וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת האו"ם: צבא אסד הפציץ במכוון שיירת סיוע לחאלב הנצורה

1.3.2017 / 17:40

ועדת חקירה מיוחדת מצאה ראיות לפשעי מלחמה מצד הגורמים השונים המעורבים בלחימה בסוריה, והתמקדה ב"הפצצה יומיומית" של האזורים בחאלב שהיו בשליטת המורדים. רשימת פושעי מלחמה חשודים תועבר לגוף משפטי מיוחד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צבא סוריה הפציץ במכוון שיירת סיוע הומניטרי שנועדה להגיע לחאלב הנצורה – כך קבעה ועדת חקירת מיוחדת של האו"ם שפרסמה היום (רביעי) את ממצאיה. בדוח הוועדה מובאות ראיות לפשעי מלחמה מצד כלל הגורמים המעורבים בלחימה בסוריה, ומצוינת באופן ספציפי התקיפה האווירית בחודש ספטמבר האחרון של שיירת סיוע, שבה נהרגו 15 בני אדם והושמדו 18 משאיות.

החוקרים האשימו את המשטר הסורי ב"תכנון מדוקדק וביצוע חסר רחמים" של המתקפה האווירית על שיירת האו"ם והסהר האדום באורם אל-כוברא. "הכוחות הסוריים, שהשתמשו בנשק אווירי ותוך ידיעה שהצוותים ההומניטריים פועלים באזור, ביצעו פשע מלחמה בכך שתקפו במכוון אנשי סיוע הומניטרי, מנעו העברת סיוע ותקפו אזרחים", נקבע. חקירה קודמת של האו"ם לא הצליחה לקבוע מי אחראי למתקפה.

עוד בוואלה! NEWS:
סוגרים על דאעש: צבא עיראק השתלט על הדרך האחרונה למערב מוסול
ליצמן: פצועים סורים לא יטופלו בישראל אם אין סכנה לחייהם
אחרי שחרור מעוז דאעש: כ-60 הרוגים בפיגוע בצפון סוריה

משאית סיוע שניזוקה בהפצצה אווירית, סמוך לחאלב סוריה. 20 בספטמבר 2016. רויטרס
"מנעו העברת סיוע הומניטרי". משאית סיוע שניזוקה בהפצצה בחודש ספטמבר/רויטרס

כמו כן, על פי הדוח, כוחות סוריים ורוסיים "הפציצו על בסיס יומי" את האזורים בעיר חאלב שהיו בשליטת המורדים מחודש יולי האחרון ועד לכיבוש העיר על ידי צבא אסד ב-22 בדצמבר. במתקפות אלה נהרגו מאות בני אדם ונפגעו בתי חולים במזרח העיר, שבצפון סוריה.

יתרה מכך, ועדת החקירה מצאה שימוש נרחב בפצצות מצרר, האסורות על פי החוק הבינלאומי, כולל באזורים צפופי אוכלוסין. "במהלך התקופה שנבחנה, שמי חאלב וסביבותיה נשלטו במשותף בידי כוחות אוויריים של סוריה ושל רוסיה", נכתב בדוח, "הם משתמשים לרוב באותם מטוסים ואותו סוג תחמושת, ולכן במקרים רבים לא ניתן לקבוע מי האחראי לכל דבר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חילוץ פצועים מהריסות בעיר חאלב, סוריה, 24 בנובמבר 2016, מקום שני בקטגוריית "חדשות מתפרצות", סדרות, בתחרות צילומי העיתונות 2017. רויטרס
נעשה שימוש נרחב בפצצות מצרר ובגז כלור. חילוץ פצועים מההריסות בחאלב/רויטרס

עוד נקבע כי המצור על מזרח חאלב עשוי להוות פשע מלחמה, וכך גם פינויים של אזרחים מהאזור על ידי כוחותיו של הנשיא בשאר אסד. בנוסף לכך, נקבע כי מסוקים של חיל האוויר הסורי פיזרו במהלך שנת 2016 פצצות המזוודות בגז כלור רעיל, שנאסר גם הוא לשימוש על פי החוק הבינלאומי, ואלה פגעו במאות אזרחים.

הדוח, שמתייחס לתקופה שבין יולי לדצמבר 2016, מתבסס על 291 ראיונות עם קורבנות ועדי ראייה למקרים השונים, כמו גם על תצלומי לוויין וניתוח של ראיות פורנזיות. יו"ר ועדת החקירה, פאולו פיניירו, הוסיף היום כי לבקשת העצרת הכללית של האו"ם, תועבר רשימה של פושעי מלחמה חשודים לגוף משפטי שיוקם לשם כך במטה האו"ם בז'נבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully