וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי הרבה תקווה בהצלחתה, אסד והמורדים קיבלו את הפסקת האש

דמשק הודיעה כי תתאם את פעולותיה עם מוסקבה, אך הבהירה כי היא שומרת לעצמה את הזכות "להגיב להפרות" מצד האופזיציה, שהדגישה: על המשטר לקיים את התנאים של מועצת הביטחון. קרי: "נראה מהר מאוד" אם הכוונות רציניות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(אתמול: ארה"ב ורוסיה הודיעו על הפסקת האש בסוריה)

ממשלת סוריה הודיעה היום (שלישי) כי מקבלת את תנאי הסכם הפסקת האש שאליו הגיעו ארצות הברית ורוסיה. לפי ההודעה, היא תשתף פעולה עם מוסקבה כדי לקבוע באילו אזורים תיפסק הלחימה ואילו ארגוני מורדים לא ייכללו בהפסקת האש. גם גוף האופוזיציה המרכזי מסר כי הוא מקבל את התנאים, אך הדגיש כי זה תלוי בהסרת המצור שמטיל המשטר על אזורים רבים במדינה ובהפסקת התקיפות האוויריות נגד אזרחים.

הממשלה בדמשק הודיעה היום על "הסכמתה להשהות את הפעילות המבצעית על בסיס המשך האבק בארגוני הטרור דוגמת דאעש, א-נוסרה וארגונים אחרים המקושרים לאל-קאעדה". עוד נמסר בהודעה רשמית מדמשק כי היא תשתף פעולה עם מוסקבה כדי לזהות את האזורים ואת הארגונים החמושים שייכללו בהפסקת האש וכן כי היא שומרת לעצמה את הזכות "להגיב לכל הפרה מצד אותם ארגונים כלפי התושבים או כוחות הביטחון".

עוד הדגישה הממשלה את החשיבות בסגירת גבולותיה של המדינה, עצירת התמיכה עזרה בארגוני המורדים ו"במניעת הארגונים הללו מלחזק את יכולותיהם ואת עמדותיהם" במהלך הפסקת האש.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הסכם הפסקת האש: אסד הכריז על בחירות לפרלמנט
ארצות הברית ורוסיה סיכמו על הפסקת האש בסוריה החל משבת
אסד בדרך לבירת "המדינה האסלאמית" – ודאעש מכה בבטן הרכה של המשטר

זירת פיגוע התאבדות כפול בחומס, סוריה, 21 בפברואר 2016. רויטרס
דאעש לא כלול בהפסקת האש. זירת פיגוע בחומס שביצע הארגון השבוע/רויטרס

במסגרת ההסכם, דמשק והמורדים אמורים להודיע עד השעה 12:00 ביום שישי הקרוב אם הם נוצרים את האש. לפי ההבנות שהושגו בין וושינגטון ומוסקבה, עצירת הלחימה לא תכלול את התקיפות נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה.

הוועד העליון למשא ומתן, המייצג את רוב ארגוני האופוזיציה הפוליטית והחמושה, מסר הודעה לאחר דיון שקיים בערב הסעודית ולפיה הוא "מחויב להצלחת המאמצים הבינלאומיים המוקדשים לסיום שפיכות הדמים בסוריה".

ואולם, גוף האופוזיציה גם הביע פסימיות לגבי הצלחתה של הפסקת האש והזהיר כי יקבל אותה בתנאי שהחלטה 2254 של מועצת הביטחון של האו"ם תיושם. ההחלטה קוראת לכל הצדדים הלוחמים להסיר את המצור שהם מטילים על שורת ערים ועיירות ברחבי סוריה, לעצור את הירי האווירי והארטילרי לעבר אזרחים ולשחרור עצירים.

פגישת שרי החוץ לפתרון המשבר בסוריה, מינכן, גרמניה, 11 בפברואר 2016. רויטרס
"אם לא יחל תהליך שינוי פוליטי, יש תכנית ב'". קרי ולברוב/רויטרס

משרד ההגנה של רוסיה הודיע היום כי נפתח מתקן בבסיס חיל האוויר שלה בשטח סוריה שבו יתקיימו שיחות בין הצדדים הנלחמים במדינה. סוכנויות ידיעות ברוסיה ציטטו את דובר המשרד, איגור קונשנקוב, שאמר כי מרכז התיאום נפתח "בהתאם להסכם הרוסי-אמריקני מה-22 בפברואר על הפסקת העוינות בסוריה". הוא הוסיף כי מטרת המרכז היא לארח שיחות בין ממשל אסד ונציגי האופוזיציה.

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי מסר כי ארצות הברית תדע במהרה אם ההצעה להפסקת האש תחזיק מעמד, והבהיר כי אם לא ייפתח תהליך של שינוי פוליטי, לוושינגטון יש "תכנית ב'". לדבריו, "ההוכחה תהיה בפעולות בימים הקרובים. נדע מהר מאוד, תוך חודש או חודשיים אם התהליך הזה רציני באמת".

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר היום כי יותר מ-370 אלף בני אדם נהרגו בסוריה מאז החלה מלחמת האזרחים לפני כחמש שנים. זאת, למרות שקיים מידע מדויק רק על 270 אלף מקרים. כמאה אלף המקרים הנותרים לא תועדו בשל קשיי גישה לחלק מאזורי הלחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully