וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שחרור מעוז דאעש: כ-60 הרוגים בפיגוע בצפון סוריה

מכונית עמוסה חומר נפץ התפוצצה בעיירה הסמוכה לעיר אל-באב, ששוחררה על ידי המורדים הנתמכים בידי טורקיה. הארגון קיבל אחריות. בתקרית נפרדת מדרום לאל-באב, נהרגו שני חיילים טורקים

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של צבא סוריה החופשית, עריכה: שניר דבוש

יותר מ-60 בני אדם, בהם אזרחים ומורדים, נהרגו היום (שישי) בפיצוץ מכונית תופת של דאעש בסמוך לאל-באב, ששוחררה מידיו רק אתמול - כך דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו. מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בכלי רכב עמוס בחומרי נפץ בעיירה סוסיאן, שנמצאת שמונה קילומטרים מצפון-מזרח לאל-באב. אתמול שוחררה אל-באב כמעט לחלוטין על ידי ארגוני אופוזיציה הנתמכים בידי טורקיה, בתום שבועות של לחימה עזה. היום הכריזה אנקרה כי כיבושה של העיר הושלם.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה ועוקב אחרי המלחמה באמצעות רשת של פעילים, הפיצוץ העז השמיד שתי עמדות סמוכות של המורדים, שבהן המתינו גם אזרחים שרצו לשוב לאל-באב. אל-באב, ששוכנת 25 ק"מ מדרום לגבול טורקיה, הייתה מעוזו האחרון של דאעש במחוז חאלב שבצפון סוריה.

בתקרית נפרדת, שעליה הודיע ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים, נהרגו שני חיילים טורקים מפיצוץ מטען בסמוך לעיירה מדרום לאל-באב, שעדיין נמצאת בשליטת דאעש. לפי ראש הממשלה, עוד שישה מורדים הנתמכים בידי אנקרה נהרגו במתקפה זו.

הקרב לשחרור אל-באב החל בשנה שעברה, במסגרת מבצע "מגן הפרת" שבו החלה טורקיה באוגוסט שעבר. במסגרת המבצע, אנקרה הדפה את לוחמי דאעש משטחים נרחבים הסמוכים לגבול ומנעה מהכורדים להשתלט על אזורים נוספים. הקרב באל-באב היה הקטלני ביותר עד כה עבור צבא טורקיה - לפחות 69 חיילים נהרגו בעימותים עם דאעש.

לקריאה נוספת בנושא
סוריה: המורדים הנתמכים בידי טורקיה כבשו את רוב מעוז דאעש
טורקיה שוקעת בבוץ הסורי: עשרות חיילים נהרגו ונפצעו בקרב עם דאעש

(עדכון ראשון: 12:41)

גופות בזירת פיגוע התאבדות בעיירה הסמוכה לאל-באב, סוריה, 24 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
זירת הפיגוע באזור אל-באב, היום/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully