וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נחת באוסטרליה: "צעד היסטורי בידידות בין שתי המדינות"

22.2.2017 / 0:27

ראש הממשלה הגיע לסידני, לאחר ביקור בסינגפור. מקבילו האוסטרלי פרסם מאמר לכבוד ביקורו הראשון של ראש ממשלה ישראלי, והבטיח: "ממשלתי לא תתמוך בהחלטות חד-צדדיות באו"ם, ומגנה את הקמפיינים לחרם על המדינה היהודית"

צילומים באדיבות לע"מ, עריכה: שמרית גולדשטיין

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נחתו אמש (שלישי) בסידני, אוסטרליה, בפתח ביקורו הראשון של ראש ממשלה ישראלי במדינה. הזוג נתניהו מגיע למדינה לאחר ביקור מדיני בסינגפור. בימים הקרובים ייפגש ראש הממשלה עם מקבילו האוסטרלי מלקולם טרנבול, המושל הכללי פיטר קוסגרוב, ראשי הקהילה היהודית ובכירים נוספים בפרלמנט בקנברה. כמו כן, נתניהו וטרנבול יובילו אירוע לאנשי עסקים מקומיים וישראלים.

"נחתנו עכשיו באוסטרליה, מדינה מאוד ידידותית, עם קהילה יהודית חמה", כתב הערב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "לאוסטרליה יש כבר מאה שנים של ידידות עם ישראל. פרשים אוסטרלים שחררו את באר שבע מידי האימפריה העותמאנית. הם נלחמו לצד לוחמים יהודים במלחמת העולם השניה כדי להציל את ארץ ישראל מפלישה נאצית", הוסיף. לדבריו, "הם היו איתנו במשך כל השנים, וזה תענוג לחזור אליהם. הם רחוקים, אבל הם קרובים. ואנחנו מאוד מאוד שמחים להדק את הקירבה הזאת בביקור הזה".

אתמול לפני המראתו צייץ נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "אני מצפה לביקורי באוסטרליה! נתראה בקרוב!". משרד החוץ הישראלי פרסם נתונים על היקף הסחר בין ישראל לאוסטרליה, שנחשבת לאחת מידידותיה הגדולות של ישראל בעולם. בשנה האחרונה, היקף הסחר בין המדינות היה 1.2 מיליארד דולרים, עלייה של 8% משנת 2015.

עוד בוואלה! NEWS:
ביקור ראשון? כשראש ממשלת סינגפור צינן את התלהבות נתניהו
נתניהו: "סיכמתי עם טראמפ על הקמת צוותים לבחינת ההתנחלויות"
בתוך הכאוס של וושינגטון, נתניהו זכה לקבלת פנים של מנצחים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נוחת בשדה התעופה בסידני, אוסטרליה, 21 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
ייפגשו עם ראשי הקהילה היהודית. בני הזוג נתניהו בסידני, אתמול/צילום מסך, טוויטר

שגריר אוסטרליה בישראל: "ברוך הבא נתניהו"

טרנבול פנה לנתניהו מעל גבי העיתון "The Australian", ובמאמר מיוחד שפרסם לקראת הביקור ציין כי "הידידות בינינו ותיקה כמו מדינת ישראל עצמה". לדבריו, "התפקיד המרכזי שאוסטרליה מילאה בהבטחת הביטחון והשגשוג של העם היהודי צריך להיות מקור גאווה לכולנו. השבוע, הידידות בינינו לוקחת צעד היסטורי קדימה, עם ביקורו הראשון של ראש ממשלה ישראל מכהן באוסטרליה".

ראש הממשלה האוסטרלי התייחס להחלטות האו"ם האחרונות לגבי ישראל, והבהיר כי "ממשלתי לא תתמוך בהחלטות חד-צדדיות, ומגנה את הקמפיינים לחרם שנועדו לשלול את הלגיטימציה של המדינה היהודית". הוא הוסיף כי "אנחנו תומכים במשא ומתן ישיר לפתרון שתי המדינות, כך שלפלסטינים תהיה מדינה משלהם, ואזרחי ישראל יחיו בביטחון בגבולות מוסכמים".

"העמים שלנו קשורים יחד בראש ובראשונה בערכים שאנחנו חולקים אלה עם אלה – מחויבות הדדית לחירות, דמוקרטיה ושלטון החוק", הוסיף טרנבול בדבריו, "ישראל היא אומה מופלאה. היא שגשגה למרות פלישות, סכסוך ומחסור במשאבי טבע, מלבד הנחישות והגאונות של אנשיה". לדבריו, "באזור רווי מלחמה, ישראל מצליחה להיות הדמוקרטיה היחידה, ומובילה עולמית במדע ובטכנולוגיה".

(עדכון ראשון: 23:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully