וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלאור אזריה הגיש ערעור - רוב פרקליטיו התפטרו במחאה

1.3.2017 / 12:48

שבוע לאחר מתן גזר הדין, הגיש עו"ד יורם שפטל בשם החייל וצוות ההגנה ערעור על הרשעתו בהריגת מחבל מנוטרל בחברון ועל העונש שנגזר עליו - שנה וחצי מאסר. מיד לאחר מכן, הודיעו שלושה מפרקליטיו על התפטרותם: "ההליך המשפטי מוצה"

צילום: שי מכלוף, מאצ'י הוף, יותם רונן, עריכה: ניר חן

צוות ההגנה של החייל אלאור אזריה הגיש היום (רביעי) לבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב ערעור על הכרעת הדין וגזר הדין. בשבוע שעבר נידון אזריה ל-18 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי והורדה בדרגה בגין הריגת המחבל המנוטרל בזירת הפיגוע בחברון במרץ 2016. לפי גזר דינו, אזריה אמור להתחיל לשאת בעונשו ביום ראשון הקרוב.

ההודעה על הערעור פורסמה בשמו של צוות ההגנה, אם כי עו"ד יורם שפטל, שהצטרף לצוות לאחר הכרעת הדין, הוא שעומד מאחוריה. מיד לאחר מכן הודיעו עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר, שליוו את אזריה לכל אורך ההליך המשפטי, כי הם פורשים מייצוגו. עתה רק עו"ד שפטל נותר בצוות ההגנה.

לקריאה נוספת:
חנינות וקנסות זעומים: כך הקלו בעונשי חיילים שירו בשבויים ובאזרחים
נציבות זכויות האדם של האו"ם: "מודאגים מאוד מהעונש הקל לאזריה"
אביו של אזריה: "נערער חד-משמעית, הוא חף מפשע; שרון גל מלאך"



.

יורם שפטל, מייצג את אלאור אזריה, בית דין הצבאי בקריה תל אביב 21 בפברואר 2017. מוטי מילרוד, פול צלמים
עורכי הדין בסרגליק, כץ ושפטל/פול צלמים, מוטי מילרוד

"הגם שאנו סבורים שהכרעת הדין שגויה ומנותקת מהראיות, סברנו שהגענו למיצוי מקסימלי בערכאה זו ושיש לפנות בשלב הזה לאפיקים נוספים אלטרנטיביים לטובת החייל, שאותם אף הצענו למשפחה ולאלאור לעשות ללא עלות ובהתנדבות על מנת שלא תהיה כל תלות כלכלית בגורם כלשהוא", נמסר מטעם עורכי הדין בסרגליק, כץ ושחיבר.

עם זאת, צוות ההגנה המתפטר מסר כי "המשפחה ואלאור סבורים ובצדק מבחינתם שהמתווה הנכון הוא ערעור. נעמוד לרשותם בכל דבר שיצטרכו בהמשך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"הפרקליטות מתנהגת בצורה בריונית"

עו"ד שפטל הצטרף לצוות ההגנה לפני כחודשיים. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הוא תקף את ההליך המשפטי ואת הכרעת הדין, שהתקבלה שבוע לפני כן.

"מי שנוהג באופן בריוני למדי זאת הפרקליטות הצבאית. בית המשפט התחנן בפניהם פעם אחר פעם ללכת להליך של גישור, הסנגורים והנאשם הסכימו מיד", טען. "מי שדחה את ההצעות על הסף היא דווקא התביעה הצבאית שמתאפיינת מתחילת התהליך בצימאון בלתי נדלה לדמו השפוך של אזריה. אנחנו תמיד מוכנים לשמוע הצעות, לא אומרים שנקבל אותם".

הקראת גזר דינו של החייל אלאור אזריה בקריה, 21 בפברואר 2017. תומר אפלבאום, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
טלטלה בצוות ההגנה רגע לפני כניסתו לכלא. אזריה/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום, הארץ

לדבריו, הרשעת אזריה התקבלה תחת עיוות ראיות. "אני בעיצומה של הכניסה לעובי הקורה. קראתי את פסק הדין יותר מפעם אחת. אתה נכנס לתערובת של דיכאון מצד אחד והשתהות מצד שני. כיצד אפשר להרשיע בקלות בלתי נסבלת כזו? או שמתעלמים מהראיות או מעוותים את מה שנאמר בראיות", קבע.

"אני לא חושב שההשקפה הפוליטית שלי, שאני לא מסכים להגיד כימנית אלא לאומית, יש רלוונטיות לעניין. אני רגיל להערות לא רלוונטיות לתקשורת כך שאני לא מתרגש מהעניין".

בהקראת הכרעת הדין, דחתה השופטת אלוף-משנה מאיה הלר את טענות ההגנה העיקריות, שלפיהן אזריה חשש ממטען וכי המחבל מת לפני הירי של הנאשם. בנוסף לכך הקריאה עדויות שמחזקות את הטענה שאזריה אמר כי "הגיע למחבל למות", ולאחר מכן פירטה על השינויים הרבים בגרסתו של הנאשם להשתלשלות האירועים.

בשבוע שעבר נגזר דינו של אזריה ברוב של שניים לעומת אחד, שטען כי יש מקום להחמיר בעונש. עו"ד בסרגליק מצוות ההגנה אמר כי הם יערערו על גזר הדין, וכי הסיכויים שיתקבל טובים מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully