וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברחוב ערפאת המשך ישר": נכי צה"ל נגד הנצחת מנהיג אש"ף

2.3.2017 / 16:45

החיילים לשעבר, שגילו באפליקציית ווייז את שם הרחוב במועצה האזורית ג'ת שבצפון, פנו למשרד הפנים בנושא. "זה כמו שהיו קוראים רחוב ביישוב יהודי על שם ברוך גולדשטיין", אמרו. ראש המועצה: "אין בעיה משפטית או מוסרית"

רחוב יאסר ערפאת, ג'ת, מרץ 2017. שלומי גבאי
"מרתיח וכואב". הרחוב השנוי במחלוקת בג'ת/שלומי גבאי

נכי צה"ל שגילו על הימצאותו של רחוב על שם יו"ר הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת במועצה האזורית ג'ת שבמשולש הצפוני, פנו אתמול (רביעי) לשר הפנים אריה דרעי בסיוע "אם תרצו" כדי לשנות את שם הרחוב. החיילים לשעבר החלו להתאגד בנושא בשבוע שעבר, כשאחד מהם, לירן ברוך, נחשף לקיומו של הרחוב דרך אפליקציית הניווט Waze.

אחד מחבריו של ברוך סיפר לו כי בדרכו לשירות מילואים בצפון הארץ, האפליקציה הודיעה לו על הרחוב שבג'ת, ונקרא על שמו של מי שעמד בראש אש"ף ואחד מסמלי המאבק הפלסטיני.

עוד בוואלה! NEWS:
אלאור אזריה הגיש ערעור - רוב פרקליטיו התפטרו במחאה
הכנסת אישרה בקריאה טרומית: חופשת הלידה תוארך בשבוע
הואשמו באונס קבוצתי של בת 13 - ויישבו פחות משנתיים בכלא

יאסר ערפאת, אוקטובר 2003. רויטרס
"אהוד ברק נפגש עם המנוח ערפאת בחסות בינלאומית". ערפאת, 2003/רויטרס

"לא יעלה על הדעת שבישראל, בתחומי הקו הירוק, יקראו לרחוב על שמו של מחבל עם דם על הידיים", אמר לוואלה! NEWS ברוך, שהיה לוחם בחיל הצנחנים ואיבד את ראייתו בעין אחת במהלך קרב במחנה הפליטים קלנדיה. "ככה מתחילה הסתה, שנותנים כבוד לרב מרצחים", טען, "אני בעצמי לחמתי בשוטרים הפלסטינים שהוא שלח. היום זה ערפאת, מחר זה יחיא עיאש ומחרתיים זה סמיר קונטאר".

גם עו"ד רפאל שיין, שנפצע לפני 15 שנה במחנה הפליטים בג'נין, הגיב בזעם על הגילוי. "מחנה פליטים שלם קם עלינו וניסה לפגוע בנו. חבר שלי נהרג לי בידיים ואני נפצעתי במהלך אותו קרב", אמר.

"תאר לך שביישוב שכן לאחד הכפרים הערביים היו קוראים לרחוב על שמו של ברוך גולדשטיין", הוסיף שיין. "איזה צעקה, ביקורת ותסיסה הייתה ברחוב הפלסטיני? אותו יאסר ערפאת, אחרי שקיבל עם רבין ופרס את פרס נובל לשלום, דאג להעביר למחבלים את אותם נשקים שאנחנו מישראל העברנו לפלסטינים לטובת בניית הרשות". לדבריו, "עם כלי הנשק שלנו פגעו וירו עלינו מבלי הפסקה. ערפאת מבחינתי הוא האדריכל של האינתיפאדה השנייה".

אורן אור ביטון, ששירת ופיקד ביחידת מסתערבים בתקופת האינתיפאדה הראשונה, סיפר: "כשאני שומע שבתוך תחומי ישראל ישנו רחוב על שמו של המחבל ערפאת - זה מרתיח אותי. זה כואב לנו, כי זה בתוך תחומי ישראל, שנלחמנו לשמור על ביטחונה".

"היחידה הוקמה במטרה למגר את הטרור ולמצות את הדין עם הטרוריסטים", הבהיר, "איך קורה מצב שאנחנו ממנים את המועצות האלה, ואלה קוראות לרחובות על שמו של המחבל הנתעב? איפה האכיפה? לפחות שמקבלי ההחלטות ישמרו על הצביון של המדינה ולא יתנו יד להסתה הזאת, כי ככה היא מתחילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מתן פלג, מנכ"ל תנועת "אם תרצו", כתב לשר דרעי: "יאסר ערפאת אחראי לרציחתם של אלפי ישראלים במהלך השנים. לכל אורך תפקידיו השונים, הן בתפקידו כיו"ר ארגון פתח והן בתפקידו כיו"ר אש"ף ראה בטרור ובהרג ישראלים מטרה נעלה". לדברי פלג, ערפאת "בין השאר צוטט כאומר 'הם היו מעדיפים אותי אסיר או מגורש, אבל אני אומר: רק שהיד, שהיד, שהיד!'".

"קריאת רחוב על שמו במועצה מקומית במדינת ישראל על שמו של ארכי-רוצח היא לעג לרש ומהווה יריקה בפרצופם של אלפי הישראלים שנהרגו ונרצחו בפיגועים במהלך השנים", עוד טען פלג. "כמי שאמון על המועצות המקומיות, אבקש כי זעקתם של לוחמי צה"ל תישמע ותפעל בכל הדרכים העומדות לרשותך כדי להפסיק את חרפה זו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רחוב יאסר ערפאת בג'ת כפי שמופיע באפליקציית Waze/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש המועצה המקומית ג'ת, עו"ד מוחמד טאהר ותד, טען כי לא ידע על קיום הרחוב, אך הוסיף: "אם ראש ממשלת ישראל אהוד ברק נפגש עם המנוח יאסר ערפאת בחסות בינלאומית וקיים איתו שיחות כנציג העם הפלסטיני, מבחינתנו הוא מהווה מנהיג רשמי של העם הפלסטיני, שישראל הכירה בו כשותף למשא ומתן ולכן אין שום מניעה משפטית ולא חברתית וגם לא מוסרית לקרוא לרחוב ביישוב על שמו. מי שקורא לו רב מרצחים, שייקח אחריות על מילותיו".

ממשרד הפנים נמסר: "משרד הפנים לא אישר למועצה המקומית ג'ת לקרוא רחוב על שמו של יאסר ערפאת ובקשה כזאת כלל לא נשלחה למשרד הפנים. שם רחוב ברשות מקומית מקבל תוקף לאחר שאושר על ידי ועדה לאישור שמות רחובות של משרד הפנים, בשיתוף עם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הועדה מתכנסת מעת לעת ודנה בבקשות הרשויות לאישור שמות. כאמור, לא הוגשה בקשה מטעמה של מועצה מקומית ג'ת לאישור שם הרחוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully