וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים באוניברסיטה העברית נגד דרוויש: "לא באנו למשהו פוליטי"

27.2.2017 / 11:20

תלמידים בתכנית ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטה פתחו במחאה על חיובם להשתתף במפגש על המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש במסגרת שיעור ערבית. "חופש ביטוי זה בסדר, אבל אין סיבה שיכריחו אותנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה מרגיש פחות נוח שדברים כאלה קורים". האוניברסיטה העברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטודנטים ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטה העברית בירושלים פתחו במחאה על חיובם להשתתף במפגש העוסק במשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש במסגרת לימודיהם. המפגש, שיתקיים בחודש הבא, צפוי לארוך שעתיים וחצי ובמסגרתו יוקרן הסרט "תרשום, אני ערבי", העוסק במשורר. לאחר מכן, תתקיים שיחה עם במאית הסרט.

"זו אמורה להיות סדרת מפגשים של כמה סטודנטים עם סטודנט ממוצא ערבי, כביכול לתרגול ערבית", סיפר א', אחד מהסטודנטים שקיבלו את ההודעה על המפגש לפני כמה ימים. "זה אמור להיות משהו אקדמי טהור ואין לי בעיה. העניין שהמפגשים האלו הם עם חובת נוכחות, וכשהציגו לנו את זה בתחילת השנה, זה היה מאוד מוזר שעל זה פתאום עושים לנו מפגש תרבות על שירת מחמוד דרוויש. זה דברים שאני מרגיש פחות בנוח שהם קורים. באתי ללמוד ערבית ולא משהו פוליטי. אני בעד חופש הביטוי ובעד הכול, קשה לי עם זה שמחייבים אותנו".

מאור טירי, סטודנט נוסף בתכנית, אמר כי "זה לא הגיוני שיחייבו אותנו ללמוד דרוויש. אנחנו סטודנטים ובטוח שאנו יכולים להחליט אם ללכת למשהו שהוא לא אמור להיות חובה. חופש ביטוי זה בסדר אבל אין סיבה בעולם שיכריחו אותנו ללכת".

עוד בוואלה! NEWS:
בוקר מתוח בירושלים: נשות הכותל בתפילת ראש חודש - מאות מחו
ניצולת השואה מול המצבות ההרוסות בפילדלפיה: "כנראה שגם כאן יש אנטישמיות"
11 שנות מאסר לתושב קריית אתא שדקר יהודי כי חשב שהוא ערבי

פתיחת הלימודים האקדמאית באוניברסיטה העברית, ירושלים. אוקטובר 2015. טלי מאייר
מנכ"ל "אם תרצו" גינה את חובת הנוכחות במפגש. האוניברסיטה העברית/טלי מאייר

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג מסר: "רק לאחרונה חשפה 'אם תרצו' כי האוניברסיטה העברית מקדמת ומאשרת קבלת נקודות זכות עבור התמחות בארגונים המגנים על משפחות מחבלים וכעת נחשף טפח עגום נוסף. מציאות בה האוניברסיטה מעלה על נס משורר שקרא וקורא לרצח יהודים היא בושה וחרפה. נראה שהאוניברסיטה מתקשה להבדיל בין חופש ביטוי לחופש שיסוי".

הוא הוסיף כי "לא מדובר כאן בחופש אקדמי ואין כאן ערך לימודי, אלא רק במציאות של האדרת משורר לאומני שפסל כל נוכחות יהודית בארץ ישראל. השמעת קולות בתוככי האקדמיה שפוסלים את קיומה של מדינת ישראל בעזרת כספי משלם המיסים צריכה להדאיג כל בר דעת. על הנהלת המוסד לערוך בדק בית משמעותי כדי להפסיק את תיאטרון האבסורד הפוגע אנושות בסטודנטים, בסגל האקדמאי ובאזרחי ישראל".

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: ....

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully