וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה בקריאה טרומית: חופשת הלידה תוארך בשבוע

1.3.2017 / 12:29

המליאה אישרה את הצעת החוק, שקודמה על ידי שר האוצר כחלון וחברי מפלגתו, הקובעת כי חופשת הלידה תוארך ל-15 שבועות לצד הקלות נוספות ליולדות. לפי ההצעה, בעוד כחצי שנה תיבחן האפשרות להארכתה בשבוע נוסף בתשלום

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

מליאת הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) את הצעת החוק להארכת חופשת לידה בשבוע ברוב של 54 תומכים וללא מתנגדים. ההצעה, שקודמה על ידי שר האוצר משה כחלון יחד עם חברי מפלגתו מכולנו, קובעת גם הקלות נוספות ליולדות.

קודם לכן, אישרה ועדת השרים לחקיקה את ההצעה, ולפיה חופשת הלידה תוארך ל-15 שבועות עוד השנה. בעוד כחצי שנה תיבחן האפשרות להארכה ל-16 שבועות בתשלום. ההצעה תחול גם על נשים שכבר החלו את חופשת הלידה שלהן. גם הצעות חוק דומות של הח"כים אורי מקלב ומשה גפני (יהדות התורה) ושל ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אושרו היום.

ועדת השרים לחקיקה התכנסה היום לאחר מתיחות שהתפתחה בין יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד) לשרת המשפטים איילת שקד. החיכוך בין השניים מנע העברת חוקים שזכו לתמיכת הקואליציה במשך שבועיים. ביטן ושקד יישרו את ההדורים השבוע בפגישה שבה נכחו בין היתר השר יריב לוין ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן, וקבעו כי יתאמו מהלכים לפני התכנסות ועדת השרים לחקיקה.

לקריאה נוספת:
חוק המואזין אושר בוועדת השרים, אך יקודם רק בתיאום עם נתניהו
בעקבות פרסום וואלה! NEWS: חוק חדש להכרה בנפגעי טרור בחו"ל
המאבק בכרטיסי המין: ההצעות החדשות שייסיעו להילחם בזנות

תינוק בחדר לידה. Sean Gallup, GettyImages
תיבחן הארכת חופשת הלידה בשבוע נוסף/GettyImages, Sean Gallup

חופשת הלידה בתשלום בישראל נמשכת 14 שבועות, שבמהלכן זכאית האימא לדמי לידה בהתאם להכנסותיה בשלושת החודשים שקדמו ללידה. לאחר מכן רשאית היולדת להאריך את חופשת הלידה בשישה חודשים נוספים - ללא תשלום. הפעם האחרונה שהוארכה תקופת החופשה הייתה במאי 2007, כשעד אז נמשכה 12 שבועות.

עוד כוללת הצעת החוק הקלות ליולדות, כאמור, ובהן לסטודנטיות, והנחה במעונות יום עבור ילדים לאם שמאריכה את חופשת הלידה שלה לחצי שנה. שינוי נוסף הוא השתתפות האבות בתקופת חופשת הלידה, כשכיום רק 0.4% בקרב האבות מנצלים את האפשרות לנצל את החופשה. במסגרת הצעת החוק תבוטל ההתניה של מינימום שלושה שבועות חופשה לאב, ותצומצם למינימום שבוע.

כחלון התייחס בתחילת השבוע להצעה ואמר כי מדובר בהקלה על ההורים העובדים. "אנחנו ממשיכים במאבק על שיפור רמת החיים של ההורים והאזרח העובד בישראל. רק בשנה האחרונה הפחתנו את מס ההכנסה, הוספנו שני ימי חופשה לכל עובד, הגדלנו את קצבאות הילדים ופתחנו תכנית חיסכון לאומית לכל ילד. הארכת החופשה היא צעד מבורך ובשורה עבור כל האמהות והאבות. נמשיך במאבק ביוקר המחייה, בצמצום הפערים החברתיים ובפעולות שיגדילו את רווחתם של כלל העובדים בישראל".

(עדכון ראשון: 10:55)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully