וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הסכם הפיוס: חמאס מקיים כנס גדול בטורקיה בסוף השבוע הקרוב

23.2.2017 / 19:50

"הוועידה העממית לפלסטינים בחו"ל", שבין אנשיה חבר הלשכה המדינית של חמאס לשעבר ונציג הארגון באירופה, תוביל באיסטנבול כנס שכותרתו "תכניתנו הלאומית – דרך שיבתנו". בהסכם הפיוס עם ישראל התחייבה אנקרה להגביל את פעילות חמאס במדינה

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

(לפני כחודשיים: שגריר טורקיה בישראל הגיש את כתב האמנה לנשיא ריבלין)

כנס רב משתתפים, שרבים מהדוברים בו וממארגניו מזוהים עם ארגון חמאס או היו בכירים בו בעבר, צפוי להיפתח ביום שבת באיסטנבול – חרף הפיוס בין ישראל לטורקיה. הכנס, שכותרתו "תכניתנו הלאומית – דרך שיבתנו", מאורגן על ידי "הוועדה העממית לפלסטינים בחו"ל", ופורסם בין היתר על ידי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם.

במסגרת הסכם הפיוס עם ישראל התחייבה טורקיה להגביל את פעילות הטרור של חמאס מתחומה. לפי ההסכם, הארגון הפלסטיני יוכל להמשיך לפעול על אדמתה, אך ייאסר על פעיליו לארגן פעולות טרור נגד ישראל משטח טורקיה. האירוע זכה, בין היתר, לביקורת רבה מצד הרשות הפלסטינית ואש"ף, בגין מה שתואר כניסיון לחתור תחת סמכותו של אש"ף כנציג הלגיטימי היחיד של העם הפלסטיני.

עוד בוואלה! NEWS:
להיות יחיא סינוואר: מערכת הביטחון נכנסת למוחו של מנהיג חמאס החדש
"קשרי עם ישראל מצוינים": ריאיון בלעדי עם המתווך הקטארי בין ישראל לחמאס
חמאס מאבד את לוחמי היחידות המובחרות שלו – לטובת דאעש בסיני

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נועד עם בכיר חמאס חאלד משעל באיסטנבול, 19 בדצמבר 2015. AP
בכיר חמאס חאלד משעל ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפגישה בטורקיה/AP

אחד מראשי הקבוצה המארגנת הוא עיסאם מוסטפא יוסף, שעל פי משרד האוצר האמריקני כיהן בעבר בלשכה המדינית של חמאס, לפחות עד אמצע 2008. יוסף, תושב אזור שכם במקור, הוא גם חבר נאמן של ארגון "אינטרפל", שמושבו בלונדון והוגדר על ידי הממשל האמריקני כארגון טרור בשנת 2003.

"לא משנה כמה זמן זה ייקח, הניצחון יגיע כל כך נשמור על פלסטין כארצנו היקרה, שעליה לא נתפשר", מסר יוסף כשבוע לפני כינוס הוועידה. הוא טען כי הכנס הוא "אירוע שנועד לחדש את הנאמנות לנתיב השחרור ולבירתה הנצחית של פלסטין, ירושלים". הוא הוסיף וקרא למשתתפים לסמוך על הדור הבא, לדבריו, שיניף את דגלי פלסטין על כל צריחי המסגדים בירושלים.

דוברים אחרים באירוע כוללים גורמים הקשורים לתנועת "האחים המוסלמים", כמו גם מאג'ד א-זיר, שתואר בתקשורת המצרית כ"מנהל אזורי של חמאס ביבשת אירופה". באופן רשמי הוא חבר ב"מרכז השיבה הפלסטיני" בלונדון, שנחשב בישראל להתארגנות לא חוקית. בנוסף לכך, רשימת הדוברים כוללת גם אנשי תקשורת ידועים כמו ג'מאל ריאן מ"אל-ג'זירה", באשיר נאפע, שנמנה על צוות מכון המחקר של אל-ג'זירה, זאהר ביראווי, רוואן א-דאמן, זיאד אל-עלול ואחרים.

הזמנה לכנס שיבת הפליטים הפלסטינים, איסטנבול, פברואר 2017. פייסבוק, צילום מסך
חצים לעבר ישראל מכל רחבי העולם. הפרסום לכנס הקרוב/צילום מסך, פייסבוק

האתר של האירוע מציג את מפת ישראל, ללא רמת הגולן ויחד עם הגדה המערבית ורצועת עזה, כשחצים מכוונים אליה מחלקיה השונים של מפת העולם, כסימן לזכות השיבה של הפליטים הפלסטינים וצאצאיהם. נושאי המושבים בכנס קשורים בעיקר לטיפוח הזהות הלאומית הפלסטינית וקידום האינטרס הפלסטיני, לשיטת המארגנים, בזירה הבינלאומית.

בעת האחרונה כינס חמאס, או גורמים המזוהים עמו, אירועים דומים בעיקר במדינות אפריקה ואמריקה הלטינית. זאת, תוך הסתייעות בתשתית של "האחים המוסלמים" ברחבי העולם, בקיום הכנסים ובחיבור רשת של פעילים שמסייעים לחמאס בגיוס כספים וביחסי ציבור.

הזמנה לכנס שיבת הפליטים הפלסטינים, איסטנבול, פברואר 2017. פייסבוק, צילום מסך
"הוועדה העממית של פלסטינים בחו"ל"/צילום מסך, פייסבוק
הזמנה לכנס שיבת הפליטים הפלסטינים, איסטנבול, פברואר 2017. פייסבוק, צילום מסך
כרזה עם הדוברים בכנס הקרוב/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully