וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי ממשל טראמפ במקסיקו: "לא יהיה גירוש המוני של מהגרים"

השר לביטחון המולדת ג'ון קלי, שאמון על יישום מדיניות ההגירה של טראמפ, הבהיר בתום פגישה עם שר החוץ המקסיקני כי "נפעל בתיאום צמוד" עם השכנה מדרום. שר החוץ טילרסון: "נשמור על כבוד". במקסיקו לא משתכנעים: "קיים חשש רב"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

השר לביטחון המולדת בממשלו החדש של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבטיח אתמול (חמישי) במסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתיו במקסיקו סיטי כי "לא יהיה גירוש המוני" של מהגרים שנכנסו לארצות הברית באופן לא חוקי. לדבריו, ברקע המתיחות בין שתי השכנות סביב הקמת החומה בגבול והיחס למהגרים, "כל מה שאנחנו עושים ייעשה בהתאם לחוק ולזכויות האדם".

"כל הגירושים יהיו בהתאם למערכת החוק שלנו, שהיא נרחבת וכוללות אפשרויות רבות לערעור", הבהיר, וציין כי יגורשו בעיקר "גורמים פליליים". כמו כן, קלי אמר כי מעשיה של ממשלתו בתחומים אלה ייעשו "בתיאום צמוד עם ממשלת מקסיקו, וללא שימוש בכוחות צבא". רק זמן קצר לפני כן הכריז טראמפ, בפגישה עם גורמי תעשייה, כי "אנחנו נוציא את הבחורים הרעים מהמדינה בקצב שלא נראה בעבר. זה מבצע צבאי".

עוד בוואלה! NEWS:
עברת באדום? אולי תגורש מארה"ב: תקנות ההגירה החדשות של טראמפ
דיווח: טראמפ יקצה מאה אלף אנשי משמר לאומי לאתר ולתפוס מהגרים
"יום ללא מהגרים": מסעדות ומשרדים ישבתו במחאה נגד טראמפ

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון ושר החוץ המקסיקני לואי וידגראי והשר לביטחון פנים ג'ון קלי במקסיקו סיטי, 23 בפברואר 2017. רויטרס
"העלינו את חששותינו בסבלנות ובכבוד". וידגראיי, טילרסון וקלי, היום/רויטרס

קלי, יחד עם שר החוץ רקס טילרסון, נשא דברים עם שר החוץ של מקסיקו לואיס וידגראיי, בתום פגישתם המשולשת. הם צפויים להיפגש עוד עם עם הנשיא אנריקה פנה נייטו. טילרסון התייחס למתיחות ביחסים בין וושינגטון למקסיקו סיטי, אולם הבהיר כי הצדדים נחושים להתגבר על חוסר ההסכמה. "האזנו בקשב רב זה לזה, והעלינו את חששותינו בסבלנות ובכבוד", אמר.

שר החוץ וידגראיי אמר מצדו כי במקסיקו יש "דאגה רבה" לגבי המדיניות האמריקנית. לדבריו, "בקרב המקסיקנים, יש חשש לגבי מה שנראה כמו מדיניות שתזיק לאינטרס הלאומי של מקסיקנים כאן ובמדינות זרות". הוא הוסיף כי העלה את הנושאים האלה בפני השרים בפגישתם.

בין מקסיקו סיטי לוושינגטון לא חסרות נקודות מחלוקת. קלי אמור ליישם את תכניתו של הנשיא דונלד טראמפ לאתר מיליונים של מהגרים לא חוקיים, שעשויים להיות מגורשים מארצות הברית, וטילרסון יצטרך להסביר את התכנית השנויה במחלוקת לעולם. לאחר שהשניים הגיעו אתמול למקסיקו סיטי, שתי המדינות נראו רחוקות יותר מאשר ניתן לחשוב בשל סמיכותן הגיאוגרפית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מהגרים ממקסיקו שגורשו מארצות הברית בסמוך לנהר טיחואנה, 22 בפברואר 2017. רויטרס
מהגרים מקסיקנים שגורשו מארה"ב בטיחואנה, אתמול/רויטרס

"אני חושב שלטלירסון ולקלי יהיו שיחות נהדרות שם למטה", אמר אתמול דובר הבית הלבן שון ספייסר. הוא תיאר את היחסים בין שתי המדינות "נפלאים" וטען כי הם ישוחחו על יישום תכנית ההגירה של טראמפ. מנגד, במקסיקו הבהירו כי אין בכוונתם לעשות זאת. "אני רוצה להיות ברור שממשלת מקסיקו ואזרחי מקסיקו לא יקבלו צעדים חד-צדדים שכפתה ממשלת אחת על אחרת", אמר שר החוץ של מקסיקו. "אנחנו לא הולכים לקבל זאת, מאחר שאנחנו לא חייבים".

וידגראיי רמז כי מקסיקו לא תהסס לפעול נגד גירוש המהגרים מארצות הברית במסגרת האו"ם או בארגונים בינלאומיים אחרים. התקנות האחרונות שפרסם ממשל טראמפ ליישום האכיפה המוגברת של ההגירה העמיקו את המשבר שיצר הנשיא, עם התעקשותו על כך שמקסיקו תשלם את עלות הקמת החומה בגבול.

בעקבות זאת, ביטל הנשיא פניה נייטו פגישה מתוכננת עם טראמפ בחודש שעבר, אחרי שנשיא ארצות הברית אמר כי אין טעם בשיחות אם הוא לא מוכן לממן את עלות הקמת החומה בגבול, אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו. בנוסף לכך, נשיא ארצות הברית מעוניין לפתוח למשא ומתן מחודש את הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA), שבו חברה גם קנדה. עם זאת, היום הבהיר שר האוצר של ארצות הברית סטיב מנוצ'ין כי הוא לא צופה שינויים בהסכם בטווח הזמן הקרוב.

(עדכון ראשון: 19:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully