וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עדות במשטרה: נתניהו הורה למנכ"ל משרד הביטחון לעצור את מכרז ספינות"

לפי דיווח ב"הארץ", במסגרת "תיק 3000" קיבלה המשטרה עדות על "מעורבות עמוקה" לכאורה של ראש הממשלה בביטול המכרז הבינלאומי על ספינות המגן. אמש הודיע פרקליט המדינה על מעבר מבדיקה לחקירה בפרשה, אך הבהיר כי נתניהו עצמו אינו חשוד

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

המשטרה קיבלה עדות לגבי "מעורבות עמוקה" של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפרשת הצוללות - כך דיווח אמש (שלישי) "הארץ". על פי הדיווח, העדות הממוסמכת נוגעת להוראה שנתן נתניהו למנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, דן הראל, לעצור את המרכז הבינלאומי לרכישת ספינות מגן עבור חיל הים.

אתמול הודיע פרקליט המדינה, שי ניצן, על פתיחה בחקירה פלילית של פרשת רכש כלי השיט מגרמניה, שעד כה הייתה במצב של בדיקה. בהודעת משרד המשפטים הודגש כי נתניהו אינו חשוד בפרשה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס קבלת הצוללת החדשה של צה"ל, אח"י רהב. ינואר 2016. רויטרס
לא חשוד בפרשה. רה"מ נתניהו/רויטרס

בלב הפרשה עומד החשד להטייה לכאורה של מכרז לרכישת ספינות מגן, כך שיטיב עם המספנה הגרמנית "טיסנקרופ". בין היתר, צפויה המשטרה לחקור באזהרה חשדות לעבירות מתחום טוהר המידות את מיקי גנור, המתווך שייצג את "טיסנקרופ" במגעים, עו"ד דוד שמרון, בא כוחו של גנור בעסקה המשמש גם כפרקליט משפחת נתניהו, ומפקד חיל הים לשעבר אלוף (במיל') אליעזר מרום.

לשכת ראש הממשלה טענה בתחילת החודש כי חיל הים ומנכ"ל משרד הביטחון הם אלה שביקשו לקדם את רכש הספינות. שר הביטחון לשעבר משה יעלון, העיד אף הוא במשטרה בנוגע לעסקה. יעלון טען בחקירתו כי מגעים לרכישת שלוש צוללות נוספות נערכו ללא מעורבותו, חרף העובדה שהוא היה השר הממונה, והוסיף כי נתניהו ביקש לרכוש שתי ספינות מלחמה נגד צוללות, מבלי שהתקיים על כך דיון מוקדם במערכת הביטחון.

(עדכון ראשון: 19:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully