וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובעת הצבאית הראשית: "מי שמטיל דופי בנפגעות בוכריס ראוי לגנאי"

26.2.2017 / 20:34

לבקשתה של המתלוננת הראשית נגד הקצין, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות מין, התייחסה התובעת הצבאית הראשית לדברי רעייתו, ולפיהם נתן הודאת שווא. "מהלך חוטא לאמת. המתלוננות נהגו באומץ לב"

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

התובעת הצבאית הראשית, אלוף-משנה שרון זגגי פנחס, מסרה אתמול (ראשון) את התייחסותה לטענות שהעלתה נעמה בוכריס, אשתו של אל"ם אופק בוכריס שהורשע בביצוע עבירות מין, נגד המתלוננות ונגד ההודאה במעשיו. "כל ניסיון מאוחר מצד גורם כלשהו להטיל דופי בנפגעות העבירות שבביצוען הורשע או בגורמי אכיפת החוק, במטרה לנסות להתנער מאחריות, חוטא לאמת וראוי לכל גנאי", כתבה זגגי פנחס בתגובתה. "צר לנו על הטענות חסרות השחר שהופנו כלפי המתלוננות, אשר נהגו באומץ לב לאורך כל הדרך. אם אופק בוכריס מבקש לחזור בו מהודאתו, חזקה שיעשה כן בעצמו, בערוצים המשפטיים המתאימים".

תגובתה מגיעה בעקבות פנייתה של א', המתלוננת הראשית בתיק, בעקבות הריאיון עם רעייתו של בוכריס באולפן שישי, ובו טענה כי משתמע שמסר הודאת שווא בבית דין צבאי וחתם על הסדר הטיעון לבקשת אשתו בלבד. בדצמבר האחרון הודה והורשע בוכריס בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה ובעבירה של התנהגות שאינה הולמת, במסגרת הסדר טיעון. הוא הורד מדרגת תת-אלוף לדרגת אלוף-משנה ונגזרו עליו שבעה חודשי מאסר על תנאי על עבירה אחת, ועוד שני חודשי מאסר על תנאי על הבעילה האסורה.

אופק בוכריס נכנס לשימוע יחד עם אשתו נעמה, בבית הדין הצבאי בקריה, 18 בדצמבר 2016. מגד גוזני
נעמה ואופק בוכריס/מגד גוזני

"כידוע, אופק בוכריס הודה בצורה ברורה ומפורשת בביצוע מעשים חמורים, הן במכתב ציבורי שפרסם והן בבית הדין", כתבה התובעת הצבאית הראשית. "בדבר האחרון כנאשם, הוא מסר כי הוא נוטל אחריות מלאה לכל מעשיו והביע עליהם צעד עמוק. מהערכת מסוכנות לפי החוק להגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין, שנערכה לו לקראת גזר דינו, עלה כי הוא חש 'גם בושה, גם אשמה וגם חרטה על מעשיו', וכי קיבל החלטה לא לחזור על מעשים כאלה בעתיד. בהתאם, הורשע אופק בוכריס בעבירות שיוחסו לו, וזאת בפסק דין שהפך לאחרונה לסופי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
המתלוננת א' נגד אופק בוכריס שהודה בעבירות מין בשימוע בבית הדין הצבאי בקריה, 19 בדצמבר 2016. מגד גוזני
א' לצד אביה בבית הדין הצבאי, דצמבר 2016/מגד גוזני

"מהקדימון (שצולם באוקטובר 2016), עולה מפורשות כי הודאתו של הנאשם בעבירות הייתה לבקשת אשתו, ובמשתמע עולה ממנו כי הנאשם הודה בהודאת שווא", נכתב במכתב שנשלח על ידי עו"ד אביטל בן נון, המייצג את א'. עו"ד בן נון טענה כי פרסום הכתבה, זמן קצר יחסית לאחר מתן גזר הדין, "מצביע מפורשות על ניסיון של הנאשם לאחוז את המקל בשני קצותיו, ניסיון המהווה יריקה בפניהן של המתלוננות ושל מערכת המשפט הצבאית וראוי לכל גינוי".

במכתב הובהר כי הסכמתה של א', שלגביה הודה בוכריס בביצועה של עבירת מין (בעילה אסורה בהסכמה) ניתנה "תוך הבנת חשיבותה של הודאת הנאשם במעשים ונטילת אחריות". עוד נכתב כי "נראה כי בסיס זה נשמט כעת". עו"ד בן נון ציינה כי היא מודעת לכך שהמתלוננת עצמה לא יכולה לשנות את עמדתה לאחר הסדר הטיעון, אולם ביקשה לאפשר את ניהולו של המשפט - במקרה שבוכריס עצמו יבחר לערער על פסק הדין שניתן בבית הדין המיוחד בקריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully