וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן לטראמפ: הנשק הגרעיני של ישראל הוא הסכנה הגדולה לעולם

16.2.2017 / 18:59

דובר משרד החוץ בטהראן דחה את דבריו של נשיא ארה"ב, שאמר במהלך הפגישה עם נתניהו כי טהראן שואפת לפתח נשק גרעיני ומסכנת את ישראל. "המשטר הציוני מחזיק במאות ראשי קרב גרעיניים"

צילוום: ערוץ 20, עריכה: ורד לידני

איראן דחתה היום (חמישי) את דבריו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שטען כי שאיפותיה הגרעיניות הן איום משמעותי, והאשימה את ישראל בכך שהיא הסכנה הגדולה ביותר לשלום העולמי "מאחר שהוא מחזיק מאות ראשי קרב גרעיניים בארסנל שלו", צוטט דובר משרד החוץ בטהראן באהרם קאסמי על ידי סוכנות הידיעות האיראנית תסנים.

במהלך מסיבת העיתונאים שכינס אתמול טראמפ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר נשיא ארצות הברית כי איראן מהווה סכנה לישראל. "האירוניה היא שהמשטר הציוני שלא מחויב לשום הגבלות בינלאומיות מעלה טענות חסרות בסיס כאלו", אמר. דובר משרד החוץ הדגיש כי בניגוד לדברי טראמפ ונתניהו, אין בכוונת טהראן לפתח נשק גרעיני.

ראש הממשלה ונשיא ארצות הברית מבקרים לעתים תכופות את הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות ביולי 2015. לדברי קאסמי, "ההאשמות נגד איראן סותרות דוחות רבים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שאישרה כי תכנית הגרעין של איראן היא למטרות שלום".

ב-29 בינואר טראמפ הכריז כי איראן נמצאת תחת "אזהרה רשמית" אחרי שערכה ניסוי בטיל בליסטי והטיל סנקציות חדשות על גורמים וגופים הקשורים לתכנית הטילים של איראן. איראן, מנגד, טוענת שאין מדובר בהפרה של הסכם הגרעין ושל החלטות מועצת הביטחון של האו"ם.

בנימין נתניהו בפגישה ראשונה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, פברואר 2017. AP
לא מתלהבים מהסכם הגרעין. טראמפ ונתניהו, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully