וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מחאת החצאיות בכנסת: קוד הלבוש יישאר, ויוקם מנגנון אכיפה

21.2.2017 / 17:52

הצוות שהוקם אחרי מחאתן של היועצות הפרלמנטריות הסכים להשאיר את קוד הלבוש הקיים לפיו לא תותר כניסה למשכן עם גופיות, חולצות בטן, חצאיות קצרות וכפכפים. לצד זה, הוחלט שינתנו אזהרות בטרם תימנע כניסה

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

צוות קוד הלבוש שהוקם בכנסת לפני כמה שבועות סיים היום (שלישי) את עבודתו לאחר כמה מפגשים שבהם הושגה הסכמה על דעת כל חברי הצוות. ככלל, הוסכם שקוד הלבוש בכנסת יוותר על כנו. לצד זאת, הוחלט ליצור מנגנון אכיפה שכולל מתן אזהרות טרם מניעת כניסה למשכן.

על חברי הצוות לעניין קוד הלבוש נמנו כמה חברות וחברי כנסת, עובדות ועובדי כנסת בכירים שרלוונטיים לנושא ונציגות היועצים הפרלמנטריים. בימים הקרובים ישלח מנכ"ל הכנסת מכתב לכל באי המשכן, שבו יפרט את קוד הלבוש ואת אופן אכיפתו.

לקריאה נוספת:
בעקבות "מחאת החצאיות": צוות לבחינת קוד לבוש בכנסת כינס דיון ראשון
בעקבות מחאת החצאיות: הכנסת תבחן מחדש את קוד הלבוש במשכן
מחאת החצאיות: לפחות עשר יועצות פרלמנטריות נוספות עוכבו בכנסת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היועצות הפרלמנטריות שהגיעו לבושות בחצאיות ובשמלות במסגרת המחאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי קוד הלבוש, יש להגיע למשכן הכנסת בלבוש הולם ומכובד. אין להגיע בלבוש שאינו מכבד את משכן הכנסת, ובכלל זה גופיות, חולצות בטן, מכנסיים קצרים, חצאיות, שמלות קצרות, אימוניות, כפכפים ועוד. כמו כן, אין להגיע בלבוש עם כיתוב פוליטי. חברי הצוות הסכימו כי לצד קוד הלבוש המחייב, ראוי שיחול בכנסת גם קוד לבוש מומלץ, אך לא מחייב, שישקף את המצב הרצוי בכל הנוגע להופעתם של באי המקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ אמר: "אני שמח על ההסכמות שהושגו בנושא שעורר סערה, ושמח עוד יותר על כך שסביב שולחן הדיונים לא הייתה כל מחלוקת לגבי הצורך להקפיד בכנסת, בדומה לנהוג בפרלמנטים אחרים בעולם, על הופעה ייצוגית והולמת באופן שיכבד את המשכן".

הצוות הוקם בעקבות מחאה שהחלה בחודש דצמבר האחרון, אז נאסרה הכניסה למשכן על שתי יועצות בטענה כי שמלותיהן קצרות מדי. בעקבות כך, יממה לאחר מכן הגיעו יועצות פרלמנטריות רבות למשכן כשהן לבושות בשמלות וחצאיות, מה שהעניק למחאה את השם "מחאת החצאיות". באותו יום עוכבו לפחות עשר יועצות בכניסה למשכן בשל לבושן. בעקבות המחאה הודיעה דוברות הכנסת כי היו"ר יולי אדלשטיין יקים צוות לבחינת קוד הלבוש בכניסה לכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully