וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע שלא היה והבמאי היהודי: "סערת שבדיה" מסבכת את טראמפ

נשיא ארה"ב טען כי המדינה הסקנדינבית חוותה אירוע טרור, אלא שבשבדיה הסבירו שלא היו דברים מעולם ודרשו הבהרות ממשרד החוץ האמריקני. בתגובה טען טראמפ כי למד על כך מדיווח ב"פוקס", שהיה רצוף אי-דיוקים

צילום: רויטרס

אזרחי שבדיה ניסו אתמול (ראשון) להבין בכל כוחם מדוע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ רמז כי בסוף השבוע אירע במדינה הסקנדינבית פיגוע טרור. במהלך עצרת בפלורידה שלשום אמר טראמפ: "תראו מה קרה אמש בשבדיה", כחלק מהתייחסות לאירועי טרור באירופה. לא ברור למה טראמפ התכוון בדבריו, שכן בשבדיה הבהירו כי לא נרשמו שום אירועים חריגים בלילה שבין שישי לשבת.

אמש פנתה שגרירות שבדיה בוושינגטון למחלקת המדינה בארצות הברית בבקשה להבהיר את דבריו של הנשיא. אחת ההשערות הייתה כי טראמפ צפה בריאיון ששודר ברשת "פוקס" שעסק באלימות מהגרים והיה רצוף אי-דיוקים. בתגובה מסר הלילה הבית הלבן כי היו דיווחים על עלייה בשיעור הפשיעה בשבדיה, וגם ייתכן שטראמפ צפה בדיווח ברשת "פוקס". זמן קצר לאחר מכן צייץ הנשיא בטוויטר: "הצהרתי על שבדיה קשורה לסיפור ששודר ב'פוקס' בנוגע למהגרים ושבדיה".

משרד החוץ השבדי נדרש מוקדם יותר לנושא ודוברו, אריק ווירקנסי, מסר כי הממשלה לא מודעת לאף אירוע גדול הקשור בטרור. "אין לנו מושג על מה טראמפ דיבר", אמר. שרת החוץ עצמה מרגוט וולסטרום סירבה להגיב בנושא. כשראשת מפלגת האופוזיציה בשבדיה, אנה קינברג בטרה, נשאלה על הנושא היא ענתה: "הנשיא טראמפ צריך להבהיר בעצמו את הצהרותיו, למה הוא משמיע אותם ועל איזו עובדות הוא מתבסס". גם ראש הממשלה לשעבר קארל בילדט צייץ בנושא: "שבדיה? פיגוע טרור? מה הוא מעשן? הרבה שאלות".

עוד בוואלה! NEWS:
כשהאזרח מס' 1 הופך לחשוד: בכירי המוסד על הדילמה של ה-CIA
נגד בחיל האוויר מואשם בעבירות מין בחיילות בבסיס תל נוף
פרשת ההתעללות: השוטרים התחזו לרופאים להתקנת מצלמות נסתרות

עצרת של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפלורידה כחלק מקמפיין בירות מחדש ב2020, 18 בפברואר 2017. רויטרס
"אין לנו מושג על מה הוא מדבר". טראמפ, שלשום בפלורידה/רויטרס

"הנה השורה התחתונה. אנחנו חייבים לשמור על המדינה שלנו בטוחה", אמר טראמפ בעצרת. "תסתכלו מה קורה. תראו מה קורה בגרמניה, תראו מה קרה אמש בשבדיה. שבדיה, מי היה מאמין? שבדיה. הם נפגעו במספרים גדולים. יש להם בעיות שהם מעולם לא חשבו שהן אפשריות. תראו מה קורה בבריסל. תראו מה קורה בכל העולם. תראו מה קורה בפריז. אפשרנו לאלפי בני אדם להיכנס למדינה שלנו מבלי שום סינון לאנשים האלה. אין כל תיעוד".

האמירה התמוהה של טראמפ הציתה אתמול שרשרת תגובות וממים ברשתות החברתיות, ועיתון מקומי אף פרסם רשימה של אירועים שהתרחשו ביום שישי שהקשר בינם לבין טרור רופף במיוחד. במאמר שכתב עיתונאי בכיר בעיתון "דאגס ניהטר" (חדשות היום), הוא הניח כי טראמפ "שמע על החדשות ממגוון של כלי תקשורת ימניים בארצות הברית שזה זמן רב מדווחים כי שבדיה עומדת על סף התמוטטות".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"שבדיה חוותה את פיגוע הטרור הראשון שלה לא מזמן"

כאמור, יש מי העלה את ההשערה כי טראמפ הושפע מריאיון ששודר ב"פוקס ניוז" עם עמי הורוביץ, במאי יהודי ובוגר האוניברסיטה העברית בירושלים. במהלך הריאיון, שבו טען הורוביץ כי המהגרים בשבדיה עשויים להוות הסבר לגל הפשיעה במדינה, שודרו קטעים שבהם הוצגה לכאורה אלימות מהגרים. "הם (המהגרים) מנסים לעתים לטייח את הפשעים האלה", אמר הורוביץ וטען כי מי שמנסה לומר את האמת לגבי המצב נדחים בביטול ומכונים שונאי זרים או גזענים.

"שבדיה חוותה את פיגוע הטרור הראשון שלה לא מזמן, ועכשיו הם מקבלים הצצה למה שאנחנו רואים בכל אירופה זה זמן רב", הוסיף. גם לדבריו של הורוביץ קשה למצוא תימוכין, שכן הפעם האחרונה שבה אירע פיגוע במדינה הייתה ב-2010, אז התפוצץ בשטוקהולם מחבל מתאבד ופצע שני בני אדם. המחבל, ממוצא עיראקי, היה משויך לאל-קאעדה והגעתו לשבדיה לא קשורה בגל המהגרים שהגיע בשנים האחרונות לאירופה.

הריאיון של עמי הורוביץ ל"פוקס ניוז":

לשבדיה, המונה כ-9.8 מיליון תושבים, יש היסטוריה ארוכה של קבלת פליטים, בהם יהודים, איראנים, אריתריאים, סומלים, כורדים ועוד. ב-2014 קלטה שבדיה 81 אלף מבקשי מקלט, ב-2015 עוד 163 אלף ובשנה שעברה – 29 אלף.

בעצרת בפלורידה אמר טראמפ לתומכיו שיראו מה קורה בגרמניה וציין גם את פריז, בריסל וניס - ככל הנראה בהתייחסות לאירועי הטרור שהתרחשו בהן. הוא לא ציין מה אירע בשבדיה, ורק זרק לאוויר: "שבדיה, מי היה מאמין, שבדיה". בשבועות האחרונים ספגה היועצת של טראמפ, קליאן קונוויי, ביקורת על כך שציינה בדבריה את "הטבח בבאולינג גרין" שמעולם לא קרה והיא נקלעה בשל כך לוויכוח סוער עם מראיין ב-CNN.

בין מבקריו של טראמפ, הייתה גם בתה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות לשעבר הילרי קלינטון. בציוץ שפרסמה אזכרה צ'לסי קלינטון את הטבח שלא קרה בבאולינג גרין שבקנטאקי. "מה קרה בשבדיה ביום שישי?", צייצה והוסיפה: "הם תפסו את המחבלים של הטבח בבאולינג גרין?".

מתוך חשבון הטוויטר של צ'לסי קלינטון:

ממים בתגית #SwedenIncident:

החשודים המרכזיים באירוע בשבדיה: חברי להקת ABBA

לזכר אחינו ואחיותינו בשבדיה

(עדכון ראשון: 19:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully