וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין דחה נסיעה לאוסטרליה לטובת פגישה עם פוטין ברוסיה

25.2.2016 / 15:00

נשיא המדינה דחה נסיעה מתוכננת לאוסטרליה ובמקומה יצא בחודש הבא לפגישה בנושאים ביטחוניים עם מקבילו הרוסי. לדבריו, ההחלטה התקבלה בעצה אחת עם הגורמים הרלוונטיים בשירות החוץ ועם ראש הממשלה

צילום: לע"מ, עריכה: אביב אירגז

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע היום (חמישי) כי הוא דוחה את ביקורו המתוכנן באוסטרליה בחודש הבא, ובמקום זאת יצא לרוסיה לפגישה עם הנשיא ולדימיר פוטין.

מבית הנשיא נמסר: "בשל התפתחויות אזוריות הקשורות במתרחש במזרח התיכון, והצורך במפגש בין נשיאי ישראל ורוסיה במוסקבה, נאלץ הנשיא לדחות את נסיעתו לאוסטרליה אשר נקבעה בתאריכים סמוכים".

לקריאה נוספת:
הנטישה הסעודית: לבנון הפכה לכלי במשחקי השליטה במזרח התיכון
בלי הרבה תקווה בהצלחתה, אסד והמורדים קיבלו את הפסקת האש
אחרי הסכם הפסקת האש: אסד הכריז על בחירות לפרלמנט

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה במשכן הנשיא. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"צורך במפגש בין נשיאי ישראל ורוסיה". ריבלין ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

לפי הודעת בית הנשיא, ההחלטה התקבלה בעצה אחת עם הגורמים הרלוונטיים בשירות החוץ ועם ראש הממשלה. "ריבלין ישוחח בהמשך היום עם מקביל, המושל הכללי של אוסטרליה ועם ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול וידגיש בפניהם כי בכוונתו לממש את הביקור בתאריך המוקדם ביותר שאפשר".

בכירים באוסטרליה הביעו אכזבה מביטול הביקור, שאמור היה להיות הביקור הראשון של מנהיג ישראלי באוסטרליה זה עשרות שנים. ההכנות לביקור היו בעיצומן, וכעת נראה שהוא לא יצא לפועל בחודשים הקרובים, וייתכן אף שבמהלך השנה הקרובה. בנוסף, באוסטרליה לא מבינים מדוע היה דחוף לבטל את הביקור, כאשר בפועל ישראל אינה מצויה במצב חירום יוצא דופן בעת הזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
סבב שיחות עם מנהיגי האזור. פוטין ואסד/רויטרס, מרשת RT

פוטין קיים אתמול סבב שיחות עם מנהיגים במזרח התיכון לקראת יישומה של הפסקת אש בסוריה, שאמורה להתחיל בצהריי יום שישי הקרוב. פוטין דיבר עם הנשיא בשאר אסד, שהבטיח כי משטרו מוכן לפעול למען הצלחתה של הפסקת האש, וכן עם נתניהו.

נשיא רוסיה שוחח גם עם מקבילו האיראני חסן רוחאני וגם עם סלמאן מלך ערב הסעודית, שתי היריבות המצויות במשבר עמוק בעקבות תמיכתן בצדדים השונים בסכסוכים ברחבי המזרח התיכון. פוטין ורוחאני סיכמו על הצורך בהגעה לפתרון פוליטי למשבר בסוריה, ואילו בשיחה עם המלך הסעודי הוא פירט בפניו את פרטי ההסכם שהושג בין מוסקבה לוושינגטון.

לא נמסרו פרטים נוספים על השיחה בין פוטין לנתניהו. בין מוסקבה לירושלים מתקיים תיאום צבאי קרוב מאז החל חיל האוויר של רוסיה לפעול בסוריה בסוף ספטמבר אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully