וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע שלא היה: ריאיון ב"פוקס" עם היועץ השבדי שאף אחד לא מכיר

פרשן רשת החדשות האמריקנית השמרנית ראיין בתכניתו אדם שהוגדר יועץ בכיר לביטחון משבדיה. אלא שהרשויות במדינה טוענות כי אינן יודעות דבר על אודותיו. המקרה מתרחש ברקע הדיווח של הרשת, שהוביל את נשיא ארה"ב להמציא אירוע טרור במדינה הסקנדיבית

צילום: רויטרס

אם שבדיה חשבה כי סערת הפיגוע שלא היה דעכה, הציפה רשת החדשות האמריקנית השמרנית "פוקס" מחדש את הנושא, הפעם עם "יועץ שבדי לביטחון" שאף אחד במדינה הסקנדינבית לא מכיר. פרשן הרשת ביל אוריילי ניהל בתכניתו ביום חמישי האחרון פאנל בנושא ההגירה והפשיעה בשבדיה. הוא ראיין עיתונאי שבדי ואת נילס בילדט, אדם שהזדהה כיועץ לביטחון לאומי בשבדיה ומומחה להגנה.

בילדט, שוודאי נתפס בעיני הצופים כגורם ממשלתי בשבדיה, קשר בין ההגירה לבעיות הסוציאליות בשבדיה וקבל על מדיניות הליברלית בשבדיה בכל הנוגע לקבלת הפנים למהגרים. "אנחנו לא מצליחים לשלב את האנשים בשבדיה", אמר והוסיף כי לפוליטיקאים אין תכנית סיסטמתית עבור שילוב זה. ואולם, משרד ההגנה ומשרד החוץ של שבדיה טענו בפני העיתון המקומי "דאגנס נייהטר" כי אין להם שום מושג במי מדובר.

לקריאה נוספת:
שבדיה מפריכה את טענות טראמפ: אין עלייה בפשיעה בקרב מהגרים
שבדיה: עימותים אלימים בפרבר של מהגרים בבירה שטוקהולם
טראמפ לא מרפה משבדיה: עשו לי טובה, ההגירה שלהם לא עובדת

הריאיון של בילדט ל"פוקס":

במהלך עצרת שנערכה לפני כשבוע בפלורידה התייחס נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפיגוע שכביכול התרחש בשבדיה ערב קודם לכן. "תראו מה קרה בשבדיה, שבדיה! מי היה מאמין, הם קלטו הרבה מהגרים ותראו מה קרה", אמר באירוע ועורר סערה בינלאומית, שכן לא התרחשה אף מתקפה במדינה הסקנדינבית באותו סוף השבוע.

אמירתו של טראמפ הייתה שאובה מדיווח ששודר רשת "פוקס" ביום שישי שלפני העצרת. ברשת ערכו ריאיון עם במאי תיעודי שטען כי שבדיה סובלת מעלייה בפשיעה קרב מהגרים. "הסתמכתי על הדיווח בפוקס", צייץ אז טראמפ. לאחר מכן הוא הוסיף לצייץ בנושא שבדיה ותקף את מדיניות קליטת ההגירה שלה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

היועץ בתגובה: "מצטער על הבלבול

לפי האתר של בילדט, הוא אחד ממייסדי חברת ייעוץ ביטחוני ואסטרטגי עם משרדים בוושינגטון, בריסל וטוקיו. בביוגרפיה שלו נכתב כי הוא מומחה להגנה ולסוגיות ביטחון לאומי, ששירת בתור קצין ימי ושהוא חיבר ספרים על מגוון נושאים הקשורים באקלים פוליטי, ביטחון, עבודה בקרב אוכלוסיות עוינות והשקעות. עם זאת, מומחים לביטחון בשבדיה לא מכירים יועץ שכזה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בפלורידה, 18 בפברואר 2017. רויטרס
טראמפ בעצרת בפלורידה/רויטרס

"הוא לא, בשום אופן, ידוע בשבדיה או השתתף אי פעם בדיון ביטחוני בשבדיה", מסר פרופ' רוברט אגנל באוניברסיטה השבדית להגנה. הוא ובילדט, הידוע גם בשם נילס טולינג, למדו יחד בתואר השני בקולג' המלכים בלונדון בשנים 2002 ו-2003 עד שבילדט עבר ליפן.

המפיק בפועל של התכנית "אוריילי פקטור" אמר כי בילדט הומלץ בידי אנשים שעמם התייעץ המלהק בעודו בוחן כמה אורחים פוטנציאליים. "אחרי הריאיון המקדים וסקירת הביוגרפיה שלו, הסכמנו שהוא יוכל להיות אורח טוב בפאנל באותו הערב", מסר דייוויד טבקוף בהצהרה לתקשורת. הרשת מסרה כי אוריילי צפוי להתייחס לנושא בתכנית ביום שני הקרוב.

בילדט מסר לעיתון "דאגנס נייהטר" ביום שישי כי הוא מומחה עצמאי ושרשת "פוקס" בחרה את התיאור שהוצג בשידור. "אני מצטער שנוצר בלבול, אך אני לא חושב שזה הנושא. הסוגיה היא סירובה של שבדיה לדון בבעיות הסוציאליות שלה", הוסיף בהצהרה שפורסמה באתר החדשות Mediaite.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully