוללים ביטולים ודחיות. ברקע מתנהל מאבק פנימי בין יו"ר ועד הטייסים לחבריו, שהעבירו ביקורת על פעילותו בתקשורת

עריכת וידאו: ניר חן

(ראיון באולפן וואלה! NEWS עם חבר ועד טייסי אל על)

שיבושים בטיסות אל על היום:
-טיסה LY007 לניו יורק ב-9:40 - בוטלה
-טיסה LY028 לניו יורק ב-13:15 - בוטלה
-טיסה LY008 לניו יורק ב-23:50 - בוטלה
-טיסה LY082 לבנגקוק ב-00:20 - בוטלה
-טיסה LY096 לבייג'ין - נדחתה
-טיסת UP לברלין ב-17:20 - בוטלה

המשבר בין הנהלת אל על לוועד הטייסים ממשיך להחריף והנפגעים העיקריים הם הנוסעים: שש טיסות החברה שהיו מתוכננות ביממה האחרונה בוטלו או נדחו, וטיסות נוספות הועברו למטוסים חכורים. מהחברה נמסר כי הסיבה לדחייה הינה החרפת עיצומי הטייסים וחוסר ההיענות שלהם לאייש טיסות.

אלא שעל רקע החרפת המאבק, מתברר כי גם בקרב טייסי אל על מתפתח משבר משל עצמו: במהלך סוף השבוע גברה הביקורת הפנימית בקרב הטייסים על התנהלות יו"ר הוועד ניר צוק, בין היתר, על רקע סדרת ראיונות שהעניק בערוצי הטלוויזיה. לטענת חלק מהטייסים, הראיונות הזיקו למאבק נגד הנהלת החברה ובשלב זה הוחלט כי צוק לא יעניק ראיונות נוספים זאת בנוסף לביקורת על ניהול המאבק כולו. בוועד הטייסים הכחישו את הדברים.

עוד בוואלה! NEWS:
התחתנתם בקפריסין? מזל טוב! החלטתם להתגרש? נתראה ברבנות
חשד לרצח בגליל המערבי: גבר כבן 46 נורה למוות בכפר מכר
היסטריה בנמל תל אביב: עשרות נמלטו מחשש למחבל - בגלל קטטה

בעקבות המשבר באלעל בוטלה טיסת התזמורת הסימפונית ירושלים למזרח הרחוק, נתב"ג, 16 בנובמבר 2016. דסי חיה שטרן, ספק 500
נוסעים בנתב"ג שטיסותיהם בוטלו, השבוע/ספק 500, דסי חיה שטרן

"לצערנו הרב ממשיכים הטייסים, בהנהגתו של קברניט ניר צוק, בהתנהלות שערורייתית, לשבש את טיסות אל על ולפגוע בנוסעים ובחברה", נמסר באל על. "אנו רואים בחומרה התנהלות זו הפוגעת בנוסעים ובעובדי החברה - הדיילים, אנשי הקרקע והתחזוקה הנאלצים לשאת בתוצאות להתנהלותם הפרועה של הטייסים" לפי החברה, 17 קברניטים ו-16 קצינים ראשונים סירבו לאייש את הטיסה לבייג'ינג שנדחתה. חלק ניכר מהם לא ענו לפניות כלל, אך אחדים דיווחו כי הם חולים, עייפים, שתו אלכוהול או סירבו לטוס לכיוון אחד.

ועד טייסי אל על מסר הערב בתגובה כי "הלילה שוב פגעה הנהלת אל על במאות נוסעים. טיסות אל על בוטלו למרות קיום טייסים זמינים בזה הרגע לביצוע הטיסות. כל זאת כחלק מתכנית שמפעילה ההנהלה שמטרתה להעביר כמה שיותר טיסות סדירות למטוסי לואו קוסט זולים".

לדברי הוועד, "מנכ"ל אל על שמרוויח מעל חמישה מליון שקלים בשנה, בוחר מדי יום לפגוע בציבור הנוסעים על מנת ללבות מאבק עובדים שאינו קיים. טייסי אל על זמינים ונכונים להוציא את כל הטיסות, וההנהלה היא שבוחרת לפגוע בנוסעים ולבטל את הטיסות".

מטוס דרימליינר בואינג 787 אל על. צילום: יח"צ בואינג,
חילופי ההאשמות בין הטייסים להנהלה מתעצמים. מטוס בואינג 787 של אל על/צילום: יח"צ בואינג

הסכסוך המתמשך בין טייסי אל על להנהלה נמשך כבר שנים, גם בבית הדין לעבודה, ובשבועות האחרונים הסלים לנוכח הוספת תקנים לטייסים חדשים ודיונים על חוזה העבודה העתידי שלהם. כמחאה החלו טייסי החברה לשבש את הטיסות ולהודיע על "מחלות" ברגע האחרון.

בין הצדדים נשמעו חילופי האשמות חריפים בשבועות האחרונים. "הנהלת אל על בהוראה מפורשת של הדירקטוריון והמנכ"ל פוגעת באופן חסר תקדים בנוסעי החברה בלי למצמץ לרגע", נמסר מוועד טייסי אל על השבוע. "כל הטיסות שנדחו יכלו לצאת בזמן, מאחר שישנם טייסים שמוכנים לקיים את הטיסות. הנהלת החברה ממשיכה בשקרים במקום לנהל כמו שצריך. אנחנו יכולים בכל רגע נתון להצביע על טייס פנוי". אולם, החברה דובקת בעמדתה כי הטייסים הינם האחראיים הבלעדיים לעיכובים ולשיבושים.

בתוך כך, גם שר התחבורה ישראל כץ התייחס השבוע למשבר בחברת התעופה ואמר כי "מה שקורה בחברת אל על זו טרגדיה. על כל המעורבים לסיים את הסכסוך הזה ולשמר את הנכס של נאמנות האזרחים לחברות ישראליות. לקוח שעוזב אינו חוזר. חברת אל על השתלבה בצורה מצוינת בשמים הפתוחים בניגוד לחששות, ואסור ליירט את ההמראה". השר כץ הוסיף כי "חייבים לסיים את הסכסוך והפגיעה בנוסעים באופן מידי. אם הנוסעים הישראלים יעברו לטוס בחברות אחרות הם כבר לא יחזרו".

(עדכון ראשון: 19:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully