וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה פוליטית עקב חשיפת וואלה! NEWS: אסור לרב לוינשטיין לחזור לצה"ל

27.2.2017 / 16:40

ראש אכ"א הנכנס שוקל לבטל את האיסור על ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, שנשא את "נאום הסוטים" נגד קהילת הלהט"ב. יו"ר מרצ: "סוטה שצריך להרחיקו לצמיתות מצה"ל". השר ליברמן: "מקווה שיצליחו ליישר את ההדורים"

עריכה: שניר דבוש וטל רזניק

(בווידאו: הרב לוינשטיין על נשים לוחמות - "אפשר להסתדר גם בלעדיהן", נובמבר 2016)

חשיפת וואלה! NEWS כי ראש אגף כוח האדם הנכנס בצה"ל, אלוף מוטי אלמוז, שוקל להזמין את ראש המכינה הקדם צבאית בעלי הרב יגאל לוינשטיין להרצאות, עורר סערה היום (שני) גם בכנסת. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה לפרשה וקראה בטוויטר לאחר הפרסום כי יש "לא רק להרחיק לצמיתות מצה"ל, אלא גם לבטל את ההסדר עם הישיבה הקדם צבאית, שבראשה יושב סוטה שמרשה לעצמו להשתלח ולהסית נגד ציבור שלם".

כזכור, בחודש יולי האחרון הוטל איסור בצה"ל להזמין את לוינשטיין להרצאות או לכל פעילות צבאית בעקבות דבריו נגד מדיניות הצבא, ואמירתו כי הומואים ולסביות הם "סוטים". לאחר התבטאויותיו החריפות של לוינשטיין, שאמר כי "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים, והקבוצה הזו היא מטריפה את המדינה, נכנסה לצבא בכל הכוח ואיש לא מעז לפתוח את הפה ולצפצף", הנחה צה"ל לא להזמין את הרב לכל פעילות, ובבסיסים ברחבי הארץ נמנעו מכך.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "בניגוד למבקר המדינה - אני מגבה את המערכת הצבאית"
בגלל הריב בין שקד לביטן: פיצוץ בוועדת השרים לחקיקה
גנץ לקראת פרסום הדוח על צוק איתן: "עשינו מה שביקשו בדרג המדיני"

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון בדיון השבעת הממשלה. ליאור רותם, דוברות הכנסת,
"לבטל ההסדר עם הישיבה". גלאון/ליאור רותם, דוברות הכנסת

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לפרסום על בחינת האיסור מחדש. בישיבת סיעתו שנערכה היום, אמר ליברמן כי "בכל הסוגיות האלה אנחנו מנסים לפעול ברגישות ולא מחפשים לריב או ליצור חיכוכים. מקווה שיצליחו ליישר את ההדורים". שר הביטחון כן הביע הסתייגות מדבריו של הרב לוינשטיין, אך הוסיף כי "אם הוא חוזר בו באופן ברור ונחרץ, אז בסך הכל מדובר ברב שעומד בראש מכינה קדם צבאית חשובה מאוד. אני יכול להצטער על ההתבטאויות".

הפגישה בין הרב לוינשטיין לאלוף אלמוז לצפויה להתקיים בזמן הקרוב, לאחר שהרב אלי סדן, מראשי המכינה בעלי, זעם על האיסור שהוציא קצין החינוך הראשי בצה"ל, תת-אלוף אבנר פז-צוק. במהלך שיחה שקיים עם אלוף אלמוז, הטיח ביקורת קשה על ההוראה הרשמית שניתנה בעניינו של לוינשטיין. במסגרת הפגישה, ייבחנו מחדש הצעדים נגד הרב.

שר הביטחון אביגדור ליברמן בוועידת הביטחון במינכן גרמניה, 19 בפברואר 2017. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"מצטער על ההתבטאויות". ליברמן/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

במכתב הבהרה ששיגר הרב לוינשטיין לאחר הסערה שהתעוררה עקב התבטאויותיו הקשות למנכ"ל משרד הביטחון כתב: "דבריי התפרשו על ידי רבים בצורה שלא התכוונתי אליה, כאילו אני מבקש להדיר מצה"ל חלק כזה או אחר מן האוכלוסייה, או לפגוע בערך הרעות שכולנו אמונים עליו. לכולם יש מקום בצה"ל, ללא קשר לרקע שלהם, להשקפת עולמם או לנטיותיהם האישיות". דבריו הגיעו לאחר פגישה שנערכה אצל הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, שבו דרש האחרון מהרב לפרסם הבהרה על הנאום מעורר המחלוקת.

מאז "נאום הסוטים", התבטא הרב לוינשטיין נגד צה"ל פעמים נוספות. בדברים שנחשפו בוואלה! NEWS בחודש נובמבר, השווה את פקודת השירות המשותף לחטא של אנשי סדום. הוא הסביר כי סדום לא הייתה "המקום הכי מושחת בעולם" מבחינה מוסרית, אך חטא אנשיה היה שהפכו את האיסורים לחוקים והשווה את אורח חייהם לפקודה החדשה שלראשונה, לדבריו, מחייבת אדם לעבור על "איסור תורה כדי להשתלב במערכות הצבא".

במכינה הקדם צבאית ובדובר צה"ל סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully