וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשע שנאה או שיכור שהתפרע: רצח המהגר שמטלטל את ארה"ב והודו

26.2.2017 / 12:51

תקרית ירי שהסתיימה בהרוג ושני פצועים בבר בקנזס מאיימת להצית סכסוך דיפלומטי ומאששת חששות מהגרים מהחיים בארה"ב בעידן טראמפ. עדי ראייה טוענים כי היורה צעק לעבר שני הודים: "צאו מהמדינה שלי", אך שכניו סבורים כי הוא עשה זאת כי היה שיכור ולא מתוך אידיאולוגיה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ביום רביעי האחרון, באמצע בר הומה בפרבר של קנזס סיטי, צעק אדם פורינטון – כך לפי עדי ראייה – לעבר שני גברים הודים: "תצאו מהמדינה שלי". לאחר מכן הוא פתח בירי, הרג את אחד מהם ופצע את האחר כמו גם אדם נוסף שניסה לעזור להם. שעות לאחר מכן, פקח הטיסה לשעבר בן ה-51, אמר לברמן בעיירה אחרת כי הוא צריך מקום להסתתר משום שהוא הרג שני גברים "מהמזרח התיכון".

שעות לאחר מכן, בהודו, קרא אביו של אחד הפצועים לתקרית הירי פשע שנאה, אף שהרשויות טרם הצהירו איזה מניע נחקר למעשה. הרצח הצית חששות לגבי היחס למהגרים, שחשים שהפכו למטרות פגיעות בשל אמירותיו של הנשיא דונלד טראמפ על איסור כניסה לזרים ועל בניית חומה עם בגבול מקסיקו וכן הצהרותיו שלפיהן "אמריקה תחילה". הנשיא גם הביע בקולו את האיום שנשקף מארגוני טרור אסלאמיים.

הממשלה ההודית כבר הודיעה כי דיפלומטים מטעמה יפקחו על החקירה בקנזס. דובר השגרירות של הודו, פראטיק מטור, אמר כי הודו הביעה "דאגה עמוקה לנוכח המקרה" בפני הממשל האמריקני וביקשה "חקירה מעמיקה ומהירה". ביום שישי נשאל דובר הבית הלבן שון ספייסר על הנושא ואמר כי אמנם כל אובדן החיים הוא טראגי ביסודו, אך יהיה זה אבסורד לקשר אותו לרטוריקה של טראמפ.

לקריאה נוספת:
דיווח בארה"ב: דוח מראה שהגבלת כניסת מוסלמים אינה יעילה במניעת טרור
בכירי ממשל טראמפ במקסיקו: "לא יהיה גירוש המוני של מהגרים"
עברת באדום? אולי תגורש מארה"ב: תקנות ההגירה החדשות של טראמפ

ירי בשני הודים במדינת קנזס בארצות הברית, 25 בפברואר 2017. AP
"הבטיח לי שדברים טובים קורים באמריקה". קוצ'יבוטלה עם אשתו/AP

שריניבאס קוצ'יבוטלה היה בן 32 במותו. הוא הגיע ממדינת המחוז הדרומית טלנגאנה, וגופתו הועברה לבירת המחוז היידרבאד, שם מתגוררת משפחתו. קוצ'יבוטלה הגיע לארצות הברית ב-2005 כדי ללמוד בתכנית תואר שני באוניברסיטת טקסס. הוא עבד באיווה במשך שש שנים בטרם עבר לאזור קנזס סיטי. "לא הגיע לו למות ככה", אמרה בצער אלמנתו, סוניאנה דומאלה, במסיבת עיתונאים שארגנה חברת ההיי-טק שהעסיקה את בעלה, "גרמין".

"אני לא יודעת מה לומר. קראנו הרבה פעמים בעיתונים על תקריות ירי שקורות במקומות אחרים. תמיד דאגתי, 'אנחנו עושים את הדבר הנכון כשאנחנו נשארים בארצות הברית?' אבל הוא תמיד הבטיח לי שדברים טובים קורים באמריקה". אף שהיא לא ציינה את טראמפ בשמו, היא כיוונה את זעמה לעבר הממשל האמריקני, ושאלה מה יכולות הרשויות לעשות כדי לעצור את פשעי השנאה. "לא כולם רוצים לפגוע במדינה הזו", הצהירה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ירי בשני הודים במדינת קנזס בארצות הברית, 25 בפברואר 2017. AP
הבר שבו אירעה התקרית/AP

פורינטון נעצר והוא חשוד ברצח ובניסיון רצח. הוא צפוי מחר (שני) להופיע בבית המשפט. הברמן בבר "אוסטינס" שבפרברי העיירה אולת' אמר שפורינטון השתמש בקללות גזעניות בטרם ירה. הוא נלקח למעצר כחמש שעות לאחר שדיבר עם ברמן בבר אחר, בקלינטון שבמיזורי.

האחרים שנורו היו אלוק מדאסני, בן 32, ששוחרר ביום חמישי מבית החולים, ואיאן גרילוט, בן 24, שנותר מאושפז. בשיחת טלפון עם "ניו יורק טיימס" תיאר מדאסני את האמירות שהשמיע האיש שישב לידו וליד קוצ'יבוטלה במסעדה. "הוא שאל אותנו איזו ויזה ניתנה לנו ואם אנחנו נמצאים כאן באופן לא חוקי", סיפר. שני הגברים ההודים למדו בארצות הברית ועבדו במדינה באופן חוקי. "לא הגבנו", המשיך מדאסני. "אנשים עושים כל מיני דברים טיפשיים כל הזמן. הוא פשוט לקח את זה לרמה הבאה". מדאסני סיפר כי בשלב זה הוא הלך לקרוא למנהל וכשחזר למקומו האיש לווה החוצה.

הגיבור שהתערב בריב: "עשיתי מה שכל אחד אחר היה עושה"

קצת לפני התקרית בבר, צפו הנוכחים בבר במשחק כדורסל בטלוויזיה. כשפורינטון החל להטריד את שני הגברים, גרילוט נחלץ להגנתם, כך לפי עדותו של הברמן גרט בונן. עדי ראייה אחרים סיפרו כי פורינטון צעק להם לעזוב את המדינה.

כשהחל הירי הסתתר גרילוט מתחת לשולחן. אחרי שתשעה כדורים נורו, סבר גרילוט כי המחסנית של פורינטון התרוקנה. הוא החל לרדוף אחר פורינטון, אלא שכדור נוסף נורה ונכנס דרך ידו הימנית לחזהו. "סנטימטר נוסף והייתי מת או לא מסוגל ללכת יותר", סיפר ממיטת בית החולים. הוא תיאר מה הוביל לירי ואמר רק שחש צורך להתערב כדי לסייע לאחרים. "עשיתי רק מה שכל אחד אחר היה עושה", אמר.

ירי בשני הודים במדינת קנזס בארצות הברית, 25 בפברואר 2017. AP
גם ה-FBI נכנס לתמונה/AP

הרשויות חושדות כי לאחר שעזב, פורינטון חזר למקום וירה במדאסני, קוצ'יבוטלה וגרילוט, שהתערב ביניהם. אביו של מדאסני, ג'אגנמוהן רדי, אמר כי שוחח עם בנו הפצוע בטלפון מהודו. רדי סיפר כי הוא חושש לביטחונו. "אני מבקש מהורים אחרים לחשוב פעמיים לפני שהם שולחים את ילדיהם לארצות הברית", אמר. המהנדסים קוצ'יבוטלה ומדאסני עבדו בקמפוס המרכזי של חברת "גרמין" שנמצא בסמוך לזירת הירי. החברה נחשבת לאחת המובילות בתחומה.

המשטרה המקומית מסרה כי היא משתפת פעולה עם הבולשת הפדרלית, FBI, הבודקת אם נעשתה הפרה של זכויות אדם באירוע. פורינטון, שמוחזק במעצר בערבות של שני מיליון דולרים, הועבר ביום שישי ממיזורי לקנזס. בשל העובדה שהוא עדיין לא הופיע בבית המשפט, טרם צוות לו עורך דין.

בוורלי מוריס, שמתגוררת לצד פורינטון באולת' זה 20 שנה, אמרה כי היא מעולם לא חשה לא בטוחה לצדו. "הוא נראה כמו בחור נחמד", טענה, "כל מי שהכיר אותו ידע שיש לו בעיית שתייה". שכן אחר, מייקל שימול, סבר שפורינטון חברותי ושמעולם לא הפגין מזג חם "או משהו כזה". הוא סיפר כי פורינטון סייע לשכניו במהלך סופות שלגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully