וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפגנה פרו-פלסטינית: בוטלה הרצאת שגריר ישראל באירלנד

21.2.2017 / 20:51

השגריר זאב בוקר אמור היה לשוחח עם סטודנטים באוניברסיטת טריניטי בדבלין, אך עשרות מפגינים הובילו לביטול האירוע. משרד החוץ: "קוראים לשלטונות לאירלנד לנקוט צעדים נגד החרם", הנהלת האוניברסיטה התנצלה: "התקפה בלתי מתקבלת על הדעת על חופש הביטוי"

הפגנת סטודנטים נגד הרצאה של שגריר ישראל באירלנד. אגודת הסטודנטים "צדק בפלסטין", מערכת וואלה! NEWS
הפגנת הסטודנטים נגד הרצאת השגריר/מערכת וואלה! NEWS, אגודת הסטודנטים "צדק בפלסטין"

הרצאה של שגריר ישראל באירלנד באוניברסיטה בדבלין בוטלה אמש (שני) בעקבות הפגנה אנטי-ישראלית. השגריר זאב בוקר אמור היה לנאום בפני סטודנטים מאוניברסיטת טריניטי ולשוחח עמם, אך בהובלת תא "סטודנטים למען צדק בפלסטין" בקמפוס הוא בוטל זמן קצר לפני תחילתו.

במשרד החוץ תקפו אחר הצהריים את הביטול, וקראו לשלטונות אירלנד ולהנהלת האוניברסיטה לנקוט צעדים על מנת להתמודד עם יוזמי החרם וההפגנה. הערב הביעו ראשי האוניברסיטה הודעת חרטה על ביטול ההרצאה, וכינו את האירוע "התקפה בלתי מתקבלת על הדעת על חופש הביטוי".

זאב בוקר שגריר ישראל באירלנד, 2017. משרד החוץ
השגריר באירלנד, זאב בוקר/משרד החוץ

האירוע אורגן על ידי תא הסטודנטים ליחסים בינלאומיים, ובהזמנה נכתב כי בוקר ינאם במשך רבע שעה, ויענה על שאלות במשך 45 דקות נוספות, במטרה להביא "זווית מעניינת על הסיטואציה העדינה". האבטחה במפגש הוגדרה על ידי מארגניו כ"הדוקה", והוא יועד לחברי התא ליחסים בינלאומיים בלבד.

אנשי התא הפרו-פלסטיני מחו בטענה שאין באירוע ביטוי לעמדת הנגד לדברים שיציג בוקר, והאשימו שתנאי המפגש נקבעו על ידי שגרירות ישראל. הם דרשו להחרים את כל המוסדות הישראליים באוניברסיטה, וקיימו הפגנה בהשתתפות כ-40 סטודנטים, שהניפו את דגלי פלסטין וקראו קריאות נגד ישראל.

בישראל תקפו את ההחלטה, והביעו זעזוע לנוכח "הפעולה הזדונית של קבוצת מפגינים שפגעו בזכותו של השגריר לחופש ביטוי". לדברי משרד החוץ, המפגינים שרו שירים התומכים בשואה וקראו להשמדת ישראל, בזמן שניסו למנוע את הכניסה לאולם ההרצאות. "אין לאנשים אלה עניין בסיוע לפתרון הסכסוך, הם מעדיפים ללבות את אש השנאה", נמסר מהמשרד, "מצער לראות שקבוצה קיצונית וקיקיונית מונעת חירות אקדמית ושיח פתוח מקהל מאזינים אירי".

קמפוס אוניברסיטת טריניטי בדבלין. אוניברסיטת טריניטי, אתר רשמי
קמפוס אוניברסיטת טריניטי/אתר רשמי, אוניברסיטת טריניטי

בהודעת אוניברסיטת טריניטי נכתב כי עובדי המוסד ניסו לגרום למפגינים לעזוב את המקום, וכי השגריר הוא אורח קבוע ורצוי במוסד. אחד מראשי האוניברסיטה, פטריק פרנדרגסט, אמר כי "ההפגנות מצערות ומייצגות את ההיפך ממה שטריניטי אמורה לייצג. אוניברסיטאות אמורות להיות מסוגלות לאפשר החלפת רעיונות והמפגינים הפרו עקרון יסוד זה. אני מצפה לקבל את פניו של השגריר בוקר להרצאה בעתיד הקרוב".

ראש התא ליחסים בינלאומיים בקמפוס, גרייס קונווי, הביעה אף היא צער על הביטול, ואמרה לעיתון הקמפוס: "הייתה אי הבנה ביחס למה שניסינו לעשות: לספק פלטפורמה לדיון. אנחנו לא מפלים אף שגריר".

(עדכון ראשון: 19:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully