וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה תגרש מבקשי מקלט הומואים: "תעמידו פנים שאתם סטרייטים"

מסמך רשמי של משרד ההגירה שפורסם בעיתון "אוברזבר" הנחה מבקשי מקלט אפגנים העומדים בפני גירוש לארץ מוצאם להצניע את אורחות חייהם. "גברים הומואים פעילים שלא ימשכו תשומת לב ציבורית - לא יהיו בסכנה", נכתב בו

ראש השנה וחג האביב הפרסי, קאבול אפגניסטן. 20 במרץ 2016. רויטרס
בקאבול אתם בטוחים/רויטרס

אפגנים הומואים שעומדים בפני גירוש מבריטניה הונחו בידי הממשלה בלונדון "להעמיד פני סטרייטים" כשהם חוזרים לארץ מוצאם, שם הומוסקסואליות נחשבת לא חוקית. ההנחיות פורסמו במסמך רשמי של משרד ההגירה בבריטניה שהגיע לידי העיתון "האובזרבר" הבריטי, שבבעלות "הגרדיאן". המסמך מונה את הסכנות העומדות בפני אנשי להט"ב באפגניסטן ואת החוקים שבגינם הם עלולים לעמוד לדין.

עם זאת, במסמך מדגישים כי הממשלה האפגנית לא העמידה לדין לאחרונה הומואים בגין נטייתם, ושאיש להט"ב העשוי להיות מגורש יוכל למצוא מקלט בבירה קאבול שלא מאוימת בידי הטליבאן. "המרחב להומואים מוצהרים באפגניסטן מוגבל, גברים הומואים פעילים בשובם לקאבול שלא ימשכו תשומת לב ציבורית - לא יהיו בסכנת רדיפה".

לפי המסמך, "בהיעדר גורמי סיכון אחרים יהיה בטוח יותר לגברים הומואים לעבור לקאבול, אף שגורמים אישיים יידרשו לקחת בחשבון". המסמך גם טוען כי לסביות או הומואים "שעשויים לפתח מניירות נשיות" יהיו בסכנה גדולה יותר אם יחזרו לארץ מוצאם.

עוד בוואלה! NEWS:
מפגן כוח של האופוזיציה: אלפים בהפגנה נגד פוטין במוסקבה
אחרי הפיגוע שלא היה: ריאיון ב"פוקס" עם היועץ השבדי שאף אחד לא מכיר
פשע שנאה או שיכור שהתפרע: רצח המהגר שמטלטל את ארה"ב והודו

לוחמי טליבן במחוז דרום ווזיריסטן, פקיסטן, סמוך לגבול אפגניסטן, אוגוסט 2012. Ishtiaq Mahsud, AP
"מחוץ לקאבול, הטליבאן לא יפגע בכם". לוחמי טליבאן/AP, Ishtiaq Mahsud

העובדה שלא היו הרשעות בהומוסקסואליות מאז הדחת הטליבאן מהשלטון ב-2001 לא משקף שיפור בפתיחות, נכתב במסמך, אלא כיבוד שלטון החוק. "ישנו מרחב קטן לאדם פרטי להצהיר על נטייתו הלהט"בית. הנורמות החברתיות והמשפטיות לגבי הומוסקסואליות הן כמעט בכל המקרים – הסתרת הנטייה המינית כדי להימנע מעונש".

ארגוני זכויות אדם גינו את הממשלה וטענו כי מסמך זה מפר את החוק הבינלאומי. המסמך נוגד את ההנחיות שפרסם האו"ם לגבי פליטים, שלפיהן אנשי להט"ב לא צריכים להסתיר את זהותם כדי להימנע מרדיפה. הת'ר באר, חוקרת בכירה בארגון Human Rights Watch מסרה: "נדמה כי הגישה של הממשלה היא לומר למבקשי מקלט 'העמידו פנים שאתם סטרייטים, תעברו לקאבול, ושיהיה לכם בהצלחה".

היחידה לאפגניסטן במשרד ההגירה בבריטניה הביע דאגה לנוכח המסמך. המשרד עצמו לא הגיב על חשיפת המסמך, אך הדגיש כי כל בקשת מקלט מטופלת בנפרד. "כשמישהו נמצא בסכנה מרדיפה או מפגיעה בארץ מוצאם בשל המיניות או ההגדרה המגדרית שלו, יינתן מעמד פליטות", מסר דובר המשרד.

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully