וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסכם הפסקת האש: אסד הכריז על בחירות לפרלמנט

עם הכרזתן של ארה"ב ורוסיה על ההסכם להפסקת האש, הודיע הנשיא על בחירות חדשות בעוד פחות מחודשיים. על אף שהוא שולט בפחות משליש משטח המדינה, 250 המושבים העומדים לבחירה כוללים גם מחוזות שבשליטת המורדים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא סוריה בשאר אסד הכריז אתמול (שני) על קיומן של בחירות לפרלמנט ב-13 באפריל - כך נמסר מלשכת הנשיאות בדמשק. זאת זמן קצר לאחר שארצות הברית ורוסיה הודיעו על התכנית להפסקת האש, שאמורה להיכנס לתוקפה בסוף השבוע הקרוב. הבחירות האחרונות לפרלמנט במדינה נערכו ב-2012 והן מתקיימות מדי ארבע שנים.

על אף שאסד שולט על פחות משליש משטחי המדינה, 250 המושבים שיוקצו לבחירה כוללים גם מחוזות שבידי האופוזיציה ובידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עדיין לא ברור כיצד המשטר מתכנן לארגן את הליך הבחירות וסביר להניח שארגוני המורדים יסרבו לקחת חלק בכך לנוכח מצבה של המדינה.

לפי ההסכם שנחתם אתמול, על כל הפלגים החמושים במדינה להתחייב לנצור את האש לא יאוחר מיום שישי ב12:00 בצהריים. ההסכם אינו כולל את דאעש, את ג'בהת א-נוסרה, וארגונים נוספים שאותם האו"ם מגדיר כארגוני טרור. עוד נכתב כי וושינגטון ומוסקבה יפעלו בתיאום על מנת להבטיח את יישום הפסקת האש בשטח.

לקריאה נוספת בנושא
ארצות הברית ורוסיה סיכמו על הפסקת האש בסוריה החל משבת
אסד בדרך לבירת "המדינה האסלאמית" – ודאעש מכה בבטן הרכה של המשטר

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון עם העיתון הספרדי "אל פאיס". 21 בפברואר 2016.. רויטרס
הולך לקלפיות. נשיא סוריה אסד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully