וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתלוננת נגד בוכריס: הוא מסר הודאת שווא וירק בפני המתלוננות

23.2.2017 / 20:06

א', המתלוננת הראשית נגד אופק בוכריס, פנתה לתביעה הצבאית במחאה על דברים שאמרה אשתו בריאיון לערוץ 2 ולפיהם הוא מסר הודאת שווא וחתם על ההסדר לבקשתה. "התנהלותו רצופת שקרים"

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מתן גזר דינו של בוכריס, בתחילת החודש)

א', המתלוננת הראשית נגד אלוף-משנה (במיל') אופק בוכריס פנתה היום (חמישי) באמצעות עורכת דינה במכתב לתובעת הצבאית הראשית, אלוף-משנה שרון זגגי פנחס, ובו מחתה על הדברים שאמרה אשתו, נעמה. לדברי א', מדבריה של נעמה בקדימון לכתבה שתפורסם מחר באולפן שישי, משתמע כי הוא מסר הודאת שווא בפני בית הדין הצבאי, ולמעשה חתם על הסדר הטיעון רק לבקשתה.

"מהקדימון (שצולם באוקטובר 2016), עולה מפורשות כי הודאתו של הנאשם בעבירות הייתה לבקשת אשתו, ובמשתמע עולה ממנו כי הנאשם הודה בהודאת שווא", נכתב במכתב שנשלח על ידי עו"ד אביטל בן נון, המייצג את א'. עו"ד בן נון טענה כי פרסום הכתבה, זמן קצר יחסית לאחר מתן גזר הדין, "מצביע מפורשות על ניסיון של הנאשם לאחוז את המקל בשני קצותיו, ניסיון המהווה יריקה בפניהן של המתלוננות ושל מערכת המשפט הצבאית וראוי לכל גינוי".

עוד בנושא:
בוכריס יורד בדרגה במסגרת הסדר טיעון; השופטים: רצינו להחמיר את העונש
לעיני המתלוננת המרכזית: בוכריס הודה והורשע בעבירות מין
מאות הפגינו מול הקריה נגד הסדר הטיעון עם בוכריס: "די לאלימות מינית"

אופק בוכריס נכנס לשימוע יחד עם אשתו נעמה, בבית הדין הצבאי בקריה, 18 בדצמבר 2016. מגד גוזני
"ראוי לכל גינוי". אופק ונעמה בוכריס בבית הדין בקריה, בחודש דצמבר/מגד גוזני

במכתב הובהר כי הסכמתה של א', שלגביה הודה בוכריס בביצועה של עבירת מין (בעילה אסורה בהסכמה) ניתנה "תוך הבנת חשיבותה של הודאת הנאשם במעשים ונטילת אחריות". עוד נכתב כי "נראה כי בסיס זה נשמט כעת". עו"ד בן נון ציינה כי היא מודעת לכך שהמתלוננת עצמה לא יכולה לשנות את עמדתה לאחר הסדר הטיעון, אולם ביקשה לאפשר את ניהולו של המשפט - במקרה שבוכריס עצמו יבחר לערער על פסק הדין שניתן בבית הדין המיוחד בקריה.

"לאור התנהלותו רצופת השקרים של בוכריס בפרשה זו, לא הופתענו מהפרומו לריאיון עם אשתו בערוץ 2. בוכריס מכיר את חומר הראיות בתיק ויודע שאילולא הודה ונטל אחריות על מעשיו, היה מורשע בעבירות אינוס ונשלח אל המקום הראוי לו - מאחורי סורג ובריח. בכך עשה טובה גדולה לעצמו ולעצמו בלבד. מאידך, מנסה בוכריס להמשיך למכור לציבור (וכנראה גם לאשתו) שהוא חף מפשע. אין לבוכריס שום כוונה אמיתית להילחם על חפותו במקום המיועד לכך - בבית הדין, ולכן נבחר עיתוי פרסום הריאיון לאחר שחלף המועד לערעור על פסק הדין", אמרה עו"ד בן נון.

המתלוננת א' נגד אופק בוכריס שהודה בעבירות מין בשימוע בבית הדין הצבאי בקריה, 19 בדצמבר 2016. מגד גוזני
המתלוננת המרכזית א' לצד אביה בבית הדין הצבאי בקריה, החודש דצמבר/מגד גוזני

גם עורכי דינה של ל', המתלוננת הנוספת בתיק, גיא פלנטר ורעות רחמן, התייחסו לפרסום הקדימון לכתבה. "ככל שהפרומו ששודר משקף ניסיון של עבריין מין מורשע לחזור בו מהודאתו בבית הדין ובפני כל הציבור בישראל - במכתב 'נטילת אחריות' שפרסם בחתימתו, הרי שמדובר בהתנהלות מבישה ומכוערת שאינה הולמת גם את הדרגות שעדיין נותרו לו (בחסד) על כתפיו", מסרו. "יחד עם זאת, בשים לב להכחשותיו הגורפות והשקריות בפני הציבור בטרם התייצב בבית הדין והודה במיוחס לו אין כאן שום חדש. זה האיש וזו דרכו. לא קצין ולא ג'נטלמן".

בדצמבר האחרון הודה והורשע בוכריס בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה ובעבירה של התנהגות שאינה הולמת, במסגרת הסדר טיעון. הוא הורד מדרגת תת-אלוף לדרגת אלוף-משנה ונגזרו עליו שבעה חודשי מאסר על תנאי על עבירה אחת, ועוד שני חודשי מאסר על תנאי על הבעילה האסורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully