וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "סיכמתי עם טראמפ על הקמת צוותים לבחינת ההתנחלויות"

ראש הממשלה אמר כי וושינגטון וירושלים סיכמו על הקמת צוותים לשדרוג היחסים, לרבות בענייני ביטחון, מודיעין וסייבר. "ישנה אפשרות להדוף את איראן, בסופו של דבר מקווים להשיג גם שלום", אמר בפתח ישיבת הממשלה. מפוני עמונה הפגינו מחוץ למשרד ראש הממשלה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) כי הוא סיכם עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הקמת צוותי פעולה להידוק היחסים והתיאום בין המדינות. "הסכמנו להקים צוותים כדי לשדרג את כל התחומים המרכזיים ביחסים בין ישראל לארצות הברית בתחומי הביטחון, המודיעין, הסייבר, הטכנולוגיה, הכלכלה ותחומים אחרים. כמו כן, הסכמנו להקים צוותים במקום שעדיין לא הסכמנו בעבר ולא הגענו אליו להסכמה – ההתיישבות ביהודה ושומרון. גם על כך נדון", אמר בפתח ישיבת הממשלה.

לדברי נתניהו, שחזר ביום שישי האחרון מביקור בן ארבעה ימים בוושינגטון, שם נועד לראשונה עם טראמפ מאז השבעתו לתפקיד, הברית בין המדינות התחזקה. "הברית בין ישראל לארצות הברית תמיד היתה איתנה, אבל אמרתי שם ואני אומר לכם גם כאן בירושלים: הברית הזאת התחזקה עוד יותר. קודם כל, יש כאן קשר אישי רב שנים בין הנשיא טראמפ לביני, והוא חשוב. אבל הוא חשוב עוד יותר בגלל הדבר השני שהתחזק, וזו הראייה המשותפת של הסכנות וההזדמנויות במזרח התיכון. שנינו רואים עין בעין את האיום המרכזי והגובר מצדה של איראן, ואת הצורך לעמוד מול התוקפנות של איראן בתחומים השונים".

הוא הוסיף כי שניהם רואים את האפשרות לבסס אינטרסים אזוריים, בין היתר כדי "להדוף את איראן וגם כדי לפתח הזדמנויות אחרות ונורמליזציה. בסופו של דבר אנחנו מקווים גם לשלום".

לקריאה נוספת:
נתניהו לסגן הנשיא פנס: מבקשים הכרה אמריקנית בריבונותנו בגולן
איראן לטראמפ: הנשק הגרעיני של ישראל הוא הסכנה הגדולה לעולם
נתניהו בריאיון בארה"ב: השליטה הביטחונית - תנאי הכרחי להסכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה. 20 בנובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
"הקשר ביני לבין טראמפ חשוב". נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

נתניהו התייחס גם לביקורו באוסטרליה ובסינגפור. ראש הממשלה יטוס היום לאחר שני ביטולי ביקורים רשמיים למדינה בשנים האחרונות - האחד לפני שלוש שנים, והאחרון על ידי הנשיא ראובן ריבלין בשנה שעברה - לפגישה ראשונה אי פעם באוסטרליה. "אקיים יחד עם ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, פגישה עם אנשי עסקים משתי המדינות, במטרה להגדיל את הסחר בין ישראל ואוסטרליה. מה שאנחנו עושים לחיזוק מעמדה הבינלאומי של ישראל בעולם – וזה ניכר בביקור בוושינגטון, בביקורים שקדמו לוושינגטון, בעולם המוסלמי, ועכשיו ביבשת אוסטרליה ובמעצמות אחרות באסיה. מה שברור כאן שיש לזה גם היבט כלכלי – אנחנו פותחים שווקים חדשים. זה אחד מהדברים שתורמים לחיזוק כלכלתה של ישראל".

במהלך הישיבה הפגינו עשרות מפוני עמונה מחוץ למשרד ראש הממשלה. המפגינים הביאו מנוף וקראו ליישום ההבטחה שנתן נתניהו בשם הממשלה, ולפיה יוקם יישוב חלופי לתושבי המאחז שפונו. המפגינים אף הספיקו לשוחח עם שר החינוך נפתלי בנט, שהתחייב כי יסייע להם וכי הוא מאמין שראש הממשלה יעמדו במילתו.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

סעודיה: נתמוך במו"מ בין ישראל לפלסטינים

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום בוועידה הביטחונית במינכן, שם נועד שלשום לראשונה עם שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס, כי פתרון שתי המדינות אפשרי, אולם ההצעות הקיימות "לא הגיוניות". לדבריו, "נקבל מדינה אחת הומוגנית ללא יהודי אחד, ומדינה שנייה שיותר מ-20% מהאוכלוסייה שלה הם פלסטינים".

תושבי עמונה מוחים מול משרד ראש הממשלה, פברואר 2017. הלל מאיר, תצפית TPS
הפגנת מפוני עמונה מחוץ למשרד ראש הממשלה, הבוקר/תצפית TPS, הלל מאיר

ליברמן הוסיף כי ישנה הבנה בעולם הערבי שישראל פחות מסוכנת מטהראן. "העולם הסוני מבין שהאיום הכי גדול הוא לא ישראל והציונות, אלא איראן. זאת הזדמנות לשיח אזורי. הכדור הוא במגרש שלהם היום". לדבריו ניתן להתמודד עם האיום האיראני באמצעות "שילוב של לחץ כלכלי ומדיניות קשוחה, וכמובן לישם את החלטות מועצת הביטחון, למשל על הטילים הבליסטיים".

שר החוץ של ערב הסעודית עאדל אל-ג'ובייר, שמשתתף אף הוא בוועידה במינכן, אמר כי ריאד מוכנה לתמוך במאמצי השלום בין ישראל לפלסטינים. לדבריו, ניתן להשיג התקדמות בנושא בין הצדדים. הוא הוסיף כי האינטרסים של מדינתו ושל ארצות הברית תואמים בתחומים רבים, בעיקר בנוגע לאיראן, אותה כינה יצואנית הטרור הגדולה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully