וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 שנות מאסר לתושב קריית אתא שדקר יהודי כי חשב שהוא ערבי

27.2.2017 / 10:10

שלמה חיים פינטו, תושב העיר, הואשם שדקר במהלך גל הטרור ב-2015 עובד בשופרסל ופצע אותו באורח קל. בגזר הדין נכתב כי "מטרתו היחידה הייתה לפגוע בקורבן ממוצא ערבי ולהביא למותו"

חטיבת דובר המשטרה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) 11 שנות מאסר על שלמה חיים פינטו, תושב קריית אתא, בגין ניסיון רצח ממניע גזעני. פינטו הואשם שדקר עובד "שופרסל" יהודי בעיר בחודש אוקטובר 2015 כי חשב שהוא ערבי. העבירות שיוחסו לפינטו, בן 33 ואב לשלושה, הן ניסיון רצח ממניע גזעני והחזקת סכין.

בכתב האישום מוזכרים שני מקרים שאירעו באותו היום. במקרה הראשון, עקב פינטו בקריית אתא אחרי אדם שאותו תכנן לתקוף. משזה נכנס לבנק, ויתר ונסע לסופרמרקט בעיר. כשהגיע הנאשם לסופרמרקט הוא דקר את אורי רזקן, עובד שאותו זיהה כאזרח ערבי, ופצע אותו באורח קל. עו"ד יוסי גימפל, סנגורו של פינטו, טען כי "לא הייתה לו כוונה להרוג", ואמר כי בכוונתו להוכיח זאת במהלך המשפט.

עוד בוואלה! NEWS:
הותר לפרסום: נעצרה החוליה שגנבה חומר מסווג מביתו של ראש אכ"א לשעבר
ראש ארגון פשיעה מהצפון נעצר בתל אביב - בגלל אלה ברכבו
התובעת הצבאית הראשית: "מי שמטיל דופי בנפגעות בוכריס ראוי לגנאי"

שלמה פינטו, תושב קריית אתא שניסה לרצוח בדקירות סכין אדם יהודי שאותו חשב לערבי, בית משפט מחוזי חיפה. נובמבר 2015. ערן גילווארג
פינטו בבית המשפט, נובמבר 2015/ערן גילווארג

לאחר המקרה אמר הקורבן כי הוא מתקשה להבין את פרץ השנאה שהניע את פינטו. "אנחנו לא מכניסים פוליטיקה לעבודה. כולנו בני אדם, כולנו שווים, וזה לא משנה אם ערבי, חרדי, דתי או חילוני דוקר אותי. אין לי מילים לתאר את פשע השנאה הזה, של גזענות, של שנאה על רקע דת. איך בן אדם קם וחושב לעשות כזה דבר?", אמר, והוסיף: "לערבים הבטיחו להיות שהידים, 72 בתולות. מה הרב הבטיח לו? לא מבין את מעשיו".

בגזר הדין נכתב כי המעשה שביצע פינטו "חמור עד מאוד".
עוד נכתב כי "הנאשם פעל מתוך רגש של נקם ומניע אידיאולוגי, ומתוך רצון לעורר את העם לפעול כמותו, כדבריו, כאשר מטרתו היחידה היא לפגוע בקורבן ממוצא ערבי ולהביא למותו".

עוד נכתב בגזר הדין: "לשם מימוש המטרה האמורה הנאשם תכנן את מעשיו וצעדיו, והצטייד בכלי נשק מתאימים. הנאשם הגיע לסופר, לנוכח סברתו כי שם נמצאים ערבים רבים מבין עובדי הסופר. הנאשם תר בתוך הסופר אחר קורבן מתאים, ולאחר שאיתר את המתלונן, אף השתהה על מנת לוודא כי אכן מדובר באדם ממוצא ערבי ולא ביהודי, אם כי הערכתו של הנאשם בהקשר זה התבררה בסופו של דבר כשגויה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הוארך ממעצר הדוקר מקריית אתא; הדקור: "הוא אמר: 'מגיע לכם'". ערן גילווארג
"כולנו בני אדם". קורבן הדקירה, אורי רזקן/ערן גילווארג

עו"ד עדי קידר, שייצג את פינטו, אמר לאחר קבלת גזר הדין כי להערכתו, יוגש ערעור על הכרעת הדין ועל גזר הדין נוכח מצבו הנפשי של פינטו, בעת ביצוע הדקירה. "הנחנו תשתית מתאימה לכך שהמעשה בוצע תחת השפעה חריפה של אי שפיות נפשית", אמר קידר.

יש לציין כי בשיקולי הענישה כתבו השופטים, רון שפירא, אברהם אליקים ותמר נאות פרי כי יש להביא בחשבון, לצורך הקלה בעונש, את מצבו הנפשי. לדבריהם, "מצבו באותו יום לא היה יציב והוא חווה חרדות וסערת רגשות משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully