וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאטיס שוחח עם ליברמן: "מחויב לביטחון ישראל באופן בלתי מתפשר"

27.1.2017 / 6:05

שר ההגנה של ארה"ב ערך סבב שיחות עם מקביליו במדינות אירופה וכן עם עמיתו הישראלי. בהודעת הפנטגון נמסר כי השניים דנו באתגרי הביטחון במזרח התיכון ובצורך בשיתוף פעולה למולם

צילום: רויטרס, עריכה:

(מאטיס בשימוע בקונגרס: תל אביב היא בירת ישראל)

שר ההגנה של ארצות הברית, ג'יימס מאטיס, שוחח הלילה (שישי) בטלפון עם שר הביטחון, אביגדור ליברמן. בהודעת הפנטגון נמסר כי מאטיס הדגיש באזני ליברמן את "מחויבותו הבלתי מתפשרת לביטחון ישראל". על פי ההודעה, "השר התקשר לעמיתו במהלך השבוע הראשון שלו בתפקיד כדי להדגיש את הכוונה שלו לקדם את יחסי הביטחון של ישראל וארצות הברית, ולשמור על יתרונה האיכותי של ישראל".

השניים דנו עוד באתגרי הביטחון במזרח התיכון, ובצורך לכונן גישות משותפות לאתגרים הניצבים בפני האזור. "שני הצדדים אישררו את המחויבות שלהם ליחסי הביטחון של ארצות הברית וישראל, והם מצפים להיפגש באופן אישי בעתיד", נמסר מהפנטגון.

עוד בוואלה! NEWS:
אוטובוס הידרדר לתהום בבנימין: שני נוסעים נהרגו ושלושה נפצעו קשה
נתניהו מגיב לריאיון ברק בוואלה! NEWS: "ניסיון הפיכה שלטונית"
טראמפ יטיל 20% מס על ייבוא ממקסיקו - לבניית החומה

ג'יימס מאטיס, שר ההגנה המיועד של ארצות הברית, וושינגטון, ארה"ב. ינואר 2017. רויטרס
מחויב לביטחון ישראל. מאטיס במהלך השימוע בקונגרס, החודש/רויטרס

מדובר בשיחה המתקיימת כחלק מסבב השיחות שמקיים מאטיס עם כניסתו לתפקיד, וליברמן הוא אחד האנשים הראשונים שקיבלו טלפון משר ההגנה האמריקני. מוקדם יותר השבוע שוחח מאטיס גם עם שרי ההגנה של ניו זילנד ואוסטרליה, על רקע המתיחות בין ארצות הברית וסין בים סין הדרומי.

הלילה, בנוסף לליברמן, שוחח מאטיס גם עם שרי ההגנה של צרפת וגרמניה. בשיחה עם מקבילתו הגרמנית, אורסולה פון דר ליין, דנו השניים בחשיבות הברית בין שתי המדינות, "הן במישור הבילטרלי, והן בתור חברות בברית נאט"ו". מאטיס אף בחר להביע בפני פון דר ליין את "המחוייבות האמריקנית התמידית לנאט"ו". הצהרה העומדת בניגוד לעמדה שביטא בנושא הנשיא החדש, דונלד טראמפ.

רק לפני עשרה ימים אמר טראמפ בראיון ל"טיימס אוף לונדון" הבריטי כי ברית נאט"ו היא "ברית מיושנת שלא הגנה מפני מתקפות טרור", והוסיף כי "רוב החברות לא שילמו את מה שהיו צריכות לשלם עבור ההגנה של ארצות הברית". בראיון אחר בחודש יולי אמר הנשיא כי לא יגן אוטומטית על חברות אחרות בברית נאט"ו במקרה ואחת מהן יותקפו על ידי רוסיה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, ישיבת ממשלה, 22 בינואר 2017. פול צלמים
צילום: אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן בדרכו לישיבת ממשלה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, פול צלמים צילום: אלכס קולומויסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully