וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הריב בין שקד לביטן: פיצוץ בוועדת השרים לחקיקה

26.2.2017 / 14:15

השר יריב לוין ביקש להביע תמיכה בחבר מפלגתו, והטיל וטו על כל הצעות החוק שהקואליציה נטתה לתמוך בהם. זו תקופה ארוכה שיש מתיחות בין יו"ר הוועדה שקד לביטן, שטוען כי היא מסכלת חוקים של הליכוד. שקד: "בדמוקרטיה, בניגוד למשטר טוטליטרי, ח"כ לא יכפה דעתו על הממשלה"

שרת המשפטים איילת שקד וחבר הכנסת דוד ביטן. נועם מושקוביץ, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
דו קרב בקואליציה. ביטן ושקד/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ, ראובן קסטרו

השר יריב לוין (הליכוד) הטיל היום (ראשון) וטו על כל ההצעות שהקואליציה נטתה לתמוך בהם, אף שסוכם אתמול עם לשכת ראש הממשלה כי הוועדה תצביע כמתוכנן. הסיבה להתנגדות לוין נובעת מוויכוח שמתנהל בשבועיים האחרונים בין יו"ר הוועדה השרה איילת שקד (הבית היהודי), ליו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד).

ביטן טוען כי שקד מסכלת הצעות חוק של ח"כים בליכוד, ומעבירה הצעות חוק אחרות בוועדה. בשבוע שעבר דחתה הוועדה 26 הצעות חוק שהייתה אמורה לדון עליהם בשל הוויכוח בין השניים. אחרי הדיון, בישיבת הנהלת הקואליציה, דרש ביטן את פיטוריו של אחד מיועציה של שקד שאחראי על ההכנות לוועדת השרים. ביטן טען כי היועץ דיבר בחוצפה וניתק בפניו את הטלפון.

עוד בוואלה! NEWS:
ביטן: "במדינות מוסלמיות אין מואזין, לא צריך אותו כדי לבוא לתפילה"
בכירי מחוז דרום במשטרה קודמו אחרי אום אל-חיראן: "צריכים לעזוב"
שר בכיר לשעבר עוקץ: "לא שמעתי שיקולים מדיניים בקבינט בצוק איתן"

שר התיירות יריב לוין, כנס ירושלים 14 בפברואר 2017. ישראל ברדוגו, מערכת וואלה! NEWS
השר יריב לוין, מחמם את האווירה/מערכת וואלה! NEWS, ישראל ברדוגו

אחרי ששקד שללה את טענות ביטן על הסף, חבר הכנסת אמר כי יעלה להצבעה במליאה חוקים שלא אושרו בוועדה. הבית היהודי קבע בישיבת הסיעה כי אם אכן יינקט מהלך חד צדדי, הם יפילו את ההצעות.

גורמים בלשכת ראש הממשלה ערכו אתמול תיאום עם נציגים של ראשי סיעות הקואליציה בה הוחלט לקיים את הוועדה ולהצביע על הצעות החוק, אך כאמור השר יריב לוין החליט להטיל התנגדות לכל ההצעות, בניסיון לתמוך בביטן. היום, אחרי הפיצוץ בוועדה, הוחלט כי תתקיים הצבעה על הצעות החוק בהמשך השבוע, אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו יחזור מאוסטרליה.

לחבר הכנסת ביטן יש בטן מלאה תקופה ארוכה על התנהלות השרה שקד בוועדת שרים. לאחרונה אמר כי רק "חוקי הבית היהודי עוברים וכל השאר נדחה. יהיה לזה סוף". לעומת זאת, בלשכת שקד האשימו אותו ב"שיקולים פרסונליים". נמסר כי "במדינת ישראל מסורת של 68 שנים לפיה ועדת השרים קובעת את יחס הקואליציה לחוקים, באמצעות מנגנון הצבעה והכרעה על פי רוב".

על התנהלות חבר הכנסת ביטן הוסיפו כי "בדמוקרטיה, בניגוד למשטר טוטליטרי, חבר כנסת לא יכפה את דעתו על הממשלה כולה, בוודאי לא מתוך שיקולים פרסונליים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ביטן: "גם אם תידחה הצעת חוק לשבוע-שבועיים לא ייגרם נזק"

ח"כ ביטן הגיב ואמר כי "חבל שהעיתונאים שוב נענים בחפץ לב לתדרוכים של שרת המשפטים שקד. לא אתן לשרת המשפטים כיושבת ראש ועדת שרים לחקיקה לפגוע בליכוד, יהדות התורה, ישראל ביתנו וש"ס. יש צורך בנוהל עבודה מוסכם בין הקואליציה לוועדת השרים. לא ייגרם כל נזק לחוקים חברתיים כלשהם", הדגיש ביטן על ביטול ההצבעה היום.

"גם אם תידחה הצעת חוק לשבוע-שבועיים לא יגרם נזק", אמר. "חוק הארכת חופשת לידה לא ייחקק עד סוף המושב, היא המתינה 68 שנה היא תוכל להמתין עוד שבוע עד לגיבוש נהלים שיאפשרו העברת עשרות חוקים חברתיים, משרד המשפטים ומשרדים נוספים מונעים את חקיקתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully